Ik ben al een tijdje aan het nadenken om mijn eigen bedrijf te beginnen. Ik zal even wat meer informatie geven, zodat het duidelijk is waar het om gaat.
Ik zou graag websites voor klanten willen maken met Wordpress. In het begin zal ik me vooral daarop focussen, maar in de toekomst zou ik ook graag webshops willen gaan maken. Mijn start situatie is in principe best ideaal, aangezien zowel mijn moeder als vriend een website nodig hebben voor hun bedrijf. Zij zijn beide bereid om te investeren in mijn bedrijfje, zodat ik de beginkosten deels kan dekken. In ruil daarvoor maak ik voor hun een website. In het geval van mijn moeder zal dat een compleet nieuwe website zijn, aangezien zij ook bezig is met het opstarten van een bedrijf. In het geval van mijn vriend zal dat een website zijn die deels overgezet kan worden van zijn oude site en in de toekomst ook een webshop. Deze sites, samen met mijn eigen, kan ik dus gebruiken als portfolio.
Uiteraard heb ik zelf al ervaring in het maken van websites, alleen heb ik dit nog nooit professioneel gedaan. Ik ben bereid om in mezelf te investeren door het nemen van cursussen en eventueel korte opleidingen. Het opstarten en realiseren van het bedrijf maak ik me dus niet zo druk om. Het probleem zit hem eerder in het vinden van klanten, hoe ga ik dit doen en is er wel voldoende interesse? Mijn doelgroep zijn kleine (startende) bedrijven en freelancers. Echter, hoe bereik ik hun en zorg ik ervoor dat ze mijn diensten graag willen gebruiken?
Ik hoop dat jullie hier tips voor hebben, ook op andere vlakken zijn alle tips welkom