Moderators: Firelight, Mjetterd, Ladybird, Muiz, ynskek, Polly, NadjaNadja, Essie73
Ibbel schreef:Voor paarden mist de keuze op laten halen door de Rendac (al dan niet individueel). Achterlaten bij de DA (waar de Rendac hem uiteraard ook komt ophalen) suggereert dat paarden altijd bij een DA op een kliniek worden ingeslapen.
Daarnaast is het uitermate irritant dat je richting cremeren wordt geschoven in de vragen, ook als je allang hebt aangegeven dat je je paard gewoon door de Rendac laat ophalen / je hond/kat gewoon in je eigen tuin onder de grond stopt.
Oftewel: ik ben afgehaakt.
En tenslotte: uitvaart? Really?
Selina schreef:Ik was ook in de war wat bedoelt wordt met uitvaart. Want bij een mens ga je naar een begrafenis en neem je daar afscheid samen met anderen.
Maar bij dieren weet ik niet beter dan dat het dier achtergelaten wordt bij de dierenarts en dat je dan kan kiezen voor (anoniem) cremeren of begraven. Maar dan neem je afscheid bij de dierenarts en krijg je later eventueel het as mee terug.
Mindim schreef:Stond toch gewoon destructie bij? Laat je wat tussen haakjes staat toch achterwege).
.
Ibbel schreef:Mindim schreef:Stond toch gewoon destructie bij? Laat je wat tussen haakjes staat toch achterwege).
.
Individueel ophalen is heel wat anders dan een grijper die je paard in de container gooit. Als je écht wilt weten wat mensen met hun dode dier doen, dan is dat echt een verschil.
Maar deze enquete wil alleen maar sturen richting cremeren.
'Weet je wat er met je dier gebeurt bij destructie?' is zo'n (negatieve) sturende vraag. Het impliceert niet veel goeds...
Mindim schreef:Individueel ophalen van de rendac bedoel je, tja, dier wordt op een andere manier opgehaald, maar verder gebeurd er hetzelfde mee.
Selina schreef:Ik was ook in de war wat bedoelt wordt met uitvaart. Want bij een mens ga je naar een begrafenis en neem je daar afscheid samen met anderen.
Maar bij dieren weet ik niet beter dan dat het dier achtergelaten wordt bij de dierenarts en dat je dan kan kiezen voor (anoniem) cremeren of begraven. Maar dan neem je afscheid bij de dierenarts en krijg je later eventueel het as mee terug.
Ibbel schreef:Het is veel belangrijker dat het inslapen van je dier gebeurt op een manier dat je er mee kunt leven. Daarna is het een dood omhulsel.
Een DA die niet met je in discussie gaat als jíj vindt dat het genoeg is geweest. Een DA die empatisch is, de tijd neemt, jou de tijd geeft, liefdevol omgaat met je dier in z'n laatste minuten. Een DA die je prijst omdat je voor je dier hebt gekozen.
Die desnoods een week later nog even een kaartje stuurt. Gewoon, uit menselijkheid. Omdat ze weten hoe Kaa Uuu Tee het is. Ook voor hunzelf trouwens.
Dát vind ik belangrijk. Wat er daarna gebeurt? Boeien.
Gebruikers op dit forum: _JTM, Amado, Ann, AnnetteFlame, bamisalami, Berdien, Bnet, Desireeeee, Duhelo, elisespunky, Eva1975, Franchipanna, Freekfuchs, GoogleAdsense, History_, Kimberly520, Kirsha, Klis, lonimma, MDWStables, miekxlady97, Mitchall, nano, nick_en_ik, Oehlala, Sas75, TessaxQuincy, VuurVleugels, Zebrastreep en 83 bezoekers