Mkango schreef:Ook dat is helemaal niet raar: een bedrijf, zij het Young Capital of een bedrijf waarbij je in-house bent, investeert geld in jou, dus is het ook nogal logisch dat ze niet willen dat je na een jaar weer vertrekt. Wat ook niet raar is, is voor een volgende werkgever om die kosten voor je te betalen als ze je echt graag willen hebben.
En een propedeuse is 9/10 keer niet voldoende, ze willen echt een diploma hebben.
Ik denk dat gebrek aan diploma sowieso een knelpunt is in dit geval
Wat de investering betreft, alhoewel de constructie zelf zeker niet onlogisch is, valt de praktische uitvoering darvan (aantal en inhoud van opleidingen) bij YC best vies tegen.
Rije schreef:Verder wordt je door hen ergens geplaatst, je hebt daar weinig tot geen inbreng in. Je kan mazzel hebben, maar dat kan ook vies tegenvallen. En inderdaad, als ze even geen plaatsing voor je hebben, om wat voor reden dan ook, dan mag je op het hoofdkantoor envelopjes komen vouwen.
Dat is waarom ik zon traineeship zou afraden vergeleken met gewone detachering. Mocht je geluk hebben dan zit je binnen paar dagen wel bij een leuke opdrachtgever, maar ik ken helaas ook mensen die in het kader van hun "CDD traineeship" volledig ongerelateerd call center werk moesten doen of inderdaad envelopjes zaten te vouwen op kantoor van de detacheerder. Niet iets waar je op zit te wachten