Zorg, gezondheid en samenleving

Moderators: Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

apple01

Zorg, gezondheid en samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-22 10:49

Hoi!

Wellicht zijn er meer mensen die zijn geselecteerd voor de opleiding zorg, gezondheid en samenleving of hier interesse in hebben.

Het is een nieuwe bachelor opleiding. Waarmee je toegelaten kan worden tot master (dier)geneeskunde, farmacie of management in de zorg.

Het leek mij leuk elkaar te ontmoeten en wellicht zijn er mensen die nog meer informatie hebben over deze nieuwe opleiding.

Zertab

Re: Zorg, gezondheid en samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:35

Klinkt interessant, maar wat kan je ermee worden? Ik bedoel, als je hierna geen WO gaat doen, welke beroepen kan je dan uitoefenen? :) Pure nieuwsgierigheid overigens!

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-22 12:37

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 07:25

Klinkt interessant! Moet je dan nog een schakelprogramma volgen of biedt de bachelor verschillende trajecten? Vakken die je voor farmacie nodig hebt lijken me toch wel anders dan die voor geneeskunde of een managementmaster.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-22 13:18

Tiggs schreef:
Klinkt interessant! Moet je dan nog een schakelprogramma volgen of biedt de bachelor verschillende trajecten? Vakken die je voor farmacie nodig hebt lijken me toch wel anders dan die voor geneeskunde of een managementmaster.

Ja inderdaad. Er is met name in jaar 3 wel veel keuzevrijheid om dus je vakken die richting uit te volgen. Of dat dan voldoende is voor elke opleiding ligt aan de master en de ingangseisen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 17:17

Ik wilde ooit diergeneeskunde studeren en heb een aantal maanden farmacie gestudeerd :D

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-22 17:30

Tiggs schreef:
Ik wilde ooit diergeneeskunde studeren en heb een aantal maanden farmacie gestudeerd :D

Oh wat leuk.

Waarom ben je toch gestopt met farmacie? En wat ben je toen gaan doen?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:18

apple01 schreef:
Tiggs schreef:

Oh wat leuk.

Waarom ben je toch gestopt met farmacie? En wat ben je toen gaan doen?

Het was heel veel lab-werk en dat vond ik niks... (en voor dgk dus 3x uitgeloot) Ik ben toen rechten gaan studeren en hoewel dat echt iets heel anders is, was dat echt een super goede keuze.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-22 15:31

[/quote]

Het was heel veel lab-werk en dat vond ik niks... (en voor dgk dus 3x uitgeloot) Ik ben toen rechten gaan studeren en hoewel dat echt iets heel anders is, was dat echt een super goede keuze.[/quote]

Oh jammer dat je het niet leuk vond. Ook wel een groot verschil om over te stappen naar rechten?

Hopelijk reageren meer mensen.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 15:36

Ja ik ben ook geselecteerd! Wil deze studie eigenlijk voornamelijk doen omdat ik heel graag dierenarts wil worden maar ik maar niet werd toegelaten bij diergeneeskunde. Los van dat spreekt de kleine groep studenten en de onderwijsfilosofie me ook enorm aan dus ben heel benieuwd! Momenteel studeer ik biologie maar heb mijn BSA gehaald dus daar ben ik nu mee gestopt. Lijkt me leuk om vast een groepsappje op te richten :) Ken je nog meer mensen die zijn geselecteerd?

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-22 13:37

AnimalFriend schreef:
Ja ik ben ook geselecteerd! Wil deze studie eigenlijk voornamelijk doen omdat ik heel graag dierenarts wil worden maar ik maar niet werd toegelaten bij diergeneeskunde. Los van dat spreekt de kleine groep studenten en de onderwijsfilosofie me ook enorm aan dus ben heel benieuwd! Momenteel studeer ik biologie maar heb mijn BSA gehaald dus daar ben ik nu mee gestopt. Lijkt me leuk om vast een groepsappje op te richten :) Ken je nog meer mensen die zijn geselecteerd?

Oh leuk! Ik heb je een privé bericht gestuurd. Dan kan je mij appen.

Wellicht moeten we voor de toekomst een sociaal media account maken voor studenten die dit wel lezen maar geen account hebben en om hier te reageren moet je sowieso minimaal 25 paard gerelateerde berichten hebben geplaatst.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:56

Er is inmiddels een appgroep aangemaakt dus mochten er mensen zijn die dit lezen maar hier niet kunnen reageren, stuur me een PB :)

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-22 13:43

Er is een website aangemaakt waarop je je kan aanmelden voor de whatsapp groep.

Kijk dan even op:
www.uu-zgs.nl

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-22 17:39

apple01 schreef:
Er is een website aangemaakt waarop je je kan aanmelden voor de whatsapp groep.

Kijk dan even op:
https://www.uu-zgs.nl

Inmiddels zijn we met 6.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-22 13:48

Afgelopen week hebben we met de whatsapp groep afgesproken. Inmiddels zijn we met zijn tienen. Wil je je ook aanmelden dan kijk even op uu-Zgs.nl

Myponyhoward

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:18

Hallo!

Een oud topic, maar ik hoop dat ik via hier toch nog even mensen kan bereiken. Zijn er mensen die bij zgs zijn binnen gekomen (of op de wachtlijst zijn geplaatst) dit jaar of vorige jaren? Ik heb wat vragen mbt de wachtlijst (daar ben ik nu op geplaatst) en hoop dat iemand die kan beantwoorden!

Dankjewel alvast ☺️

Instagram: @hildephotographyy

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie