Van jaren geen scholing gehad, naar opleiding NTI?

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

littlexannie

Van jaren geen scholing gehad, naar opleiding NTI?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-22 09:08

Vanaf de dag dat ik 18 werd, ben ik gestopt met mijn opleiding.
De opleiding was alles behalve passend, ik had geen motivatie en had géén idee wat ik nu precies wilde doen.
Zo ben ik fulltime gaan werken in de plaatselijke supermarkt om na te gaan denken van hoe nu verder.

Inmiddels ben ik 28, 10 jaar later alweer dus.
En nog steeds zit ik in de supermarkt. :')
Niks ten nadele van andere mensen die in een supermarkt werken, maar het word toch echt tijd om eens beslissingen te maken, dit is absoluut niet wat ik de rest van mijn leven wil doen.

Nu zit ik te denken om via bijvoorbeeld het NTI door te leren voor iets als loonadministratie of MBO Medewerker Human Resource Management.
Bij die laatste twijfel ik omdat mij vooral het stukje administratie aanspreekt maar hier nog veel meer bij komt kijken.
Er is veel vraag naar beide functies, maar is een NTI opleiding wel genoeg?
En is dit te doen voor iemand die er al zo veel jaar tussenuit is?

Ook twijfel ik met welke ik dan zal beginnen als ik dan ga voor de loonadministratie;
- Basiskennis loonadministratie
- Praktijkdiploma loonadministratie

Zelf denk ik misschien dat het verstandig is om te beginnen met de basis om er weer in te komen en daarna verder te gaan met het praktijkdiploma.
Maar misschien zie ik dit verkeerd.
Beide vallen trouwens onder het STAP-traject.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen.
Laatst bijgewerkt door littlexannie op 05-03-22 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Life may not always be fair, but at least I know my horse will be.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:13

Je bent in ieder geval nooit te oud om te leren, ik heb een bbl werken /leren opleiding gevolgd recent en daar zaten ook een aantal mensen van in de 50 bij die de opleiding prima hebben doorlopen.

Ik weet niet hoe het zit bij dat werk met een nti opleiding, maar bij sommige beroepen weet ik wel dat de voorkeur niet uitgaat naar een thuisstudie.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Femke_TweetyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:18

Als je het wil is het te doen.

Is was klaar met (HBO) studie op mijn 25e ongeveer.

Gaan werken. Ziek geworden. Afgekeurd. Maar thuis zitten niets doen de rest van mijn leven is niets.

Afgelopen jaar begonnen met een pittige opleiding. Postacademisch universitair, en dus eigenlijk niet geschikt voor na HBO, er zou een WO opleiding voor moeten.
Na overleg met de opleiding ben ik toch aangenomen.
Het is absoluut zwaar. Maar motivatie is zo hoog dat ik me er voorlopig wel doorheen aan het knokken ben.

Ik ben 42...

Dus het kan echt, zelfs als je er langer dan 10 jaar geen schoolse dingen gedaan hebt.

Als he het graag genoeg wil, en ook doorzet als je een keer geen zin hebt, of opdrachten volledig over moet doen omdat je ze verkeerd begrepen hebt (zoals ik de eerste paar maanden van mijn huidige opleidingen) dan kan het echt.

En dan geeft het je waarschijnlijk ook echt wel meer toekomstmogelijkheden.

Amado7

Re: Van jaren geen scholing gehad, naar opleiding NTI?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:19

Zeker doen!

Ik ben zelf bijna klaar met een nti hbo studie. Zolang je zelf genoeg motivatie heb moet dat zeker lukken. En ik kom gewoon aan de bak in de jeugdzorg met een officieel nti hbo diploma. Ik heb erg goede ervaringen met de nti. Mocht je meer willen weten over hen, stuur gerust een pb.

Je bent nooit te oud om te leren, leuk dat je weer wilt studeren!

Niet perfect is ook goed

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:46

Ja doen! Wat goed van je! Nou weet ik niet of het NTI nou zo’n beste opleider is trouwens.
Maar supergoed dat je verder wilt leren. Waar een wil is is een weg.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:09

ja doen !
het geeft niks dat je nu begint aan opleiding, toen ik als 17 jarige aan mijn HBO begon was ik meer uitzondering dan regel. De meeste mensen in mijn klas waren al 25+ dus zeker niet gek

Je kan via de STAP ook een adviesgeprek aanvragen om te kijken wat het beste bij jouw situatie zou passen zodat je in mei goed voorbereid zit om een stukje butget te bemachtigen !

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:49

Een thuisstudie zet vaak weinig zoden aan de dijk, wanneer je geen werk hebt in de betreffende richting. Zonder gedegen praktijkervaring kun je er niks mee.
Heb je bij je werkgever al eens geïnformeerd naar doorgroeimogelijkheden?

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 14:37

Ik had mijn mbo diploma op mijn 19e daarna gaan werken en nu ben ik 36 en doe ik de hbo opleiding PABO. Ik vind het pittig, maar je bent nooit te oud om te leren toch.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie