Interviews gratis transcriberen

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Interviews gratis transcriberen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 19:28

Ik moet voor mijn scriptie (lange) interviews uittypen, maar dit is handmatig niet te doen. Weet iemand een goede gratis transcriptie die de boel ook correct uittypt? Het maakt niet uit als ik bepaalde dingen iets moet veranderen of als er geen interpunctie bij zit. Ideeën zouden heel erg helpen, want je kan wel uitrekenen hoelang ik handmatig bezig zou zijn aan 10 interviews van 1 uur+ :')

verootjoo

Re: Interviews gratis transcriberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 19:53

Pas ook gedaan, maar helaas was ik met een programma nog meer tijd kwijt aan het verbeteren dan aan zelf transcriberen :=

Het is verschrikkelijk werk maar wel te doen. Koptelefoon op, opname langzamer laten afspelen en meetypen was mijn tactiek. Gelukkig kan ik wel zeer snel met 10vingers blind typen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 20:01

Klopt hier ook de ervaring. Langzaam laten afspelen verstand op nul en typen. Voordeel is dan wel dat je er goed in zit en meteen deel kan analyseren. Of zoals ik ook een deel heb gedaan: je buurmeisje 25 euro per uitgetypt interview geven.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 20:29

_Femkeeex schreef:
Ik moet voor mijn scriptie (lange) interviews uittypen, maar dit is handmatig niet te doen. Weet iemand een goede gratis transcriptie die de boel ook correct uittypt? Het maakt niet uit als ik bepaalde dingen iets moet veranderen of als er geen interpunctie bij zit. Ideeën zouden heel erg helpen, want je kan wel uitrekenen hoelang ik handmatig bezig zou zijn aan 10 interviews van 1 uur+ :')

Ik heb geen tips voor programma's helaas, het enige wat ik weet is dat ze op de universiteit veel studenten vragen om interviews te transcriberen. Studenten een leuk bijbaantje, zij veel minder werk :Y)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 20:37

Zijn het Nederlandse of Engelse interviews? Voor Engelse is Otter.ai heel goed. Nederlands zou ik niet weten.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 20:43

mingming schreef:
Zijn het Nederlandse of Engelse interviews? Voor Engelse is Otter.ai heel goed. Nederlands zou ik niet weten.

Nederlands helaas

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 20:44

Doe je de interviews fysiek of online?

Laatst met Teams transcripts van interviews gemaakt, scheelde best tijd.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 20:53

Roosch schreef:
Doe je de interviews fysiek of online?

Laatst met Teams transcripts van interviews gemaakt, scheelde best tijd.

Ze zijn online en al gehouden helaas, anders was het een handige optie

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 21:07

Moet je ze helemaal uitschrijven, of gaat de docent eventueel ook akkoord met het toevoegen van de audio aan je rapport als bijlage en de interviews samengevat uitgetypt?

Ik moet zeggen dat ik voor mijn scriptie zelf alles had uitgetypt. Als je een manier vindt waarmee je de audio makkelijk kunt pauzeren tussen het typen door... Dan is het goed te doen.

Goede transcribeerprogrammas ken ik niet.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:40

In Word zit een dicteerknop. Opname afspelen via een ander programma of op een andere apparaat en dan kun je Word alles laten uitschrijven.

Bij mij werkte het niet omdat mijn geluidskwaliteit niet goed genoeg was, ik kreeg er allemaal onzin uit. Maar je zou het kunnen proberen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:42

Ik heb het via Word online gedaan. Je kan dan klikken op dicteren > transcriberen. Je kan dan de opname uploaden en dan typt hij het voor je uit. Dan is het enkel nog de zinnen nalopen en kloppend maken.

Amberscript is ook heel fijn! Alleen daar heb je maar een max aantal minuten gratis maar met meerdere mailadressen is dit ook te gebruiken! Werkt het wat beter uit dan Word ook naar mijn idee qua zinsopbouw. Succes! :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:44

verootjoo schreef:
Gelukkig kan ik wel zeer snel met 10vingers blind typen.

Weet je dat zeker? :D

Ik heb ook nog nooit wat echt zinvols gevonden helaas en als er wat is dan is het meestal gebaseerd op US Engels.

Metee, lukt dat ook als het geen Engels is?

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:44

Ik heb het met Amberscript gedaan, maar was wel heel lang kwijt aan het verbeteren ervan.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:45

Sizzle schreef:
verootjoo schreef:
Gelukkig kan ik wel zeer snel met 10vingers blind typen.

Weet je dat zeker? :D

Ik heb ook nog nooit wat echt zinvols gevonden helaas en als er wat is dan is het meestal gebaseerd op US Engels.

Metee, lukt dat ook als het geen Engels is?

Yes! Ik heb ook alles in het Nederlands en dat heeft ie heel goed gepakt. Scheelde echt wel tijd & ik hoefde mn eigen stem niet terug te luisteren :')

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:46

Volgens mij hadden wij laatst een gratis proefperiode geprobeerd van Amberscript, dat werkte best redelijk, maar je moest het wel vaak nalezen.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:46

Google Speech to Text zou ook nog wel eens interessant kunnen zijn. Die spraakherkenning is wel een van de betere.
Kost $0.006 per 15 seconden; eerste uur is gratis trial.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 01:44

Oeh, dit heb ik vroeger voor mijn buurvrouw gedaan voor een paar euro per verslag. Geen buurmeisje die je kan strikken?