Gezocht iemand met kennis van microsoft non profit licentie

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissy

Berichten: 20014
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Gezocht iemand met kennis van microsoft non profit licentie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 23:24

en het inrichten ervan voor een stichting, we komen er zelf niet zo goed uit en zoeken wat hulp hierbij. Graag zouden we via onedrive of sharepoint eea met onze vrijwilligers willen delen.
Mijn medebestuurslid en ik zitten nu al de hele avond achter de computer maar krijgen eea niet aan de praat. De help functie van Microsoft en Google helpen ons helaas ook niet verder.

Hoe werkt het met de toegewezen 25 licenties/gebruikers en hoe richt je dat in. Hoe krijg je vervolgens eea gedeeld? HELP!

Even serieus, wie kan ons daarmee helpen? of vertellen waar we moeten zijn?
Helaas zijn wij geen computerhelden...

tamary

Berichten: 29603
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Gezocht iemand met kennis van microsoft non profit licentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 23:37

Eerlijk zou ik serieus kijken of Ubuntu/Kubuntu (= Linux, maar ziet er vergelijkbaar uit als windows) voor jullie een optie is. Ben je van al dat licentie gedoe af.

Suzanne F.

Berichten: 50990
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Gezocht iemand met kennis van microsoft non profit licentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 23:40

Je moet de mensen rechten geven dus toewijzen aan groepen. Als administrator.

cissy

Berichten: 20014
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 15:01

Suzanne F. schreef:
Je moet de mensen rechten geven dus toewijzen aan groepen. Als administrator.

Ja maar waar en hoe, thats the question. Schijnbaar heb je met Azure, Sharepoint en nog een of ander ander portaal te maken. 1 grote brij met info en geen duidelijke beschrijvingen.

Gisteren (of vanochtend) tot half 4 aan het klooien geweest. Klein beetje wijzer en iets opgeschoten maar het valt nog niet mee.
Collega vrijwilliger gaat weer verder puzzelen.

savieralover

Berichten: 1704
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 15:43

Jullie zijn wel administrator en hebben toegang tot het beheercenter als jullie inloggen via portal.office.com?

Zo ja ga je naar de SharePoint site waaruit je wilt delen - > documenten -> rechtermuis knop op de folder of bestand wat je wilt delen druk je op delen en dan kun je als het goed is mailadressen opgeven van de mensen waar je het mee wilt delen. Als het om externe mensen gaat die niet in je omgeving zitten moet je mogelijk wel nog instellen dat er gedeeld mag worden met buiten je organisatie. Datis weer een optie in je beheer center SharePoint gedeelte

Edit

Als je er zelf echt helemaal geen verstand van hebt lijkt het me trouwens wel slim een ict partij te zoeken ook omdat je mogelijk gaat zitten met data beveiliging etc. SharePoint is niet heel makkelijk om goed ingericht te krijgen namelijk

cissy

Berichten: 20014
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Gezocht iemand met kennis van microsoft non profit licentie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 13:31

Ja mijn medevrijwilliger is administrator.

Dat het niet heel makkelijk was daar waren we helaas al achter.
Dank voor je bijdrage, ik zal alle tips doorgeven.

Anoniem

Re: Gezocht iemand met kennis van microsoft non profit licentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:58

Ik denk dat je een en ander behoorlijk ingewikkeld maakt terwijl dat veel makkelijker zou moeten kunnen dan met Azure/Sharepoint/etc. Wat is precies het doel, enkel het delen/toegankelijk maken van documenten? Ik weet niet hoe groot de stichting is, maar wellicht is het wijs toch een ICT-bedrijf hiervoor te benaderen. Ook in verband met databeveiliging wat savieralover al zei.

cissy

Berichten: 20014
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Gezocht iemand met kennis van microsoft non profit licentie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 19:05

Mijn collega heeft nog even lopen pielen en is inmiddels wat wijzer.
Echter als ze mij toegang geeft dan kan ik er via mijn mobiel en de sharepoint app wel bij, maar ik kan een document na wijzigen niet opslaan in de sharepoint. Alleen lokaal of op mijn eigen onedrive. Daar zoeken we nog een oplossing voor.

Bizzybijtje, we willen wat veel gebruikte documenten voor de vrijwilligers centraal opslaan. Ook een excel sheet waarin we allerlei gegevens (omtrent de katten die de stichting opvangt) in zetten en die voor een aantal mensen bereikbaar moet zijn.
Later wordt daar nog een soort bibliotheek aan toegevoegd en wat documenten die alleen voor het bestuur zijn.

Een ICT bedrijf inschakelen is geen optie, we zijn een stichting die puur op vrijwilligers draait. Eea wordt later (voordat we live gaan) nog wel AVG getoetst.

Suzanne F.

Berichten: 50990
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Gezocht iemand met kennis van microsoft non profit licentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:51

En kan je hem daarna wel uploaden naar SharePoint?
Volgens mij moet je dan de mappen synchroniseren op je laptop. Als je daar dan opslaat dan komt het automatisch ook op SharePoint. Of je slaat eerst lokaal op en dan uploaden naar de juiste map op SharePoint.

cissy

Berichten: 20014
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Gezocht iemand met kennis van microsoft non profit licentie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 09:45

Maar dat is toch veel te omslachtig? Als ik de app op mijn telefoon kan gebruiken dan verwacht ik ook dat ik documenten daarop kan bewerken en weer opslaan.
Dat laatste lukt dus nu niet, het bewerken lukt wel.