Buitenlandstage en een eigen paard

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

daphne_xxx

Buitenlandstage en een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-22 14:21

Hoi allemaal,

Zijn er mensen die voor een half jaar naar het buitenland zijn geweest voor stage terwijl zij hier een eigen paard hebben?

Ik heb begin deze week een mailtje gehaald dat het mag en ik op korte termijn moet laten weten of ik van de plek gebruik wil maken.
Echter zit ik met het feit dat ik een eigen paard, eigen huis en een vriend hier achterlaat en ik het toch wel spannend vind hoe ik dit moet regelen.
Zijn er mensen die ervaringen willen delen?

Liefs Daphne

Mijn excuses als dit verkeerd staat.

_Liv

Re: Buitenlandstage en een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:24

Ik ben 3x een half jaar weg geweest toen ik al een paard had. Zij is 1x naar een kennis met eigen stal gegaan waar ze een half jaar vakantie heeft gehad en lekker buiten heeft gelopen. De andere 2x heeft mijn verzorgster haar al die tijd als eigen paard gehad en voor haar gezorgd zo lang ik weg was. Is me beide goed bevallen, maar je moet wel vertrouwen hebben in de mensen aan wie je de zorg overdraagt.

Een keer heeft ze koliek gehad toen ik weg was. Toen baalde ik wel flink. Maar er werd goed voor haar gezorgd en ik werd goed op de hoogte gehouden. Allema goed afgelopen.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-22 14:40

_Liv schreef:
Ik ben 3x een half jaar weg geweest toen ik al een paard had. Zij is 1x naar een kennis met eigen stal gegaan waar ze een half jaar vakantie heeft gehad en lekker buiten heeft gelopen. De andere 2x heeft mijn verzorgster haar al die tijd als eigen paard gehad en voor haar gezorgd zo lang ik weg was. Is me beide goed bevallen, maar je moet wel vertrouwen hebben in de mensen aan wie je de zorg overdraagt.

Een keer heeft ze koliek gehad toen ik weg was. Toen baalde ik wel flink. Maar er werd goed voor haar gezorgd en ik werd goed op de hoogte gehouden. Allema goed afgelopen.

Ohh dat klinkt fijn. Ik zit nu vooral met de kosten en financiën. Ik kan nu gelukkig wel nog lenen bij ome duo verwacht ik zo. Vind alleen de verantwoordelijkheid voor dierenarts ofzo in iemand anders haar handen leggen heel erg spannend. Hij heeft sowieso al astma.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:45

ik heb het ook 2x gedaan.
De 1e keer uiteindelijk niet goed genoeg voorbereid, ook verzorgsters die het als eigen paard konden beschouwen. Helaas was 1 van hen niet heel betrouwbaar. Er is gelukkig niets ernstigs gebeurd en geen echte blijvende schade (behalve littekens van peeskappen te lang om.. helaas). Toen kon ik het ook veel lastiger los laten.

2e keer veel beter voorbereid. Toen liet ik ook een vriend, huis en paard achter. Ik had een verzorgster, deze keer met moeder die betrouwbaar was. Ik vond het natuurlijk wel eng, vanwege die eerdere ervaring. Maar het is heel goed gegaan, ze hebben samen heel veel plezier beleefd. Ook is mijn vriend regelmatig wezen checken en met hem werken. Mijn instructrice heeft hem ook bijgereden. Ik was uiteindelijk heel erg tevreden over deze constructie! Heb genoten van mijn tijd in het buitenland, en paard zag er prima uit toen ik terugkwam.

Ook toen de dierenarts (misschien) nodig was, hebben ze dat gewoon goed gedaan. Ik heb wel in dit soort situaties de regel beter te vaak de dierenarts dan te weinig. Dan kost het maar wat meer geld. Ik heb geen idee of ik de dierenarts had laten komen voor de wond, maar vanaf foto's is het gewoon niet te doen. Dus ik had zoiets van laat maar gewoon komen.
Ik zou wel gaan voor paard op volpension, en inderdaad kunnen vertrouwen op de mensen die je paard verzorgen. En loslaten, je kan niet alles regelen op die afstand.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:19

Ik heb mijn paard 3x meegenomen naar het buitenland, 1x voor stage naar Duitsland en nog 2x voor werk naar Duitsland en Polen.

Maar dit ging dan ook om paard gerelateerd stage en werk waardoor ik hem makkelijker mee kon nemen.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:04

daphne_xxx schreef:
Ohh dat klinkt fijn. Ik zit nu vooral met de kosten en financiën. Ik kan nu gelukkig wel nog lenen bij ome duo verwacht ik zo. Vind alleen de verantwoordelijkheid voor dierenarts ofzo in iemand anders haar handen leggen heel erg spannend. Hij heeft sowieso al astma.

Ik kreeg de eerste keer een erasmus beurs, dus dat hielp financieel mee. Ik had dan wel het geluk op kamers te wonen, dus ik heb gewoon mijn kamer in NL opgezegd of onderverhuur. Hierdoor had ik niet veel meer kosten dan normaal. Naast de verzorgster stond paard ook volpension, dus die hielden het ook een beetje in de gaten. En wat betreft dierenarts had ik zoals anderen ook al zeiden gezegd liever te vaak dan te laat.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:20

Ik heb het 1x gedaan. Paard was toen nog onbeleerd, dus dat maakte niet zoveel uit. Ze stond op een stal waar ze goed in de gaten gehouden werd, kon de stalhouder ook 100% vertrouwen.

Relatie is 3 maanden na terugkomst gestrand. Dat was op langere termijn waarschijnlijk ook zonder buitenlandse stage wel gebeurd :+

Sometimes the things you cannot change end up changing you.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-22 16:27

Doubtless schreef:
Ik heb het 1x gedaan. Paard was toen nog onbeleerd, dus dat maakte niet zoveel uit. Ze stond op een stal waar ze goed in de gaten gehouden werd, kon de stalhouder ook 100% vertrouwen.

Relatie is 3 maanden na terugkomst gestrand. Dat was op langere termijn waarschijnlijk ook zonder buitenlandse stage wel gebeurd :+

Laten we hopen dat dat laatste niet gebeurd bij mij. Wij hebben samen een huisje gekocht :')

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie