Wat te doen voor Vaderdag?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8398
Geregistreerd: 28-07-16

Wat te doen voor Vaderdag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 09:05

Het is bijna vaderdag, normaal koop ik iets stoms zoals sokken, onderbroekken, speciaalbiertjes etc.

Echter, dit jaar is wat anders. Ik wil er echt een speciale dag van maken.

Vorig jaar Oktober kwamen we erachter dat mijn pa een gigantische hersentumor had. Deze is in December succesvol verwijderd. Helaas gaat herstel echt prut, hebben we alle (on)nodige complicaties gehad en is het maar de vraag of hij ooit de oude gaat worden.
[MWS] Gewoon om van me af te schrijven...

Dit jaar Vaderdag wil ik dus erg speciaal maken voor hem, alleen ik heb zo geen inspiratie _O-

Dagje weg valt al af, hij kan weinig/geen prikkels verdragen.
Hij heeft verder geen hobby's, echte interesses oid. Dat maakt het ook zo lastig.
Ben in elk geval van plan om een mega ontbijt klaar te maken. Nóg meer extra dan normaal.

Ik wil er echt een extra extra dag van maken. Maar zonder teveel prikkels voor hem. Any ideas?

BETUWE
Berichten: 734
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wat te doen voor Vaderdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:13

Hoi Pepperrr, wij herkennen deze rotsituatie helemaal. Ook wij zijn inspiratieloos. Mijn vader heeft uitgezaaide longkanker. Ik wens jou heel veel kracht en sterkte toe. En weet dat wij jouw topic volgen

fotolijstje

Berichten: 2777
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:18

Misschien een super groot fotoboek met jullie foto's erin en zijn herinneringen?

Urbanus

Berichten: 45272
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:26


Dreamy

Berichten: 24079
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:32

Heeft je vader ook iets met tattoo’s (ik zag in je profiel dat je ook tattooverslaafd bent :P)?
Misschien kun je hem zoiets cadeau doen? Dat je samen iets gaat ontwerpen en (later dan) laten zetten?

Ik ga zelf serieus aankomende vaderdag met m’n vader een tattoo laten zetten :+:

fotolijstje

Berichten: 2777
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:32

Een luchtballonvaart is misschien ook leuk, alleen ik weet niet of dat werkt met de prikkels

Pepperrr

Berichten: 8398
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 09:35

Dreamy schreef:
Heeft je vader ook iets met tattoo’s (ik zag in je profiel dat je ook tattooverslaafd bent :P)?
Misschien kun je hem zoiets cadeau doen? Dat je samen iets gaat ontwerpen en (later dan) laten zetten?

Ik ga zelf serieus aankomende vaderdag met m’n vader een tattoo laten zetten :+:


Ik tatoeer zelf haha. Maar helaas heeft hij echt niks met tattoos, anders was dat heel leuk geweest natuurlijk!

Luchtballonvaart is helaas te veel prikkels.

Ik ga even kijken in je link Urbanus!

Fotoboek is een goeie!

Elanor

Berichten: 6796
Geregistreerd: 25-08-04

Re: Wat te doen voor Vaderdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:45

Een luxe lunch door restaurant laten thuisbezorgen en gezellig samen eten? :)

noviceh

Berichten: 4883
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:56

Hoe is het met zijn eetlust? Eventueel een brunch/high tea/diner in een (luxe) kleinschalig restaurant?

Houdt hij van spelletjes? Tegenwoordig heb je daar zoveel aanbod van! Bijvoorbeeld leuke bordspellen van 999 games.

Mooie kleding? Een shirt, trui of sweater? Met bijpassende sokken uiteraard <<) Dan de thuiskapper laten komen en hij is weer helemaal het heertje! Tenzij hij kaal is…

Is hij toevallig geïnteresseerd in techniek, geschiedenis, aardrijkskunde, oid? Dan zou je hier een mooi boek van kunnen zoeken. Of eventueel een biografie over een -voor hem- interessant persoon?

Storm

Berichten: 20980
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:20

Urbanus schreef:
https://establishedtitles.com/

Diiiit is leuk!

Overdag beetje touren in de auto misschien?


Dit heb ik ook voor mijn vader gedaan. Ik heb hem zelden zo blij gezien met een kado. En hij verteld aan iedereen die het maar horen wil (of niet haha) dat hij een Lord met eigen grond is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:01

Fantastisch :D

Mijn vader is na een kort ziekbed twee weken na vaderdag overleden. Hij was dus ontzettend ziek op vaderdag.

Wij hebben toen een oude cabaretshow gekeken thuis waar we goede herinneringen aan hadden. Een playlist gemaakt met muziek met leuke herinneringen. Het was niet veel. Maar wel een fijn moment samen. Ik weet niet of je vader daar nog goed genoeg is. Maar het lange termijn geheugen en goede herinneringen is vaak wel een fijne trigger, als het alledaagse wat moeilijker is om te verwerken.

Stampeltje
Berichten: 401
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Wat te doen voor Vaderdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:50

‘S morgens helemaal feestelijk voor de deur staan met ontbijt, slingers, confetti, muziek etc..
thuisbiospakketje met allerlei lekkers en een Pathéthuisbon. Woonkamer in thuisbioscoop opstelling en lekker gaan kijken. Of misschien is hij gek op een bepaalde serie en die de hele dag bingen.

Zo een rondje toeren klinkt ook heel gaaf!

Pepperrr

Berichten: 8398
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Wat te doen voor Vaderdag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 21:24

Leuke slingers etc ophangen ga ik doen! Leuk!

Touren is idd heel leuk maar helaas niet haalbaar. Heb zelf geen rijbewijs, en mam zit momenteel ook niet helemaal lekker in dr vel en die heeft weinig energie om de deur uit te gaan helaas.

Die established titles is wel heel leuk!

Urbanus

Berichten: 45272
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat te doen voor Vaderdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:41

Geez, ga dan joyriden! Live a little!

Nee ik denk dat als je je best doet, mooi cadeau koopt, lekker kookt in de avond, je pap dolblij is met je!

Pakket om samen bier te maken is ook leuk trouwens!

verootjoo
Berichten: 35886
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat te doen voor Vaderdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:43

Mooie fotoshoot laten maken?

ellepel

Berichten: 47853
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:46

mijn vader leeft al heel lang niet meer,die is juist op vaderdag overleden.
die dag blijft dan toch wat apart.

maar in jouw geval zou ik herinneringen gaan maken en wel mooie en leuke.
maak ontzettend veel selfies van jou en je pa,met je familie .
haal een stel gekke hoeden of kleding en ga lekker eten en dan is het prima.
je zegt al niet teveel pirikkels dus denk ik dat zoiets genoeg is en bij elkaar zijn is al mooi genoeg

Urbanus

Berichten: 45272
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:49

Ellepel :knuffel:

Pepperrr

Berichten: 8398
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 12:10

Urbanus schreef:
Geez, ga dan joyriden! Live a little!

Nee ik denk dat als je je best doet, mooi cadeau koopt, lekker kookt in de avond, je pap dolblij is met je!

Pakket om samen bier te maken is ook leuk trouwens!


Gok niet dat de baas van mn pa blij is als ik in zn lease auto ga joyriden :') wel leuk idee!! :))

Alcohol mag hij helaas niet ivm epilepsie/medicatie.

Ga een mooi fotoboek samenstellen, lekkere dingen bakken, mooi ontbijt maken en heerlijk diner! Slingers ophangen, en hem goed verwennen :D