Mag een werkgever van 3 maandlonen 1 maandloon maken?

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Humpiedumpie

Mag een werkgever van 3 maandlonen 1 maandloon maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-22 18:23

Ik ben er niet van persoonlijke dingen te delen op het internet, maar wie weet is er hier een reddende engel met verstand van zaken.
Ik bedoel dat ik ook echt iemand zoek met verstand van zaken. Ik heb al contact met de uitbetalende instantie/ombudsman/juridisch loket/belastingdienst etc gehad.

Begin oktober ben ik gaan werken bij een persoon die hulp nodig heeft met persoonlijke verzorging. Zij betaald haar mensen dmv een pgb budget.
Omdat hij toendertijd in de overgangsfase zat van wmo naar wlz wat een tijd heeft geduurd, heeft de declaratie van mijn uren ook wat langer op zich laten wachten (3 maanden).
In januari zijn al mijn uren als op zichzelf staande maanden gedeclareerd. Echter heeft de uitkerende instantie er 1 loon van gemaakt, waardoor ik in een andere loonschaal terecht kom en ik dus megaveel loonheffing moet afdragen.
Op mijn loonstrook staat;
Januari
Loon oktober x bedrag
Loon november x bedrag
Loon december x bedrag

Totaal x bedrag
Dit is een verschil in loonheffing van 2000 euro meer betalen dan als het 3 losse lonen waren geweest, zoals het in werkelijkheid was.

Daarna zijn mijn uren van januari gedeclareerd. Daar hield ik minder dan de helft van over. Ik dacht dat het een foutje was maar nu blijkt dat ze ook dat loon bij januari optellen.

Gevolg; er is 2500 euro weg en ik kom voor dit jaar in de problemen met mijn toeslagen en kwijtschelden omdat er ineens een best bedrag op dit jaar staat terwijl ik dit vorig jaar heb verdiend.
De uitbetalende organisatie geeft aan dat ze boekjaar 2021 niet meer kunnen openen omdat ze dan een boete krijgen van de belasting. Het kan dus niet meer teruggedraaid worden.

Inmiddels ben ik bezig met een advocaat te zoeken die verstand heeft van en sociaal zekerheidsrecht en belastingrecht.

Iemand met verstand van zaken die mij op weg kan helpen?

Wie helpt mijn moeder?
https://gofund.me/47012d9d

MerleSimone

Re: Mag een werkgever van 3 maandlonen 1 maandloon maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 18:25

Sow das knap banketstaaf := Geen tips voor je maar hoop dat er een oplossing komt.

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Prrrr
Moderatorrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 18:32

Ik zal wel gek zijn: als jij die uren in het vorige jaar boekt, zoals je ze in dat jaar ook gedeclareerd hebt, dan kom je toch niet in de problemen? Dan krijg je ze inderdaad later uitgekeerd, maar de omzet staat nog in je vorige jaar. Suppletie-aangifte en klaar? Hoe ziet je boekhouder dat?

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 18:34

Ook geen ervaring maar wil je succes wensen wat een poedersuiker situatie

Humpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-22 18:50

Prrrr schreef:
Ik zal wel gek zijn: als jij die uren in het vorige jaar boekt, zoals je ze in dat jaar ook gedeclareerd hebt, dan kom je toch niet in de problemen? Dan krijg je ze inderdaad later uitgekeerd, maar de omzet staat nog in je vorige jaar. Suppletie-aangifte en klaar? Hoe ziet je boekhouder dat?

De uren zijn dit jaar januari gedeclareerd. Wat je bedoelt met suppletie-aangifte en klaar begrijp ik niet, kan dat ook in Jip en Janneke taal :+ ?
Met de boekhouder heb ik binnenkort een afspraak. De belastingdienst adviseerde me dit eerst recht te zetten (en uitstel van aangifte te doen) en ik ben zo naïef geweest dat dat met een klacht wel goed zou komen.
Ik ben overigens geen zzper maar informele zorgverlener, dus ben bij de hulpvrager in dienst.

