PWS met E&M en N&G

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eveque

PWS met E&M en N&G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-22 11:13

Ik en een vriendin hebben alle twee een ander pakket maar willen toch samen een PWS doen. Is er een filosofisch biologisch onderwerp die je kan combineren met twee vakken.

Placebo bijvoorbeeld. Deze is al gekozen maar heeft dus een filosofisch deel en een biologisch deel.

Ideeën?

Eveque

Re: PWS met E&M en N&G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-22 11:15

Iets maatschappelijks is ook goed!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 11:20

Welke vakken hebben jullie samen? Lijkt jullie daarvan niet iets leuks?
Vrienden van mij hebben PWS in ik dacht Engels, maar ook Nederlands gedaan. Dan maakt het verder niet uit welk profiel je hebt.
Welke onderwerpen interesseren jullie beide? Er zijn heel veel dingen te bedenken, maar het moet vooral iets zijn wat jullie kiezen omdat je het leuk vindt.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Eveque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-22 11:25

Ik wil graag in de gezondheid gaan studeren (geneeskunde/dierengeneeskunde) en ik wil dus graag een pakkend PWS hebben voor de universiteit. Dus vandaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 11:26

Er is echt geen haan op de uni of hbo die ooit nog naar je pws kraait dus daar hoef je het opzich niet voor te doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 11:29

De aanleg van een paddock paradise?
De filosofie/visie/denkwijze/geschiedenis erachter + wat doet het op gezondheidsvlak met een paard. Ook vanuit de evolutie van het gedomesticeerde paard bijvoorbeeld.
Met daarnaast praktische zaken als inrichting, kosten, etc.
Maar alleen interessant als je beiden van paarden houdt denk ik :D

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - paardvriendelijke zaaimengsels - plukken voor je paard

Eveque

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-22 11:32

Ik ben de enige die van paarden houdt hahah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 11:45

DNA en ethiek. Bijvoorbeeld nevenbevingen van een nipt test, hoe geef je dat vorm, welke rechten/plichten heeft de onderzoeker en de moeder als er iets 'afwijkends' gevonden wordt in het bloed van de moeder.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 11:49

Ik heb destijds mijn PWS bij Nederlands gedaan. We hebben toen een leermethode voor een kunststroming voor jonge kinderen geschreven, met een technische onderbouwing hoe we keuzes gemaakt hadden. Zoiets zou misschien ook nog mogelijk zijn? Bijvoorbeeld over hoe een orgaan werkt, dat is wel medisch, maar het maatschappelijke deel kan je terug laten komen in hoe het nu gaat en wat daar anders/beter kan. Er is erg veel geschreven over verschillende lesmethodes ook.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 11:53

Ethiek en vaccins?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:17

Bij filosofie gecombineerd met biologie denk ik ook gelijk aan ethiek.
Misschien in die richting zoeken?

Ethiek en bepaalde medische handelingen bijvoorbeeld.

[o]

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:57

Iets over ethiek lijkt mij inderdaad ook een goed idee! Misschien iets over het genetisch modificeren van mensen met behulp van CRISPR? Dan kan een deel gaan over hoe dat te werk gaat en een ander deel over of het ethisch is of ethisch aangepakt kan worden.

Een ander idee is om iets over drugs te doen? Over hoe ze werken, wat de maatschappelijke gevolgen er van zijn, wat bijv. legalisatie zou doen.

Nature vs nurture kan je ook heel wat mee :j Kunnen mensen echt 'slecht' zijn? Hebben bijv. moordenaars daadwerkelijk afwijkingen in hun hersenen? Ik denk dat je als je een beetje de psychologie kant op gaat zoeken je heel veel onderwepen kan vinden waar je biologie en filosofie kan combineren.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:36

Alles met ethiek en biologie/gezondheidszorg, inderdaad. In hoeverre mag je als mens in de natuur ingrijpen, in hoeverre mag je planten onder patent brengen, wat heeft het voor effect op de omgeving en wat voor normen kun/moet/wil je daarbij hanteren.

Ethiek/abortus, ook zo'n mooi onderwerp. Er is in Nederland gekozen voor een bepaalde termijn waarbinnen abortus mag, maar is dat een biologische keuze? Of een andere? Hoe zou je die grens moeten trekken?

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie