[ENQ] Enquete dolfijnentour

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorith
Berichten: 316
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

[ENQ] Enquete dolfijnentour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-22 13:09

Hi,
voor mijn studie moet ik een enquete afnemen. Ik hoop dat er een paar bokkers geinteresseerd zijn om mij hierbij te helpen! Het kost je ongeveer 7 minuten tijd.
Het is in het Engels. Feedback is welkom over de vragen maar ik kan helaas niets meer veranderen aan de leesbaarheid, ik weet dat de tekst in het plaatje wat te klein is, voel je vrij om te stoppen als het niet te doen is :)

https://wur.az1.qualtrics.com/jfe/form/ ... bJxplYRP4G

Bedankt!
Laatst bijgewerkt door ynskek op 31-08-22 15:19, in het totaal 5 keer bewerkt
Reden: Enquetelink veranderd op verzoek van TS

Tink89
Berichten: 2965
Geregistreerd: 16-02-14

Re: [ENQ] Enquete dolfijnentour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 13:31

Done. Wel een beetje jammer wat de verlote cadeaubon is. Da's nou niet echt een groen bedrijf...

Dorith
Berichten: 316
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 16:41

Tink89 schreef:
Done. Wel een beetje jammer wat de verlote cadeaubon is. Da's nou niet echt een groen bedrijf...


Heb je helemaal gelijk in! Maar omdat ik heel veel responses nodig heb is de keuze gevallen op iets dat een heel divers publiek (tevens via andere kanalen) aanspreekt.

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [ENQ] Enquete dolfijnentour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:34

Ingevuld. Wat ik jammer vind is dat je niet kon aangeven dat de prijs van 150 dollar wel heel erg hoog is en dat zo'n trip met 30-50 ook flink betaald is. Als je vindt dat zo'n trip ethisch verantwoord is, dan kan de prijs je nog tegenhouden. Je vraagt wel of de advertentie je aanspreekt, en dat de prijs belangrijk is, maar niet wat een belangrijke prijs is om wel te gaan (of juist niet).
En wat belangrijk is als je besluit te gaan is de kans dat je daadwerkelijk de dolfijnen of zeekoeien of whatever ook ziet. Ik heb ervaring met betalen voor een haaientour zonder haaien, een dolfijnen tour zonder dolfijnen en een starchasing tour zonder sterren helaas. Het is natuur, dat weet je (ik hoef geen beesten in een kooi te zien), maar wat dan wel belangrijk is van als de dieren waarvoor je komt er toevallig niet zijn of er dan wel wat anders geboden wordt, of dat het gewoon pech =geld weg is.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [ENQ] Enquete dolfijnentour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:05

Ingevuld!

fransje23

Berichten: 15418
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:26

germie schreef:
Ingevuld. Wat ik jammer vind is dat je niet kon aangeven dat de prijs van 150 dollar wel heel erg hoog is en dat zo'n trip met 30-50 ook flink betaald is. Als je vindt dat zo'n trip ethisch verantwoord is, dan kan de prijs je nog tegenhouden. Je vraagt wel of de advertentie je aanspreekt, en dat de prijs belangrijk is, maar niet wat een belangrijke prijs is om wel te gaan (of juist niet).
En wat belangrijk is als je besluit te gaan is de kans dat je daadwerkelijk de dolfijnen of zeekoeien of whatever ook ziet. Ik heb ervaring met betalen voor een haaientour zonder haaien, een dolfijnen tour zonder dolfijnen en een starchasing tour zonder sterren helaas. Het is natuur, dat weet je (ik hoef geen beesten in een kooi te zien), maar wat dan wel belangrijk is van als de dieren waarvoor je komt er toevallig niet zijn of er dan wel wat anders geboden wordt, of dat het gewoon pech =geld weg is.


Als ik het goed begrepen heb zitten deze dolfijnen zitten ook in gevangenschap alleen in een meer natuurlijke, maar wél afgesloten, lagune ipv in een betonnen zwembad.
Je ziet ze dus gegarandeerd ..

Ik heb de enquête ingevuld. Jammer dat je geen opmerkingen kunt invullen.

Heb meerdere malen dolfijnen gespot in het wild en dat zat ook wel als vergelijk in mijn achterhoofd. Zoveel mooier om te zien.

