Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Creatas

Berichten: 2366
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Parel van het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 11:48

Ik beken dat ik alleen de letters doe omdat dat makkelijker scoort voor de league (nu 1 in ruby). Moet dat echt loslaten want kom zo niet eens boven unit 1 uit :')

Dat het veel over eten en drinken gaat vind deze Bourgondiër niet erg hahaha
Ook maar eens zien of er een Hebreeuws toetsenbord te downloaden is.

Creatas

Berichten: 2366
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Parel van het zuiden

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 18:00

מצאתי את זה

Of te wel, ik heb dat toetsenbord gevonden ^^

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:23

Ik meld me graag ook, zit nu in Spanish foundation 3 unit 12. Eindelijk een streak van meer dan 100 dagen. Voor mij helpt het wel om de betaalde versie te hebben! :D

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 19:02

Is er nog leven in dit topic? Ik meld me graag hier. Ben weer opnieuw begonnen met leren en merk meteen waarom ik gestopt was :+ irritant dat die hartjes opraken. Ik probeer te vinden hoeveel Super kost maar ik kan nergens prijzen vinden behalve “probeer nu voor 0,00”

Creatas

Berichten: 2366
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Parel van het zuiden

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 19:26

Ik keek laatst met andere mee, die hebben ook hartjes. Krijg je die vanaf een bepaalde unit? Ik heb alleen 300 lingots :')

Femke_Tweety

Berichten: 11983
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 19:27

Ik doe nog steeds iedere dag iets met Duolingo.

Ben nog steeds niet blij met het huidige systeem, maar ben wél blij met de vooruitgang die ik merk met Spaans.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 19:28

Je kan nieuwe hartjes verdienend door te oefenen. Als je rechtsboven op het (al dan niet grijze) hartje drukt krijg je drie opties voor aan te vullen waaronder oefenen. Ik maak er eigenlijk maar zelden gebruik van.
En als je een streak hebt van ik meen 90 dagen krijg je drie dagen super. Mits je die uitdaging aangaat natuurlijk. Ik oefenen nog vraag iedere dag en heb ondertussen een streak van 181 dagen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 19:32

Ik oefen ook braaf, nu wat meer frans (soaans vergeet ik niet) om steeds met skippen op nivo te komen, ik mis de vrije keuze van de verhaaltjes en het praten dan zelf ipv stompzinnig indrukken waarvan je zou denken dat het zou moeten zijn, en de onderwerp titels hebben gewoon niks met de daadwerkelijke zinnen te maken en ik mis het herhalen dmv de gebroken levels. En tot mijn verbazing 8)7 kom je wel verder als je drie fouten hebt gemaakt in een level dat goud/geel opleverd.

Dus nee deze nieuwe versie bevalt me niet maar ik moet/wil toch door met de talen.

Gv moppert ook over deze versie, hij mist hetzelfde als ik maar zijn frans wordt wel beter zo langzaam aan

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 20:20

Ik merk dat mijn motivatie ook sterk verminderd is sinds ik op de nieuwe versie zit.

Ik heb onbeperkt hartjes zonder ooit betaald te hebben, dus die ergernis heb ik niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 20:31

Ik ook onbeperkte levens gratis. Kennelijk heb ik een schoolklas en gv ook :+

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 10:04

Ik was net aan het oefenen om m’n hartjes aan te vullen (ik moet zorgen dat ik uit de degradatie zone blijf O:)) en ik kreeg gewoon XP erbij. Het werd ook meegeteld voor m’n dagelijkse missies van vandaag.
Wat je oefent zijn oudere leraren, dus je moet soms echt even graven in je geheugen. Lijkt mij een goed alternatief als je de gebruiken lessen mist. Het enige verschil is dat het random is vanuit de behandelde stof (en dus geen specifieke les die je herhaalt) en je moet er zelf actief naartoe ipv dat je er aan herinnert wordt.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 01:35

Ik ben nu twee dagen terug uit het family plan en ik word nu al gestoord van die reclames en hartjes. Vooral de reclames. Zijn er hier mensen die een nieuw familieplan willen vormen toevallig? Er passen 6 mensen in.

VenoSnorlax

Berichten: 4521
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:27

Ik ga ook maar eens meelezen nadat ik merkte dat Frans toch echt wat gedaan had bij mn vakantie. Vragen wie er engels of nederlands sprak maar t was een begin. Ik doe ook de Navajo en Japanse cursus.

