Wie werkt er bij de dierenambulance

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Wie werkt er bij de dierenambulance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 07:09

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die bij de dierenambulance werken. Ik ben namelijk aan het twijfelen om me aan te melden als vrijwilliger en ben opzoek naar ervaringen. Dus werk je bij de dierenambulance meld je dan hier *\o/*

zonnebloem18

Berichten: 24844
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie werkt er bij de dierenambulance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:39

Op dit moment staat het op een heel laag pitje, maar ik ben al 12 jaar vrijwilliger. Hiervan heb ik een paar jaar het rooster gemaakt en ben ik enkele jaren achterwacht.

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Wie werkt er bij de dierenambulance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:45

Yep :D
Vanaf 2016 alweer.
Vanmorgen nog dienst gehad, daarna gelijk door naar mijn betaalde baan _/-\o_

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:15

Ik ben in totaal 9 jaar vrijwilliger geweest bij de dierenambulance. Laatste half jaar bij de ambulance in mijn nieuwe woon omgeving.

Ik heb er super leuke en leerzame jaren gehad. Ik was ook erg fanatiek in diensten draaien en aanverwante zaken zoals de feest commissie, centrale diensten etc.
Nog steeds heb ik contact met oud collega's en dat is ook het geen wat ik het meeste mis nu ik verhuisd ben. We hadden altijd heel veel lol en konden altijd bij elkaar terecht. We noemden ons zelf wel eens de sociale werkplaats :D

Ik heb heel veel geleerd, leuke dingen gedaan maar ook wel |(

Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Wie werkt er bij de dierenambulance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 18:51

Ik werk ook bij de dierenambu, heel mooi werk, maar ook kan het heel confronterend zijn

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie werkt er bij de dierenambulance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 19:43

Het lijkt me super leuk om te doen. Ik heb gevraagd of ik een keer mee kan draaien. Dus ik ben benieuwd

Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Wie werkt er bij de dierenambulance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:45

Houd er rekening mee dat je ook wel eens * spannende dingen * kan meemaken, zoals b.v een plaats delict waar je een dier komt halen. Of overleden dieren van de weg halen...Je woont vlak bij mij zie ik, maar je zal niet op de zelfde ambu komen als ik

Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Wie werkt er bij de dierenambulance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:46

Morgen is er weer een landelijk congres van stichting dierenlot, daar mag je als dierenhulpverlener ook gratis naar toe, erg leuk

Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Wie werkt er bij de dierenambulance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:47

Mijn paard is graag model
Afbeelding

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 19:48

Ahh wat leuk! Idd vlakbij!
Nee wij hebben sinds een half jaar tot jaar een eigen dierenambulance vanuit de gemeente Barneveld. Dus zal idd een ander zijn als waar jij voor rijd.

Plaats delict hou ik van O:)
Ben ook eigenaresse van een persbureau en kom met foto's van ongevallen of wat dan ook maken dus ook van alles tegen.

Afgelopen week de diam geholpen met gedumpte biggen vangen. De moeder kwam op me af, dat vond ik wel even spannend :=

Wodamen
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:51

Cinnepin schreef:
Houd er rekening mee dat je ook wel eens * spannende dingen * kan meemaken, zoals b.v een plaats delict waar je een dier komt halen. Of overleden dieren van de weg halen...Je woont vlak bij mij zie ik, maar je zal niet op de zelfde ambu komen als ik



Dit inderdaad, het is ook regelmatig een dier van de weg afhalen die er niet meer fris uit ziet. Deze naar hun baasjes terug brengen..
Te laat zijn voor dieren, ernstig gewonde dieren naar de dierenarts brengen is ook geen pretje.
Een schreeuwende aangereden kat wegbrengen gaat door merg en been.
Of boze eigenaren dat je het dier veilig thuis hebt gebracht die op straat liep en vervolgens boos op je worden

Heb ooit een fret bij iemand op moeten halen, was blij dat ik de handschoenen aan had haha
Of een collega die met een gewonde zwaan achter in de wagen zat. Hij was niet zo fris meer na de auto rit :Y)

Maar ook heel veel mooie dingen uiteraard ! Baasjes die dankbaar zijn wanneer hun dier weer thuis is na vermist te zijn geweest.
Ouderen helpen met vervoer naar dierenarts deden wij toen ook veel.