Wie helpt mijn moeder?

Prrrr
Moderatorrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 19:02

Humpiedumpie schreef:
Ik ben overigens geen zzper maar informele zorgverlener, dus ben bij de hulpvrager in dienst.

Dat maakt het inderdaad anders. Jij schrijft geen facturen, jij krijgt loon. Dan kan je niet via de facturenroute de toerekening van het inkomen corrigeren.

Als jij pas in januari al je uren hebt gedeclareerd, is het ook logisch dat ze pas in dit jaar uitgekeerd kunnen worden. En de werkgever moet je dat loon ook uitbetalen, want ze krijgen straf als ze er te laat mee zijn, dus in delen uitbetalen is ook geen optie.

Ik hoop dat je boekhouder of belastingadviseur hier nog iets zinnigs over kan zeggen. :(:)

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 19:11

Begrijp ik het goed dat je in feite in loondienst bent? De belastingschaal waarin je valt, wordt toch op jaarbasis berekend?
Het tarief voor zowel de eerste en de tweede schijf bedraagt 37,05%. Pas bij een inkomen boven de ruim 69.000 euro betaal je meer. Aangezien je toeslagen krijgt, zal daar het probleem niet zitten.
Vervallen je toeslagen omdat je in 2022 op papier 3 maanden extra verdient? Begrijp ik dat goed?

Voornemen 2023: meer buiten, minder socials

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 19:16

Hij mag dat niet doen, stel dat jij een ww uitkering aan moet vragen dat is niet helder hoeveel uur je wanneer gewerkt hebt. Om voor een uitkering in aanmerking te komen moet je de laatste 36 weken voorafgaan aan je aanvraag minimaal 26 weken gewerkt hebben. Als jouw werkgever ineens alles op een hoop gaat vegen zou dat dus kunnen betekenen dat jij geen uitkering krijgt.
Het lijkt mij dus van belang dat jouw arbeidsuren goed doorgegeven en geregistreerd raken. Gebeurt dat niet dan getuigd dat van slecht werkgeverschap.
Begin gewoon met een schriftelijk verzoek, je kunt altijd nog een dure advocaat of vakbond inschakelen.

Bejaarde bokkers weten meer

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 19:18

Aangezien je loonheffings korting krijgt ga ik er van uit dat je in loondienst bent. Heb je ook een contract waarin staat dat je loon maandelijks of 4 wekelijks wordt uitbetaald? Dat helpt natuurlijk al een stukje. En dat het uitgesplitst is op je loonstrook over 3 maanden ook. Meestal wordt het bij je volgende belasting aangifte verrekend (je krijgt dan het teveel betaalde loonheffingskorting terug). Maar als je in de knel komt met toeslagen kun je het idd maar beter in de kiem smoren. Met een proffesional op dat gebied.

When nothing goes right,

go left.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 19:20

Begrijp ik het goed dat je pas in januari 2022 je uren hebt ingediend over het laatste kwartaal van 21?
Waarschijnlijk was er in q4 21 nog geen pgb budget beschikbaar wegens de wmo overgang. Waardoor men dus niet de uren terug kan boeken, er is dan nl nog geen potje waaruit het voldaan kan worden.
Heel vervelend maar uiteindelijk hun risico.
Ik zou in gesprek gaan en aangeven dat wanneer ze je de geleden schade niet vergoeden je stappen gaat ondernemen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 19:23

De salarisbetaling van PGB WLZ vindt plaats via de SVB.
Zij sluiten het voorgaande boekjaar begin januari af waardoor er geen mogelijkheid is om het salaris met terugwerkende kracht op 2021 te boeken.
Ik begrijp niet waarom je minder dan de helft over houdt.
Is dat wellicht een correctie omdat ze in januari te weinig ingehouden hebben?

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

Humpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-22 19:30

Tot nu toe bedankt voor het meedenken !

