Ik moet binnenkort een betogende voordracht houden voor de klas. Hier moet ik nog een onderwerp voor kiezen, en ik twijfel nog. De opties waar ik tussen twijfel zijn "er moet meer aandacht komen voor psychische klachten/mentale gezondheid bij jongeren" en "euthanasie moet makkelijker worden gemaakt". beide zijn niet echt originele onderwerpen (vooral euthanasie niet) maar ik vind het wel interessant. als jullie nog leuke originele (+actuele) onderwerpen weten hoor ik het graag.
Het ding is een beetje dat we vier argumenten voor moeten hebben en drie tegen + weerlegging. Nou zou je bij euthanasie als tegenargument religie kunnen doen en de kans dat het misgaat/iemand het toch niet wou, maar ik kan echt geen derde verzinnen. En bij psychische klachten bij jongeren (dat onderwerp trekt mij wel het meest) kan ik alleen bedenken dat het veel geld kost om meer te investeren in psychische zorg, verder zou ik echt niet weten wat je zou kunnen zeggen waarom er niet meer aandacht moet komen voor psychische klachten bij jongeren. Op internet kan ik vooral informatie vinden die zegmaar de stelling bevestigt, en niet echt tegenargumenten. Duss mijn vraag is, hebben jullie nog tegenargumenten voor een van deze stellingen?

Joejoee