Biks2 schreef:Iemand?

Ik studeer Taal- en Cultuurstudies, het Geesteswetenschappen-zusje van LAS (de opleidingen werken ook veel samen). Wat voor zowel LAS als TCS geldt is dat het niet per se een goede opleiding voor je is als je niet tussen opleidingen kan kiezen: het is vooral bedoelt om richtingen actief te combineren met een doelgericht verhaal erachter. Dus niet 'ik wil communicatie doen want dat is handig en dan lijkt biomedische wetenschap me ook wel geinig' maar 'ik wil biomedische wetenschap graag combineren met communicatie omdat ik later in het medische veld op beleidsniveau aan de slag wil, en hierom graag zowel inhoudelijke als beleidsmakende kennis wil opdoen'.
Je ziet dat heel veel eerstejaars afvallen omdat ze het gekozen hebben omdat ze niet konden kiezen en het ze wel handig leek om dan meerdere richtingen op te kunnen gaan. Maar dan word je bij LAS en TCS wel echt gek omdat je zó veel keuzes moet maken, mét een verhaal erachter, én met zoveel eigen verantwoordelijkheid. Bij LAS nog meer dan bij TCS, want bij TCS kun je naast Geesteswetenschappen hooguit een uitstapje maken naar de faculteit Sociale Wetenschappen, waar je met LAS zo ongeveer de hele uni tot je beschikking hebt.
Wil je LAS kiezen omdat je graag meerdere richtingen wil kiezen om één doel te behalen? Doen, het is een prachtige opleiding met super veel kansen en mogelijkheden. Wil je LAS kiezen omdat je niet weet wat je wil? Niet doen!
Wat betreft het aangeschreven staan in het werkveld is het zo dat je bij LAS en TCS een heel goed verhaal moet hebben bij sollicitaties, omdat bijna niemand de opleidingen kent. Je moet echt goed uit kunnen leggen waarom je voor een brede bachelor bent gegaan en wat je ermee bereikt hebt. Als je dat goed kan zijn je baankansen zéker niet slecht, dus als je een goede babbel hebt zou ik het daar niet voor laten!