Petpa schreef:
De salarisbetaling van PGB WLZ vindt plaats via de SVB.
Zij sluiten het voorgaande boekjaar begin januari af waardoor er geen mogelijkheid is om het salaris met terugwerkende kracht op 2021 te boeken.
Ik begrijp niet waarom je minder dan de helft over houdt.
Is dat wellicht een correctie omdat ze in januari te weinig ingehouden hebben?

Omdat de drie maanden oktober november december ook op januari staan en als daar nog loon bij komt ze dat bij het totale bedrag optellen en daar de loonheffing op baseren, blijkbaar.
Dat zij het boekjaar niet meer kunnen openen vind ik niet mijn probleem. Maar de gevolgen zijn wel voor mij. En die zijn best ernstig.

Wildgirl schreef:
Begrijp ik het goed dat je pas in januari 2022 je uren hebt ingediend over het laatste kwartaal van 21?
Waarschijnlijk was er in q4 21 nog geen pgb budget beschikbaar wegens de wmo overgang. Waardoor men dus niet de uren terug kan boeken, er is dan nl nog geen potje waaruit het voldaan kan worden.
Heel vervelend maar uiteindelijk hun risico.
Ik zou in gesprek gaan en aangeven dat wanneer ze je de geleden schade niet vergoeden je stappen gaat ondernemen.

Klopt. Dit heb ik al gedaan en heb zelfs al bezwaar gemaakt maar helaas. Nu moet het via de rechtbank. Dreigen met stappen heb ik dus al gedaan en ben bezig met de uitvoering daarvan.

mrie schreef:
Hij mag dat niet doen, stel dat jij een ww uitkering aan moet vragen dat is niet helder hoeveel uur je wanneer gewerkt hebt. Om voor een uitkering in aanmerking te komen moet je de laatste 36 weken voorafgaan aan je aanvraag minimaal 26 weken gewerkt hebben. Als jouw werkgever ineens alles op een hoop gaat vegen zou dat dus kunnen betekenen dat jij geen uitkering krijgt.
Het lijkt mij dus van belang dat jouw arbeidsuren goed doorgegeven en geregistreerd raken. Gebeurt dat niet dan getuigd dat van slecht werkgeverschap.
Begin gewoon met een schriftelijk verzoek, je kunt altijd nog een dure advocaat of vakbond inschakelen.

Het zit iets ingewikkelder in elkaar dan dit. Een schriftelijk verzoek heb ik ook al gedaan; ze geven niet thuis.

Flower033 schreef:
Begrijp ik het goed dat je in feite in loondienst bent? De belastingschaal waarin je valt, wordt toch op jaarbasis berekend?
Het tarief voor zowel de eerste en de tweede schijf bedraagt 37,05%. Pas bij een inkomen boven de ruim 69.000 euro betaal je meer. Aangezien je toeslagen krijgt, zal daar het probleem niet zitten.
Vervallen je toeslagen omdat je in 2022 op papier 3 maanden extra verdient? Begrijp ik dat goed?

Ik heb de eerste 3 maanden veel meer uren gemaakt dan ik normaal doe. Als je 6000 euro op papier verdient ipv 2000 kom je in een andere loonschaal ja. Over die 6000 moet ik een mega loonheffing betalen. De andere maanden verdiende ik minder en dat is wel goed gegaan wb loonheffing.
De toeslagen vervallen niet helemaal, maar ik wordt wel nu onterecht gekort. Evenals kwijtschelding omdat men nu ziet dat ik op papier afgelopen januari 6000 heb verdient.

Wie helpt mijn moeder?

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 19:38

Als je 6000 euro op papier verdient in 1 maand en de rest van de maanden veel minder, waardoor je niet boven de 69.000 euro uitkomt, betaal je niet zoveel belasting. De werkgever houdt wel een hogere schijf aan in de '6000'-euro'-maand. Maar dat krijg je terug bij je belastingaangifte of je vraagt voorlopige teruggave aan. Krijg je het eerder terug. Daar zit eigenlijk voor jou wat administratief werk in, maar verder geen schade.