Vriendjes voor motivatie zijn welkom. Naam is VenimousSnorlax (dus anders gespeld dan hier)

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:54

VenoSnorlax schreef:
Ik ga ook maar eens meelezen nadat ik merkte dat Frans toch echt wat gedaan had bij mn vakantie. Vragen wie er engels of nederlands sprak maar t was een begin. Ik doe ook de Navajo en Japanse cursus.

Vriendjes voor motivatie zijn welkom. Naam is VenimousSnorlax (dus anders gespeld dan hier)


Ik heb je toegevoegd (Mjelleke), ben nu ook met Japans aan het stoeien.

Femke_Tweety

Berichten: 11983
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 09:20

Duo vraagje,

Ik had steeds friendquests met verschillende mensen, ook regelmatig bokkers.


Nu heb ik sinds een week of 6 weer een nieuw iemand toegevoegd als Duo friend/follower.

Ik krijg eigenlijk alleen nog maar friendquests met die persoon.

Kan het zijn dat, omdat ik diens enige Duo vriend ben, nu altijd alleen die nog krijg?


Duo kan bij mij kiezen uit een stuk of 12, maar bij die persoon alleen uit mij zeg maar.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:59

Oh ik heb nu ook steeds de quest met maar een persoon.de laatst toegevoegde. Of ik krijg de melding je hebt geen vrienden om een quest mee te doen :? heel vreemd

Femke_Tweety

Berichten: 11983
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 10:11

Ja, ik vind dat jammer.

De melding 'geen vrienden om een quest mee te doen' heb ik nog nooit gehad.

Hoewel ik die persoon graag mag vind ik het wel heel jammer dat die nu dus mijn enige friendquest persoon is.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:13

Geef jij wel eens celebrations aan andere mensen, Femke? Als ze iets bereikt hebben?
Ik heb bv. nu een friends quest met Mirjam :wave: maar dat komt omdat wij elkaar feliciteren met bereikte doelen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 11:24

Ik doe niks anders naar elke melding die ik krijg altijd al daarin is niks gewijzigd maar toch. Ik heb nu 5 quests met dezelfde persoon gehad of de melding geen vrienden

Femke_Tweety

Berichten: 11983
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 12:30

Fitzroy schreef:
Geef jij wel eens celebrations aan andere mensen, Femke? Als ze iets bereikt hebben?
Ik heb bv. nu een friends quest met Mirjam :wave: maar dat komt omdat wij elkaar feliciteren met bereikte doelen.


Zeker.

Niet altijd, maar best regelmatig wel

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:12

Fitzroy schreef:
Geef jij wel eens celebrations aan andere mensen, Femke? Als ze iets bereikt hebben?
Ik heb bv. nu een friends quest met Mirjam :wave: maar dat komt omdat wij elkaar feliciteren met bereikte doelen.

Wij zijn goed op weg al *\o/*


Ik heb een tijd naar één vriend gevolgd en kreeg toen ongeveer om de week een vriendenmissie met hem. Nu heb ik een groepje bokt-vrienden en nu wisselt het aardig af. Met die ene vriend heb ik toch al een tijd geen missie meer gehad, bedenk ik me nu.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:37

Ik mis ook de vrienden missies met jou. En ik vier toch echt alles. Ik krijg alleen vrienden missies met een andere actieve vriendin.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 11:37

_Mirjam schreef:
Fitzroy schreef:
Geef jij wel eens celebrations aan andere mensen, Femke? Als ze iets bereikt hebben?
Ik heb bv. nu een friends quest met Mirjam :wave: maar dat komt omdat wij elkaar feliciteren met bereikte doelen.

Wij zijn goed op weg al *\o/*

.


*\o/* We did it! (Komt vooral omdat ik per ongeluk in een mega fanatieke pool terecht ben gekomen.)

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 16:13

Nou jullie het zeggen, ik heb indd ook al weken quests met dezelfde persoon!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 16:13

Raar toch eigenlijk. Eerder wisselde dat steeds, iedere keer iemand anders

Dit heb ik nu dus alweer staan, geen vrienden beschikbaar voor een quest. Met 10 vrienden zou er toch iemand beschikbaar moeten zijn zou je zeggen.


Afbeelding