Scriptie schrijven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

Scriptie schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 10:21

Begin van het jaar ben ik vol goede moed gestart met een thuisstudie.
Nu moet ik hiervoor een scriptie gaan schrijven en heb echt geen idee hoe of wat en waar ik moet beginnen.
Nu is er ook niet echt uitleg of begeleiding en ik was benieuwd of jullie wellicht zouden kunnen helpen of tips hebben?
Ook zou ik een voorbeeld willen zien van hoe een scriptie er uit ziet maar kan ik op internet vrij weinig vinden.
Uiteraard zoek ik geen inhoudelijk voorbeeld, maar ben ik benieuwd naar de opbouw e.d.

XxLiEsJuHhxX

Re: Scriptie schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 10:32

Voor mij een hele fijne website met veel uitleg en filmpjes in het engels en nederlands was https://www.scribbr.nl/

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:30

Ga eens zoeken op stuvia.nl. Daar staan veel verslagen etc op van studenten. Je kan ook zoeken op de studie. Misschien kun je iets vinden van jouw studie als voorbeeld. Kost vaak wel een paar euro voor een document.

When you've reached a certain point in your live, there are people out there waiting to see you fall. But rather than let gravity take you down, sometimes you have to take matters into your own hands and fly.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:43

Je mag mij wel pben met je vragen. Ik deel mijn eigen scriptie liever nog niet, hij is nog in beoordeling. Maar ik kan je vragen wel beantwoorden denk ik, ik heb hem net af.

Niet perfect is ook goed

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:46

Wat voor scriptie ga je schrijven?
Doe je een patienten onderzoek of ga je literatuur studie doen of iets anders? Dat scheelt al in waar je kan beginnen.

Vanuit mijn opleiding kreegen we een format met alle kopjes er in. Van inleding tot conclusie en een uitleg van het kopje.
Kan thuis wel kijken of ik die nog heb, dan heb je iedergeval een begin wat er allemaal inmoet

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:49

Is er niet een databank van oude scripties? Of anders eens vragen aan mensen die de opleiding hebben gedaan hoe zij het hebben aangepakt. Dan weet je ook wat voor jouw opleiding specifiek de richtlijnen zijn, het verschilt namelijk nog wel eens per studie waar je op beoordeeld wordt.

Met betrekken tot het beginnen: allereerst wat is je onderwerp, hoe lang moet je scriptie zijn, en is het een literatuurstudie, of zit er ook een deel emperisch onderzoek bij?

Eventueel kan je ook op het internet scriptie databases vinden.
Bij deze 2 linkjes, 1e is van de universiteit Gent, 2e van de universiteit Rotterdam
https://lib.ugent.be/nl/catalog?q=thesis&type=master
https://thesis.eur.nl
Laatst bijgewerkt door _Cathalijne op 24-07-22 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

TLove because He first loved Us
I John 4:19

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:52

Wat voor studie doe je? Ik wil mijn scriptie wel met je delen (hbo literatuuronderzoek)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:57

Je mag de mijne ook wel inzien hoor. Is wel al van een aantal jaar geleden maar het geeft een idee.

''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

madoliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:59

heyhey !

ik ben nog niet begonnen aan een scriptie ( ik ben 3e jaars HBO verpleegkundige in opleiding). Maar het schrijven van onderzoeken is wel mijn specialiteit ! wellicht kan ik je een beetje helpen ? een PB sturen mag altijd !

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 13:05

Ik heb ook scripties van anderen ingezien, maar wel van mijn eigen opleiding. Misschien kun je docenten vragen of ze je voorbeelden kunnen geven? Want ik kan je die van mij wel sturen, maar per opleiding is de opbouw en stijl toch net even anders denk ik toch?

Als wij nou veranderen dan hoeft het klimaat dat niet te doen. Loesje

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 13:23

Je zult toch wel beoordelingscriteria hebben? Daar zou ik eens mee beginnen.

Wat voor opleiding doen je?

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:11

Bedankt voor de reacties!
Ik doe de opleiding HRM. De criteria staat wel beschreven, maar ik ben vooral benieuwd hoe een scriptie er inhoudelijk uit ziet en hoe de opmaak en opbouw is.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:19

Volgens mij slaan alle universiteiten de scripties en thesissen ook op in een database die openbaar toegankelijk is (of in ieder geval, voor studenten en werknemers etc). Heeft jouw opleiding ook niet zo'n database?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie