Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Rebecca schreef:Ik ben 12, woon (gelukkig) gewoon thuis, maar heb even gekeken en ik vind sommige vragen best wel onduidelijk, en niet echt fijn te beantwoorden...
Er wordt bijvoorbeeld gevraagd hoe je zelfwaardering ervaart, maar ik zou niet weten hoe ik daar op moet antwoorden... En als je daarna ook nog moet zeggen waarom zou ik helemaal afhaken, omdat dat mij gewoon niet lukt...
Wescha schreef:_Rebecca schreef:Ik ben 12, woon (gelukkig) gewoon thuis, maar heb even gekeken en ik vind sommige vragen best wel onduidelijk, en niet echt fijn te beantwoorden...
Er wordt bijvoorbeeld gevraagd hoe je zelfwaardering ervaart, maar ik zou niet weten hoe ik daar op moet antwoorden... En als je daarna ook nog moet zeggen waarom zou ik helemaal afhaken, omdat dat mij gewoon niet lukt...
Rebecca, dat heb ik (helaas) al meer gehoord, maar kan de vraagstelling nu niet meer aanpassen. Mijn advies is het dan ook samen met een volwassenen in te vullen.
En als je het niet weet is dat ook een antwoordDan kan ik dat gebruiken dat ik de vragen anders had moeten stellen
beert schreef:Als je een vragenlijst maakt voor een kind van 8 jaar, zou ik niet beginnen met "zelfwaardering" als titel en dan "geachte heer mevrouw". Daarnaast vraag ik me af of je minderjarige kinderen zoiets kan en mag laten invullen.
Als ik mijn zoon van 7 vraag wat zelfwaardering betekent en hoe je het kan vergroten, dan haakt hij af. M.a.w. ik denk niet dat deze vragenlijst past bij je doelgroep die je wilt bereiken. Een kind van 8 denkt totaal anders dan een kind van 15.
Desondanks succes met je vragenlijst!
beert schreef:Als je een vragenlijst maakt voor een kind van 8 jaar, zou ik niet beginnen met "zelfwaardering" als titel en dan "geachte heer mevrouw". Daarnaast vraag ik me af of je minderjarige kinderen zoiets kan en mag laten invullen.
Als ik mijn zoon van 7 vraag wat zelfwaardering betekent en hoe je het kan vergroten, dan haakt hij af. M.a.w. ik denk niet dat deze vragenlijst past bij je doelgroep die je wilt bereiken. Een kind van 8 denkt totaal anders dan een kind van 15.
Desondanks succes met je vragenlijst!
Wescha schreef:Voor mijn opleiding SPH Jeugdzorgwerker doe ik een onderzoek naar zelfwaardering. Ik wil onderzoeken wat het verschil is tussen de zelfwaardering van kinderen die binnen een regulier gezin wonen en kinderen die binnen de pleegzorg/gezinshuis wonen.
Wie woont/heeft (in) een pleeggezin/gezinshuis en wil mijn enquête invullen?
https://www.survio.com/survey/d/K4O2C8J2L3E9A7H1A
Mijn dank is groot.
Gebruikers op dit forum: ClaudeBot, corinec, nick_en_ik, Redford en 119 bezoekers