Inmiddels doe ik het door omstandigheden niet meer

Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:53

Haha, ik ben vorig jaar nog op een plaats delict geweest in Ede om een hond op te halen. Hele huis was omsingeld met politie en er mocht er maar 1 naar binnen ( dat was ik ) er had een mishandeling plaats gevonden we ik mocht absoluut niet aan de voorkant komen van de woning....sporen onderzoek was bezig.

En jaren geleden eens bij een overleden man geweest die nog op de bank zat. We kwamen de kat halen. Politie had net de deur ingetrapt en mijn eigen huisarts was er om de man dood te verklaren..


Dat zijn wel dingen die je bij blijven..


Maar je maakt ook hele dankbare dingen mee, verdwaalde honden of katten weer thuis brengen. Ook rijden wij overleden dieren naar de dieren crematorium, dat is ook heel dankbaar als je zo'n dier mag ophalen en netjes mag vervoeren daarheen.

Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:54

Wodamen schreef:
Cinnepin schreef:
Houd er rekening mee dat je ook wel eens * spannende dingen * kan meemaken, zoals b.v een plaats delict waar je een dier komt halen. Of overleden dieren van de weg halen...Je woont vlak bij mij zie ik, maar je zal niet op de zelfde ambu komen als ik



Dit inderdaad, het is ook regelmatig een dier van de weg afhalen die er niet meer fris uit ziet. Deze naar hun baasjes terug brengen..
Te laat zijn voor dieren, ernstig gewonde dieren naar de dierenarts brengen is ook geen pretje.
Een schreeuwende aangereden kat wegbrengen gaat door merg en been.
Of boze eigenaren dat je het dier veilig thuis hebt gebracht die op straat liep en vervolgens boos op je worden

Heb ooit een fret bij iemand op moeten halen, was blij dat ik de handschoenen aan had haha
Of een collega die met een gewonde zwaan achter in de wagen zat. Hij was niet zo fris meer na de auto rit :Y)

Maar ook heel veel mooie dingen uiteraard ! Baasjes die dankbaar zijn wanneer hun dier weer thuis is na vermist te zijn geweest.
Ouderen helpen met vervoer naar dierenarts deden wij toen ook veel.

Inmiddels doe ik het door omstandigheden niet meer



herkenbaar inderdaad

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 19:56

Klinkt heel heftig sommige verhalen, maar ook veel mooie verhalen zo te lezen. Agressie van mensen lijkt me nog het moeilijkste. Alsook gewonde dieren die echt krijsen ergens heen te moeten brengen of dode dieren terug brengen bij hun baas... Maar al met al lijkt het me echt wel heel mooi om te doen. Ik twijfel al langer om me aan te melden, maar na htlet helpen van de week ben ik er serieus over na gaan denken en het lijkt me echt wel heel gaaf.

Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Wie werkt er bij de dierenambulance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:57

Is het ook hoor, maar je moet er in bepaalde situaties wel tegen kunnen

zonnebloem18

Berichten: 24844
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie werkt er bij de dierenambulance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:32

Qua plaats delict hebben wij duidelijk afspraken. Vrijwilligers gaan niet naar binnen, politie mag het dier naar buiten brengen. Zij worden goed betaald en zijn getraind om met dit soort omstandigheden om te gaan, onze vrijwilligers niet.
Dat is in het verleden weleens mis gegaan, dus daarna hebben we hierover met lokale politie hele goede afspraken gemaakt. Collega's moesten een huis binnen waar de bewoners zelfmoord hadden gepleegd, iets met koolmonoxide geloof ik. De huisdieren hebben dat ook niet overleefd en de collega's konden zien dat ze dieren heel erg in paniek waren geweest voor ze zijn overleden.

