Gezocht laptop

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Gezocht laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:51

Ruim 10 jaar geleden kreeg ik een laptop, een Acer en gebruikte ik die mondjesmaat om online te surfen of sollicitatiebrieven te schrijven.
Hij is mega traag en op leeftijd en heb hem de afgelopen paar jaar niet aangeraakt vanwege een laptop van mijn werk.
Nu start ik binnenkort met een nieuwe baan en opleiding en zoek ik een fatsoenlijke laptop om verslagen te kunnen typen.
Hebben jullie een idee voor een betaalbare laptop? Welk merk en type kan ik het beste kopen? Ik heb weinig eisen omdat hij alleen voor mijn huiswerk is, maar zie het niet zitten om ruim 1000 euro uit te geven.

siskeh
Berichten: 8686
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Gezocht laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:57

Heb je verder eisen dan huiswerk maken? Watvoor laptop heb je op je werk?
Ik heb zelf een refurbished laptop, welke wsl net als jou werklaptop van een bedrijf is geweest maar naar x-jaar dan weer vervangen is.
Mijn broertje heeft hem nog wat veranderd, maar dat was als je een "gewone" laptop zoekt helemaal niet nodig geweest.
Ik was 350 euro kwijt 3,5 jaar geleden, nu had ik wel zonder extra garantie en installatie van weet ik veel wat, anders was ik denk ik rond de 400 euro kwijt geweest. Ik heb een HP Elite book.(dit is trouwens ook de eerste laptop die mij zo lang overleefd zonder al te veel drama, alleen toetsenbord 1x vervangen)

Morganlefay

Berichten: 8767
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Gezocht laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:40

Ik heb een Dell Latitude 5500 bedrijfslaptop, W11 kan erop. Is uit een lease overeenkomst gekomen.
Was rond de 500, moet alleen nog een ander bankje bij, is niet zo vlot als mijn vorige.

Pandora2
Berichten: 19991
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:19

Ik heb nu een Acer Aspire 3. Rond de 350euro.
Voordien had ik ook een Acer die meer dan 10 jaar trouwe dienst bewezen heeft. Hij werd ook erg langzaam :D

Prrrr
Moderator

Berichten: 30343
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Gezocht laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:29

Ook hier een refurbished HP EliteBook. Na een Acer die een motorongeluk heeft overleefd en het nog vier jaar heeft gedaan :))

Deze refurb heeft me 300 euries gekost, doet het alweer 2,5 jaar en doet ALLES wat mijn kantoor nodig heeft. Vlot. Het enige dat ik graag zou willen is een grotere harde schijf, want dat is soms puzzelen. BVA Auctions heeft ze vaak, maar je kan ze ook gewoon bij een bedrijf kopen. Echt zonde om voor het tikken van verslagen een modern bakbeest aan te schaffen. Maar ik ben zunige hollander, wat dat betreft.

W11 vind ik geen noodzaak. Niet voor het thuis kunnen tikken van verslagen.

siskeh
Berichten: 8686
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:22

Prrrr schreef:
Ook hier een refurbished HP EliteBook. Na een Acer die een motorongeluk heeft overleefd en het nog vier jaar heeft gedaan :))

Deze refurb heeft me 300 euries gekost, doet het alweer 2,5 jaar en doet ALLES wat mijn kantoor nodig heeft. Vlot. Het enige dat ik graag zou willen is een grotere harde schijf, want dat is soms puzzelen. BVA Auctions heeft ze vaak, maar je kan ze ook gewoon bij een bedrijf kopen. Echt zonde om voor het tikken van verslagen een modern bakbeest aan te schaffen. Maar ik ben zunige hollander, wat dat betreft.

W11 vind ik geen noodzaak. Niet voor het thuis kunnen tikken van verslagen.



Grotere harde schijf is wat ik er ook op heb van mn oude laptop nog "overgenomen" en inmiddels nog een slagje groter :+

Prrrr
Moderator

Berichten: 30343
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Gezocht laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:34

Ik overweeg 1 TB, als het past. Dan ben ik in één keer acht keer zo groot, en dan kan ik hier nog minstens tien jaar mee verder }> :))

Het is echt een bikkel van een apparaat. Wordt niet trager, je kan er bijna mee basketballen. En morgen gewoon gezond weer op.

Edit: ik heb geen aandelen, maar kijk nou deze: https://www.daansmagazijn.nl/elitebook- ... W4QAvD_BwE

Als ik er niet al een had, zou ik hem zo kopen.

siskeh
Berichten: 8686
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:36

Prrrr schreef:
Ik overweeg 1 TB, als het past. Dan ben ik in één keer acht keer zo groot, en dan kan ik hier nog minstens tien jaar mee verder }> :))

Het is echt een bikkel van een apparaat. Wordt niet trager, je kan er bijna mee basketballen. En morgen gewoon gezond weer op.


Ja heb ik nu was iets van 80 euro meende ik.. maar dat is alleen het ding zelf, als je het er niet zelf in kan zetten(of je een broertje hebt daarvoor..) dan komt dat er nog bij.

Anoniem

Re: Gezocht laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:54

Bedankt voor de reacties.
Ik wil gaan kijken voor een refurbished hp pro of elitebook.

Karin

Berichten: 65343
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:08

Ik ben groot fan van HP Pavilion. Mijn vorige ging vijf jaar probleemloos mee, daarna werd hij toch echt wel traag en ging het toetsenbord er langzaam aan. Mijn huidige heb ik nu bijna twee jaar en daar ben ik ook erg blij mee. Hopelijk gaat die minstens net zo lang mee als zijn voorganger. Nieuw zijn ze er vanaf 600 euro. Ik kreeg een aardige bijdrage van mijn werkgever en ben voor een nieuwe van 700 gegaan, maar refurbished is natuurlijk ook een optie.

Mjelleke
Berichten: 711
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Gezocht laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:52

Ik zou bij een nieuwe laptop ook letten op meeneemgemak (mijn huidige laptop is echt lomp zwaar), accuduur en een redelijke tot goede webcam. Voor verslagen typen heb je niet veel rekenkracht nodig.

Tiggs

Berichten: 7611
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:11

Karin schreef:
Ik ben groot fan van HP Pavilion. Mijn vorige ging vijf jaar probleemloos mee, daarna werd hij toch echt wel traag en ging het toetsenbord er langzaam aan. Mijn huidige heb ik nu bijna twee jaar en daar ben ik ook erg blij mee. Hopelijk gaat die minstens net zo lang mee als zijn voorganger. Nieuw zijn ze er vanaf 600 euro. Ik kreeg een aardige bijdrage van mijn werkgever en ben voor een nieuwe van 700 gegaan, maar refurbished is natuurlijk ook een optie.


Mijn HP (volgens mij ook Pavilion) is ook echt heel lang meegegaan. Doe het eigenlijk nog steeds, maar heb mezelf laatst verwend met een MacBook. Snel en licht apparaat, maar duur.

FernandoO
Berichten: 105
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Gezocht laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:21

Zou een chromebook niet wat voor je zijn? Die zijn er nieuw ook rond de 300-400 euro en heel handelbaar. Enige is dan wel dat je alles op je google drive moet zetten, maar ik ervaar dat juist als erg prettig omdat je overal bij je documenten kan. Nadeel is dat je geen programma’s kan downloaden, maar eerlijk gezegd mis ik dit niet (ben zelf nog studerend, dus ik weet niet in hoeverre je dat nodig hebt als je werkt).