Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wat deed je hiervoor qua werk? Ik werk nu 4 dagen per week en vraag me inderdaad wel af hoe pittig het is om fulltime te werken/school en dan nog huiswerk/leren. Klopt het dat de opleiding medewerker operatieve zorg hetzelfde is als die van Ok assistent maar dat je voor OK assistent nog een jaar extra volgt? Wat zijn zo'n beetje de vakken?
?moonsparkle schreef:Nogmaals bedankt! De theorie lijkt me heel interessant. Ik heb als vooropleiding doktersassistente mbo niveau 4,ik geloof dat de toelatingseisen voor OK assistent wel wat verschillen per opleiding, bij sommige zie ik bijvoorbeeld dat je bepaalde vakken op havo moet hebben gevolgd en bij sommige zie ik dit niet als eis.
Communicatie is vaak erg direct op een OK en daar kunnen sommige niet zo goed tegen denk ik.... Verder zijn het veel dagen dat je lang moet staan, dus fysiek moet je ook sterk genoeg zijn om dit vol te kunnen houden.
moonsparkle schreef:Mag ik vragen hoe jullie roosters er dan ongeveer uitzien? De meeste operaties vinden natuurlijk gepland plaats maar ik snap dat er ook altijd een avond/nacht/weekenddienst is.
Iets met personeelstekort en vakanties