Toch zou ik ondanks alle vervelende dingen er zo weer voor kiezen om me aan te melden.

Wodamen
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:34

Ja zitten ook hele mooie dingen bij hoor !
Ooit een keer een hele verzameling jonge eendjes en moeders uit een binnentuin moeten halen. En weer uit moeten zetten, super schattig. Elk jaar kwam moeders weer in de binnen tuin en elk jaar was zelfde verhaal

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:41

He je woont hetzelfde dorp als ik.
Mijn man is vrijwillerger bij de Dierenambulance Barneveld.
Hij vind het echt heel leuk om te doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:42

Een vriendin van mij heeft dit jaren gedaan en vertelde hele mooie en dankbare verhalen, maar ook mindere verhalen zoals agressie van mensen of die keer
Spoiler:
dat ze een rottweiler in stukjes bij elkaar moesten rapen nadat hij ontsnapt was en aangereden op het treinspoor ;(


Even in spoiler, want dat zijn wel de gruwelijke verhalen waar ze tijden nachtmerries van heeft gehad.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-04-22 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:43

Spoiler:
honden in stukjes nog niet meegemaakt, gelukkig. Wel katten of ganzen

zonnebloem18

Berichten: 24844
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:49

1 keer een hond die was aangereden door een trein
Spoiler:
die was eigenlijk nog heel netjes, zijn kop hebben we alleen nergens kunnen vinden.

Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:52

zonnebloem18 schreef:
1 keer een hond die was aangereden door een trein
Spoiler:
die was eigenlijk nog heel netjes, zijn kop hebben we alleen nergens kunnen vinden.




:oo

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:24

Vroeger wel gedaan, samen met mijn partner. Het was een vreemde club vond ik. 1 persoon liep altijd met een stethoscoop op zak en zocht bij elk dier een hartslag alsof hij een dierenarts was. Gekke dieren opgehaald. Een pinguïn, wat een alk bleek te zijn. Een eend die niet kon zwemmen wat een scholekster bleek te zijn, een kat laten inslapen die volgens de mensen al weken daar rond zwierf en er slecht aan toe was maar de eigenaren hadden die middag een afspraak om hem te laten inslapen. Nu waren ze er niet bij, zijn grafje was al gegraven. Zwanen vangen. Het was leuk om te doen. Pony aan overgehouden die ik nu 25 jaar later nog heb. Gestopt omdat ze perse wouden dat wij apart van elkaar gingen rijden maar het was een beetje een hobby van ons samen.

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: Wie werkt er bij de dierenambulance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 23:18

Jaaa morgen dierenlot :D
Ik ga er ook heen. Bokkers herkenbaar aan een boktlogo? := :=

Je moet soms een sterke maag hebben :j
Hond die de ambu onderkots, kat opgraven, dier van de weg schrapen, in de brandweerbak hoog de lucht in, overleden eigenaren.
Natuurlijk ook heel veel mooie momenten, kat na tig jaar weer terug bij de eigenaar, opgeknapte dieren weer vrijlaten, jonge eendjes met moeder naar een veilige plaats begeleiden, en nog veel meer

Zo blijft er natuurlijk ook weleens een dier aan jezelf plakken, konijnen, vogels :o

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 23:27

Ik voel een bokt meeting aankomen op het dierenlot congres :))
Moeten we een stamtafel speciaal voor Bokt maken met bordje :D
Ik ben te herkennen aan St. Opvang Konijnenparadijs vest, al hebben de andere drie vrijwilligers die ook aan :P.

Geen ervaring dierenambulance, krijg ze wel regelmatig hier op de stoep. Lijkt me ontzettend leuk om te doen, maar dat gaat mij niet lukken.