Huidige situatie; fijne baan, zeer goed op mijn plek in de functie en een leuk team. Salaris is meer dan goed. Dus het lijkt erop dat ik niet mag klagen...
Echter.... Twee punten gaan me steeds meer tegenstaan. Allereerst de 2,5 uur reistijd die ik op een dag (zonder file) heb op het moment dat ik naar hoofdkantoor moet (minimaal 1 dag in de week) en het feit dat van al deze woon-werk kilometers maar 1/3e vergoedt wordt.

Meermaals in gesprek geweest met HR, maar de deur blijft potdicht. Er is geen enkele ruimte voor onderhandeling.
En nu...
Ik heb gesolliciteerd op een bijna soortgelijke functie, veel dichterbij (lees; 15 minuten enkele reis) en een bedrijf wat me heel erg aanstaat. Echter, al best wel vroeg werd aangegeven dat ze zich zorgen maakten om mijn huidige loon, en dat blijkt wel terecht. Zij kunnen mij bij lange na niet bieden wat ik nu heb. Scheelt een paar honderd euro zoals het er nu uitziet.
Niet helemaal uitgerekend, maar heen en weer bij mijn huidige baan zou wel minder kosten dan hetgeen ik hier minder krijg.
En dan nu het eeuwige dilemma... Ga ik de sprong wagen met de wetenschap dat ik best wel flink ga inleveren op mijn loon máár wel meer vrije tijd heb en minder gedoe rondom auto's en reizen. Of blijf ik op mijn huidige plek met een fijn team en een zeer goed loon maar een reistijd van heb-ik-jou-daar en dat ook nog eens uit eigen zak moeten betalen.
Zijn er mensen met dezelfde dilemma's?