Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Janneke2 schreef:Assimilatie is net weer iets anders dan integratie. (Het doel is anders, assimilatie is 'volledig opgaan', zoiets als compleet je 'roots' moeten vergeten. )
En wie bij het coa werkt, is een ambtenaar - maar niet van een gemeente.
Vluchtelingenwerk is een onafhankelijke stichting.
Wijkteams: 'het sociale wijkteam' heette vroeger maatschappelijk werk.
Succes met je opdracht.
Janneke2 schreef:Oejjj... Wat nu te doen.
( Weet jouw docent waar hij/zij over praat...?)
(Ik zou zelf doen of mijn neus bloedde, een integratie ambtenaar gewoon alles vragen over integratie en dat assimilatie gedoe links/rechts laten liggen.)
Peuk schreef:Ik werk bij de gemeente. Omdat er sinds januari een nieuwe wet inburgering van toepassing is, is het wellicht waardevol om je daar op voorhand ook eens in te verdiepen. Deze wet bestaat uit 3 routes, waaronder een opleidingsroute. Elke gemeente gaat deze routes anders uitvoeren. De uitvoering van de opleidingsroute van een aantal gemeentes zou je bijvoorbeeld naast elkaar kunnen leggen. Dan wordt het ook direct wat concreter.
Voor je interview zou ik bij de gemeente vragen of je een beleidsadviseur of een inburgeringsconsulent mag bevragen specifiek over dit onderwerp.
Ik begeleid zelf een andere doelgroep, dus mijn kennis is wat beperkt, maar je mag ook wel een berichtje sturen. Wie weet kan ik nog iets voor je betekenen.
Wescha schreef:Dank jullie wel voor jullie antwoorden.
Ik had al gelezen dat er een nieuwe wet was gekomen inderdaad.
Even voor de beeldvorming mijn studie is sph jeugdzorg. Deze opdracht is dus totaal anders dan mijn andere opdrachten waardoor ik vastloop. Nu ik een beetje een richting heb wordt het al iets duidelijker.
Florenc dat bedoel ik inderdaad, dat heb ik moeten vertalen vanuit een Engels artikel wat niet mijn beste vak is