Omdat ik er slapeloze nachten van heb, toch maar een topic geopend.
Momenteel ben ik werkzaam in een winkel (ga verder niet te veel in detail). Ik heb hier een vast contract en het verdient goed. Ik heb het heel erg naar mijn zin, ga met plezier naar mijn werk en collega’s voelen als familie. Er is alleen 1 minpunt en dat zijn de reiskosten. “Mijn” filiaal is afgelopen maart gesloten en nu ben ik dus “verhuisd” naar een ander filiaal. Dit betekende dat ik van 25 minuten reistijd naar 50 minuten reistijd ben gegaan. Mijn werkgever ging niet akkoord met reiskosten (deze kreeg ik eerder ook niet). Ik betaal de benzine dus uit eigen zak. Ik ben hier toentertijd akkoord mee gegaan omdat ik het erg naar mijn zin heb en zo snel niet een andere baan kon vinden.
Ik werk nu 3 dagen waarvan 1 dag in het weekend van 10 tot 6 (pauzes doorbetaald).
Mijn CV heeft al die tijd wel op Indeed gestaan. Afgelopen vrijdag kreeg ik uit het niks een aanbod van een kinderdagverblijf/BSO. Bij goed functioneren de mogelijkheid om een opleiding (BBL) te volgen. De uren blijven hetzelfde (24 uur) maar ik zal dan 3 dagen van 8 tot 6 werken, pauzes niet doorbetaald maar weekenden vrij. De reistijd is 20 minuten en ik krijg reiskosten vergoeding. Loon blijft gelijk. Gisteren had ik hier dus een gesprek, het voelde gelijk goed en het klikte ook prima! Ik was zelf ook super enthousiast toen ik hoorde dat ik aangenomen was.
Eenmaal thuis begon de twijfel toe te slaan. Maak ik wel de juiste keuze? Geef ik mijn vaste contract op? Wat als ik spijt krijg? Ik wil eigenlijk helemaal niet weg bij mijn huidige werkgever maar de benzine kosten rijzen de pan uit en niet alleen dat… de huur gaat omhoog, net als de boodschappen en energie rekening. Per maand houd ik dus weinig over.
Ik weet het even niet meer en ik zou graag meningen horen van mensen die hier totaal buiten staan.
Dankjewel