Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Urielle schreef:Neem ik even rust door alleen mail te doen of zelfs bepaalde ad hoc spoedklussen te doen met prioriteit, dan word ik daarop aangesproken.
Kinke schreef:Is het ook oncollegiaal dat je collega's jou niet beschermen tegen een nieuwe burn-out?
Kookaburra schreef:Waarom ben je destijds in een burnout belandt?
zonnebloem schreef:Als leidinggevende vind ik het trouwens slecht planning als je met een team van 8 4 collega's tegelijk op vakantie laat gaan
Maflinger_S schreef:Even kijken of ik het snap: 3 collega's hebben een 8-urige werkdag telefoondienst. Dus elk uur hebben er 2 telefoondienst en nr. 3 doet andere dingen en dan rouleer je. Dus je hebt 2 uur achter elkaar telefoondienst en een uur om andere dingen te doen. Kom je zo de dag wel ongeschonden door?
En dan per dag ook rouleren zodat niet steeds dezelfde persoon/personen de drukste tijden heeft/hebben.
Als er niet zoveel telefoontjes komen dat er 2 personen per uur nodig zijn dan kan bovenstaande ook met 1 persoon.
Andere optie is om de andere 2 collega's uit te leggen dat jij vanwege je verleden niet mee zult doen met de telefoondienst, al dan niet na overleg met je manager.
Urielle schreef:@Ibbel - mijn innerlijke criticus vindt/denkt dat anderen denken dat ik minder inzet toon omdat ik toch een nieuwe baan heb. Ook als ik hetzelfde werk en ook als ik zoals gebruikelijk 10-12 uur werk ipv 8.
Qerty schreef:Maak voor de laatste twee weken een deel van de dag gebruik van die andere ruimte als dat kan. Dan heb je ook niet de stress dat je de telefoontjes wel hoort binnenkomem en je schuldig voelt als je ze niet beantwoord.
Urielle schreef:Ik kan me wel op niet storen zetten, maar dat mag dus ineens niet..
Ibbel schreef:Urielle schreef:Ik kan me wel op niet storen zetten, maar dat mag dus ineens niet..
Nou én? Wie gaat je nou eigenlijk wát doen als jij teams 2 uur per dag uit zet?
Gaan ze je ontslaan? Nou én? Heb je 2 weken extra vakantie/onbetaald verlof.
Ze kunnen zoveel 'niet willen'. Er valt niks meer 'mag niet' te roepen tegen iemand die over 2 weken de deur achter zich dicht trekt.
En weet je wat echt humor is? Als je omvalt en ziek uit dienst gaat kunnen zij de kosten ophoesten als je bij je nieuwe werkgever uit zou vallen met dezelfde klachten. Breng dat maar eens taktisch onder de aandacht van je manager-aan-de-andere-kant-van-het-land. Kijken of-ie dan opeens wél thuis geeft...
Urielle schreef:Neem ik even rust door alleen mail te doen of zelfs bepaalde ad hoc spoedklussen te doen met prioriteit, dan word ik daarop aangesproken.
Wat is jullie eerlijke mening?
Urielle schreef:De telefoon komt via teams binnen op je computer dus negeren is sowieso lastig, zelfs bewust.
Urielle schreef:@Ibbel - mijn innerlijke criticus vindt/denkt dat anderen denken dat ik minder inzet toon omdat ik toch een nieuwe baan heb. Ook als ik hetzelfde werk en ook als ik zoals gebruikelijk 10-12 uur werk ipv 8.