Dorith
Berichten: 316
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

Re: [ENQ] Enquete dolfijnentour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 10:14

Fransje23 heeft gelijk, sorry als dat niet duidelijk was germie! En daarbij is de prijs voor zwemmen met dolfijnen in gevangenschap vrij normaal, en de hele tour niet echt te vergelijken met in het wild (imo)

Emj_23
Berichten: 1207
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [ENQ] Enquete dolfijnentour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:24

Ik heb hem ook ingevuld. Bijzonder dat mensen de optie missen om iets over de prijs te zeggen... Gezien de vraagstelling ging ik ervanuit dat de onderzoeksvraag er meer in zit hoe mensen tegen zo'n activiteiten aankijken. Persoonlijk valt het voor mij in de categorie op de foto met een gedrogeerde tijger of chimpansee, rijden op een olifant, interactie met dolfijnen in een omgeving waar ze geen keus hebben. Zeggen dat dat iets met conservatie te maken heeft... Germie, de prijs zou niet relevant moeten zijn. Mij kan je geld toegeven en dan zou ik er niet over peinzen om in een veredeld aquarium te klimmen met die arme dolfijn.
TS, ik ben heel benieuwd wat uit je onderzoek komt. Ik kan mij erover blijven verbazen op vakanties dat mensen gaan knuffelen met olifanten of dolfijnen en zichzelf voorhouden dat het bijdraagt aan natuurconservatie...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58020
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:25

Wat ik niet snap, maak je nou via deze enquete indirect reclame voor een tour die bestaat?
Ik heb hem ingevuld maar bij dergelijke tours kan ik alleen maar hopen dat de toeristen als speelbal gebruikt worden tot ze klaar zijn met dolfijntje pesten.

Dorith
Berichten: 316
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

Re: [ENQ] Enquete dolfijnentour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 10:30

@ayasha, pb voor uitleg :)


Emj_23, dank voor reactie! Dat is het precies, de prijs maakt voor mijn onderzoek totaal niet uit, maar wel of mensen wel of niet zouden meedoen.

Sam_I_Am
Berichten: 188
Geregistreerd: 09-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:57

Ik ben gestopt met invullen. Ik vond de vragen niet in te vullen voor iemand die deze tour absoluut niet zou nemen. Vragen over of je zou discussiëren met naasten over conservation etc. Ja, dat doe ik. Maar nee, dat zou ik nooit doen aan de hand van een tour als dit omdat ik nog niet op zo’n tour zou gaan al kreeg ik 150 euro cadeau. Ik weet bij dit soort vragen dan niet wat ik in moet vullen. De enquête staat nog open dus als je daar iets over kan zeggen, dan kan ik hem voor je af maken.

Dorith
Berichten: 316
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 11:20

fransje23 schreef:
germie schreef:
Ingevuld. Wat ik jammer vind is dat je niet kon aangeven dat de prijs van 150 dollar wel heel erg hoog is en dat zo'n trip met 30-50 ook flink betaald is. Als je vindt dat zo'n trip ethisch verantwoord is, dan kan de prijs je nog tegenhouden. Je vraagt wel of de advertentie je aanspreekt, en dat de prijs belangrijk is, maar niet wat een belangrijke prijs is om wel te gaan (of juist niet).
En wat belangrijk is als je besluit te gaan is de kans dat je daadwerkelijk de dolfijnen of zeekoeien of whatever ook ziet. Ik heb ervaring met betalen voor een haaientour zonder haaien, een dolfijnen tour zonder dolfijnen en een starchasing tour zonder sterren helaas. Het is natuur, dat weet je (ik hoef geen beesten in een kooi te zien), maar wat dan wel belangrijk is van als de dieren waarvoor je komt er toevallig niet zijn of er dan wel wat anders geboden wordt, of dat het gewoon pech =geld weg is.


Als ik het goed begrepen heb zitten deze dolfijnen zitten ook in gevangenschap alleen in een meer natuurlijke, maar wél afgesloten, lagune ipv in een betonnen zwembad.
Je ziet ze dus gegarandeerd ..

Ik heb de enquête ingevuld. Jammer dat je geen opmerkingen kunt invullen.

Heb meerdere malen dolfijnen gespot in het wild en dat zat ook wel als vergelijk in mijn achterhoofd. Zoveel mooier om te zien.


Bedankt voor de feedback, ik heb de optie voor opmerkingen toegevoegd!

mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Re: [ENQ] Enquete dolfijnentour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:37

Ik heb het idee dat ik een groot deel van de ad mis? Ik heb alleen dat plaatje met de dolfijn met wat tekst erop, ik zou niet weten hoe ik dan moet antwoorden of ik verdrietig of boos wordt van de milieuproblemen die spelen volgens de ad. Ik ben ervoor terug gegaan maar bij mij staat er niets over.

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Re: [ENQ] Enquete dolfijnentour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:31

Ik denk dat zwemmen met dolfijnen niet meer van deze tijd is.

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:42

Pumpkinbroes schreef:
Ik denk dat zwemmen met dolfijnen niet meer van deze tijd is.


Eens, maar goed, had het een kans willen geven om in te vullen. Maar met zulk steenkolen Engels op pagina 1 haak ik gelijk af:

Citaat:
If you finish the questionnaire you make a chance in winning a 25 euro voucher from Amazon.

julius_juut

Berichten: 3108
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 14:00

Het spijt me heel erg maar dit:


MarliesV schreef:
Eens, maar goed, had het een kans willen geven om in te vullen. Maar met zulk steenkolen Engels op pagina 1 haak ik gelijk af:

Citaat:
If you finish the questionnaire you make a chance in winning a 25 euro voucher from Amazon.