Over toeslagen weet ik niet zoveel. Ik dacht dat die ook op jaarbasis gaan. Maar zeker weten doe ik dat niet.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 20:30

Ik snap ook niet zo goed waar het vandaan komt dat je de helft meer belasting moet gaan betalen. Of je het bedrag nou 3 maanden lang elke maand krijgt, of in een keer van 3 maanden, onderaan de streep is het hetzelfde. Of valt dat precies op de grens van de belastingboxen?

Ik heb in januari 7 jaar (!!) achterstallig loon gekregen van mijn oude werkgever en ik ben nu echt aanzienlijk meer gaan verdienen. Hoogstwaarschijnlijk passeer ik de boxengrens wel en betaal ik dan over 2022 meer belasting. Maar daar heb ik nu nog geen last van, dat zal volgend jaar maart met de berekening duidelijk worden. Daar zou ik dan in 2023 middeling op aanvragen, waarmee ze een gemiddelde trekken over drie jaar waardoor het gelijk loopt. Misschien is dat een optie.
Het kan natuurlijk, maar ik denk niet dat 3 maanden echt grote verschillen zullen maken. Het gaat namelijk op jaarbasis. Of je moet natuurlijk al flink verdienen. Maar gezien je aangeeft dat je toeslagen krijgt, zit je daar niet in de buurt. Maargoed, als dat wel het geval is, kun je daar volgend jaar wat mee waardoor alles weer netjes gecorrigeerd wordt.

Maar voor de echte juiste antwoorden die bij jouw situatie passen, kun je denk ik het beste een boekhouder aannemen of eventueel de belastingdienst bellen voor opheldering.

♥ Rewrite the Stars ♥

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 20:37

Het is nu in 2022 betaald dus je salaris in 2022 gaat opeens van 12 naar 15 maanden. Gezien je toeslagen over een kalenderjaar gaan, heeft het daar dus flinke invloed op.

Hoe het juridisch zit weet ik niet, maar toen ik 15 jaar terug op een salarisadministratie van een detacheringsbureau werkte hebben we dit soort situaties ook weleens gehad. We wezen iedereen er diverse keren nadrukkelijk op dat ze hun urenbriefjes op tijd in moesten dienen en dat ze tot ± half januari hadden om hun briefjes over januari in te leveren i.v.m. de jaarafsluiting, maar er waren er weleens eigenwijs. (ze hoorden ze ook elke week op te sturen via een antwoordenvelop, maar er waren er die ze standaard één keer in de maand op de bus deden)

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Humpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-22 20:39

Exitium schreef:
Het is nu in 2022 betaald dus je salaris in 2022 gaat opeens van 12 naar 15 maanden. Gezien je toeslagen over een kalenderjaar gaan, heeft het daar dus flinke invloed op.

Hoe het juridisch zit weet ik niet, maar toen ik 15 jaar terug op een salarisadministratie van een detacheringsbureau werkte hebben we dit soort situaties ook weleens gehad. We wezen iedereen er diverse keren nadrukkelijk op dat ze hun urenbriefjes op tijd in moesten dienen en dat ze tot ± half januari hadden om hun briefjes over januari in te leveren i.v.m. de jaarafsluiting, maar er waren er weleens eigenwijs. (ze hoorden ze ook elke week op te sturen via een antwoordenvelop, maar er waren er die ze standaard één keer in de maand op de bus deden)

Dit is inderdaad het hee probleem. Echter is het niet mijn fout dat mijn contract pas zo laat is goedgekeurd en dat maakt het mijn inziens onrechtvaardig.

Wie helpt mijn moeder?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 20:46

Yv_ schreef:
Ik snap ook niet zo goed waar het vandaan komt dat je de helft meer belasting moet gaan betalen. Of je het bedrag nou 3 maanden lang elke maand krijgt, of in een keer van 3 maanden, onderaan de streep is het hetzelfde. Of valt dat precies op de grens van de belastingboxen?

