Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lithya schreef:Precies wat LuffB zegt. Als werkgever ben ik ook op zoek naar een werknemer. In de vacature vragen wij om goede communicativevaardigheden, zowel in spraak als schrift. Als ik zie wat ik ontvang aan berichten….
De toon van een brief is zeker al een indicatie op welk niveau iemand zit, voor ik zou een propedeuse niets toevoegen.
Ineke2 schreef:Mijn huidige baan heb ik doordat ik gebeld ben door een uitzendbureau waar ik eerder op een andere functie had gesolliciteerd. Met een flut reden afgewezen, maar hierdoor stond ik wel in hun systeem.
De vacature gaf aan HBO niveau. Heb ik niet ( als in geen opleiding / diploma op dat niveau ), toch wilde ze mij op gesprek hebben en na nog selectie procedure mocht ik aan het werk. Inmiddels heb ik een contract bij het bedrijf zelf…
Dus wat ik hiermee zeggen wil: “ Ga ervoor!”
Muze schreef:Dank jullie. Stof tot nadenken. Ik wil absoluut niet overkomen als iemand die een opleiding/ cursus niet afmaakt, en ik begrijp wel dat jullie dat aangeven.
Het zou mij inderdaad gaan om werk in een andere sector waarbij ik uiteraard ook helemaal open sta voor een “ normale “ hbo opleiding. Of een associate degree bijvoorbeeld.
Ibbel schreef:Iemand die een LOI studie op z'n CV heeft staan, nodig ik nu net níet uit voor een gesprek.
Zal best mijn persoonlijke vooroordeel zijn, maar ik zie liever op een CV werkervaring op HBO niveau bij een andere werkgever staan. Zegt mij véél meer - als dat tenminste een paar jaar geweest is, en niet 2-3 maanden.
Ibbel schreef:Iemand die een LOI studie op z'n CV heeft staan, nodig ik nu net níet uit voor een gesprek.
Zal best mijn persoonlijke vooroordeel zijn, maar ik zie liever op een CV werkervaring op HBO niveau bij een andere werkgever staan. Zegt mij véél meer - als dat tenminste een paar jaar geweest is, en niet 2-3 maanden.
Muze schreef:Ik heb ( nog niet zoveel) hbo werkervaring. Wil er niet teveel over uitwijden. Maar ik weet wel dat ik het niveau aankan, maar wilde het met name tastbaar maken.
Citaat:Dat is wel een groot vooroordeel. Iemand die kiest voor de LOI of een andere laat juist zien doorzettingsvermogen te hebben bijvoorbeeld. Vaak wordt dit naast werk en gezin gedaan en zegt eerder iets positiefs over iemand, dan anders.
Bij de officiële HBO opleidingen moeten mensen ook gewoon aan alles voldoen, zoals bij elke HBO opleiding.
Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, _Hedi, alweerkwijt, Cerosa, ClaudeBot, DearDarling, FransienE, Hhilde, Jonnekee, KimDime, Madiba, Merileth, Murloc, Nicky1963, ODonoghue, Patriesje, PLK, Polarize, Samo, senna21, Sjokki, Skye93, Suky, swatch, Winna, xelle, xIrlijn, Zebrastreep en 65 bezoekers