Zulk gebrekkig Engels bij een universitaire studie is niet iets wat ook maar een beetje het idee geeft dat er waarde aan de enquête wordt gehecht. Is dit bij een docent langs geweest voordat het online kwam?

Dorith
Berichten: 316
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 14:05

Ik heb het aangepast, bedankt voor de feedback! Docent heeft het uiteraard bekeken maar heeft niks over spelling en grammatica gezegd helaas.

Fortitude

Berichten: 3089
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 15:12

Pfoe. Ik heb 'm ingevuld maar ik schrik ook een beetje van het taalniveau, dit ben ik niet van de WUR gewend. Ik zou toch even opzoek gaan naar iemand die dit effectief voor je na wil kijken want er staan wel meer kromme zinnen in.

Overigens heb ik ook het idee dat ik een stuk advertentie mis.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: [ENQ] Enquete dolfijnentour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 16:18

Ingevuld, maar vind het toch dubbel. Ik vind dat met dolfijnen zwemmen op zulke tours verboden zou moeten zijn, zeker als je hem adverteert onder de noemer conservatie.

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [ENQ] Enquete dolfijnentour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 16:38

Gaat dus om zwemmen met dolfijnen op curacao?
Daar kan het in het wild, maar is niet wild. Je kunt er daar ook mee duiken, zou ik graag doen, maar niet voor 150 dollar of nog meer. Met 30 en eigen fleshuur is het dik betaald, met een uur duiktijd en niet 45min wat ze daar aangeven.

Dorith
Berichten: 316
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 13:41

germie schreef:
Gaat dus om zwemmen met dolfijnen op curacao?
Daar kan het in het wild, maar is niet wild. Je kunt er daar ook mee duiken, zou ik graag doen, maar niet voor 150 dollar of nog meer. Met 30 en eigen fleshuur is het dik betaald, met een uur duiktijd en niet 45min wat ze daar aangeven.


Nee, de advertentie is fictief, er wordt geen bedrijf of (ei)land genoemd.

@MarliesV & Fortitude, het is inmiddels nagekeken door een paar native speakers (UK) en er zijn wat schoonheidsfoutjes uitgehaald zodat het hopelijk fijner leest. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [ENQ] Enquete dolfijnentour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:22

Ik heb hem ook ingevuld. Maar ik moet zeggen dat ik de vragen die na 'will you partake in this tour' (of iets wat erop lijkt), nogal nutteloos zijn naar mijn mening, omdat ik nooit in mijn leven aan zo'n tour deel zou nemen :).

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:31

Emj_23 schreef:
TS, ik ben heel benieuwd wat uit je onderzoek komt. Ik kan mij erover blijven verbazen op vakanties dat mensen gaan knuffelen met olifanten of dolfijnen en zichzelf voorhouden dat het bijdraagt aan natuurconservatie...

Dit inderdaad! En dat heb ik ook ingevuld in de enquête. Ik begrijp het nooit, waarom moeten mensen perse aan wilde dieren zitten en hun habitat binnendringen? En dan doen we het in de naam van “behoud van leefgebied of de soort”. Ik denk dat de tijger liever uitsterft dan voort te leven als attractie.
We kunnen toch ook investeren in natuurbehoud zonder dat we er zelf moeten zijn geweest?

Emj_23
Berichten: 1207
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [ENQ] Enquete dolfijnentour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 19:34

Blij om te zien dat meer mensen die mening delen. Heb in India een keer moeten banketstaaf als brugman dat we echt niet met een olifant naar een fort willen, maar gewoon in de auto waar we al inzaten. En ik ben dol op dieren en lijkt mij echt leuk hoor, maar niet ten koste van de olifanten zelf. Of collega’s met foto’s uit Curaçao waar ze letterlijk aan de schildpadden/dolfijnen hangen… en zich van geen kwaad bewust…. Waar moet je dan beginnen…. Sorry TS, misschien niet handig deze discussie in je topic, zou je resultaten kunnen beïnvloeden, maar dat doe je zelf natuurlijk ook al met je stuk tekst van Peta. (Wat ik trouwens ook met korreltje zout neem, dolfijnen die 100 kunnen worden, ik kon daar zo snel geen bron voor vinden)

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 19:40

Ook ik vul de enquete niet in vanwege het onderwerp, ik wil daar op geen enkele wijze aan bijdragen.

Daarnaast wil ik graag reageren op het bericht hierboven, er zijn meerdere orka vrouwtjes bekend die richting de 100 gaan, sowieso enkele 80+ en zelfs 90+. Ruim 5 jaar geleden is er een vrouwtje overleden die vermoedelijk 105 is geworden, dit kunnen ze deels baseren op de leeftijd(en) van haar nakomelingen en andere familieleden. Toch onwijs tof dat sommige dolfijnsoorten soms wel 100+ jaar in de oceanen wonen :D