Ik heb in januari 7 jaar (!!) achterstallig loon gekregen van mijn oude werkgever en ik ben nu echt aanzienlijk meer gaan verdienen. Hoogstwaarschijnlijk passeer ik de boxengrens wel en betaal ik dan over 2022 meer belasting. Maar daar heb ik nu nog geen last van, dat zal volgend jaar maart met de berekening duidelijk worden. Daar zou ik dan in 2023 middeling op aanvragen, waarmee ze een gemiddelde trekken over drie jaar waardoor het gelijk loopt. Misschien is dat een optie.
Het kan natuurlijk, maar ik denk niet dat 3 maanden echt grote verschillen zullen maken. Het gaat namelijk op jaarbasis. Of je moet natuurlijk al flink verdienen. Maar gezien je aangeeft dat je toeslagen krijgt, zit je daar niet in de buurt. Maargoed, als dat wel het geval is, kun je daar volgend jaar wat mee waardoor alles weer netjes gecorrigeerd wordt.

Maar voor de echte juiste antwoorden die bij jouw situatie passen, kun je denk ik het beste een boekhouder aannemen of eventueel de belastingdienst bellen voor opheldering.

Ff voor jou, bijna 500 euro is ondergrens en die dus trekken ze wel af van het gemiddelde bedrag. Ik had namelijk door middeling recht op 1100 euro maar kreeg bijna 500 euro minder omdat dat hun ondergrens is. Is dus voor mij wel nadelig geweest om het zo te doen

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 21:13

Middeling gaat over inkomensbelasting. Dat is hier het probleem niet. Ze kan de teveel betaalde belasting terug krijgen bij de jaarlijkse aangifte of via een voorlopige teruggaaf. Als TS toeslagen krijgt, verdient ze niet zoveel dat ze meer dan 69.000 per jaar verdient.
Ze schrijft 6.000 in 2022 te hebben ontvangen, wat in 2021 had moeten vallen. Dat is 69000 - 6000= 63.000. dat is excl vakantiegeld bijna 4900 per maand.

Ik heb een beetje zitten proef rekenen met de toeslagentool van de Belastingdienst. Dit kan je inderdaad flink wat toeslagengeld schelen.

De oplossing weet ik niet. Wat eerder al gezegd is, als er nog geen PGB in 2021 was, kan het ook niet daaruit betaald worden.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 22:39

Je hebt het verdiend dus moet je er belasting over betalen.
Betaal je te veel loonbelasting dan kun je dit via je aangifte terug krijgen.
Nu krijg je misschien minder toeslag, maar je verdient ook meer.
Vorig jaar heb je minder verdiend (toch?) dus heb je toen meer toeslag gekregen/kunnen ontvangen.

Bij de belasting aangifte wordt alles per jaar berekend. Toeslagen en loonheffing. Dus het is zo lang als het breed is.
Alleen nu is het even zuur omdat je mogelijk wat terug krijgt maar dat volgend jaar pas ontvangt.

Humpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-22 03:48

Vorig jaar heb ik een paard maand niks verdiend dat er met die 6000 euro erbij geen enkel probleem is. Daarom heb ik ook zoveel gewerkt, ik had het geld nodig
Met 3 keer 2000 had ik dat op kunnen lossen. Sterker nog; ik heb dat geld moeten lenen van mijn moeder waarvan we vorige week te horen hebben gekregen dat ze terminaal ziek is en ik had het haar zo graag terug willen betalen zodat ze nog wat leuke dingen kan doen. Dus dat geld heeft 100x zoveel waarde voor mij op dit moment.
Dit jaar heb ik maar eenmalig 6000 euro gekregen terwijl dit 3 keer 2000 had moeten zijn op vorig jaar. Het is dus niet zo dat ik elke maand 6000 euro verdien. Ik zit op minimum loon.
Dus bedankt voor alle zgn feiten, maar de feiten op papier zijn geen waarheid. Ik zit zwaar in de oliebol door fouten van de svb en het zorgkantoor. Ik kan er niks aan doen Dat mijn contract pas zo laat is goedgekeurd door het nieuwe systeem en er daardoor dus te laat gedeclareerd heeft kunnen worden.
Daar zoek ik een oplossing voor. Dus ik zoek iemand die daarin zou kunnen bijdragen en niet allerlei mensen die hun ideeën erop loslaten want daar kan ik niks mee.
En ja ik begrijp dat als je verdient dat je er belasting over moet betalen. Maar ik wil dan wel belasti g afdragen over 3 x 2000 en niet over 1 x 6000. En dan wel over 2021 en niet in 2022. Want zo was het niet in werkelijkheid.
Ik moet eerlijk bekennen dat als dit zo doorgaat ik niet meer weet hoe het verder moet.

De pgb is trouwens met terugwerkende kracht per 1 oktober toegekend dus het budget was er zeker

Wie helpt mijn moeder?

Muurp
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 05:34

Dit is zo enorm specialistisch dat ik, als ik jou was, een goede boekhouder en desnoods een jurist om handen zou nemen :) hier kan Bokt echt weinig mee…

Sterkte ermee, wat een ingewikkelde situatie zo..

''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 06:13

Op juridisch gebied weet ik er weinig van, alleen even de tip om op je toeslagen te letten. Indien je over de laatste 3 maanden van 2021, ipv 2000 euro géén inkomen had, is je recht op toeslagen ineens een stuk hoger (wellicht met terugwerkende kracht, maar gezien je net rond de jaarwisseling zit heb je dat wellicht al gehad?). Als je dan met terugwerkende kracht over die maanden wel weer inkomen hebt, kan het zijn dat je teveel toeslagen hebt ontvangen en dat dan weer moet terugbetalen.

:+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 06:18

Een goede accountant kan daar wel degelijk rekening mee houden. Je hebt nu eenmaal vaak facturen die bijvoorbeeld in januari binnen komen maar betrekking hebben op december van het jaar ervoor. Dat heb ik ook altijd elk jaar weer. Facturen die bij mij de deur uit gaan naar debiteuren in januari die nog betrekking hebben op werkzaamheden van december, dit geldt ook voor facturen die ik van crediteuren krijg, ik ontvang ze in januari maar ook betrekking hebben op diensten van december het jaar ervoor. Dit kan je dus verwerken in de aangifte die wordt gedaan over het inkomen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 07:26

meggiemeg schreef:
Een goede accountant kan daar wel degelijk rekening mee houden. Je hebt nu eenmaal vaak facturen die bijvoorbeeld in januari binnen komen maar betrekking hebben op december van het jaar ervoor. Dat heb ik ook altijd elk jaar weer. Facturen die bij mij de deur uit gaan naar debiteuren in januari die nog betrekking hebben op werkzaamheden van december, dit geldt ook voor facturen die ik van crediteuren krijg, ik ontvang ze in januari maar ook betrekking hebben op diensten van december het jaar ervoor. Dit kan je dus verwerken in de aangifte die wordt gedaan over het inkomen.

Ze stuurt geen facturen maar is in loondienst!

Het banketstaaf is nu dat haar loon over oktober, november en december 2021 in één keer is verloond in januari 2022. Vraag mij af waarom ze het niet überhaupt gewoon in in het contract afgesproken periode, maand of 4 wekelijks, hebben verloond.
Er was voor jou geen mogelijkheid om je uren eerder dan in januari 2022 in te dienen, toch?

De teveel ingehouden loonheffing kun je terug vragen bij je aangifte, dat is niet het grootste probleem. Wel het feit dat je nu óver 2022 een veel hoger verzamelinkomen hebt. Daar worden je toeslagen op gebaseerd.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 07:34

Belastingdienst bellen vragen of ook middelen een oplossing is.
Dit vanwege de toeslagen.
PGB wordt via het SVB verloont ga daar eens mee bellen.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.