Doktersassistente, apothekersassistente of dierenartsassistente?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel

Berichten: 2272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 07:59

nienke555 schreef:
Nee dat je geen fulltime banen kan vinden is inderdaad lastig. Ik zie dat in vacatures rondom waar ik woon (midden Friesland) dat het vooral 16 - 24 uur is, voor zowel dierenarts- apothekers- tandarts- en doktersassistente. Af en toe eens 32 maar nooit 36 of 40.

Ik werk nu bijna twee jaar in deze apotheek. Ik ben begonnen met 3 dagen (24 uur) maar binnen een jaar kon ik meer uren krijgen en ben ik fulltime gaan werken. Moet je ook maar net geluk mee hebben denk ik, maar vaak is er wel wat mogelijk.

moonsparkle
Berichten: 21778
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 08:34

Bij veel praktijken staan ze te springen om personeel ik denk dan ook dat hoewel er vaak parttime gevraagd wordt meer uren vast bespreekbaar zijn. Bij ons zijn ze heel blij als mensen fulltime zouden willen werken.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Doktersassistente, apothekersassistente of dierenartsassistente?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:41

Het zijn denk ik ook beroepen waarin de meeste sollicitanten niet op zoek zijn naar 40 uur (toch veel vrouwen werkzaam), maar dat wel kan als je ernaar vraagt.

Muze
Berichten: 5323
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:42

Mag ik vragen: wegens de tekorten aan ( onder andere) doktersassistenten, kom je als je je wilt omscholen hier makkelijk aan het werk? Evt via thuisstudie met stage?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:44

Als je eenmaal je diploma hebt ligt het werk voor het oprapen. Een stageplek vinden kan een stuk lastiger zijn.

Dakotha_
Berichten: 122
Geregistreerd: 11-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:57

Een paraveterinair hier! Zit al zo’n 8 jaar in het vak, heel erg naar mijn zin. Er is in onze regio veel vraag naar nieuwe mensen.. Loon ligt relatief laag voor de inspanning die je moet leveren. Naast werken met de beestjes werk je overigens meer met de baasjes :o Het moet je passie zijn, maar het is een heel mooi beroep.

Lithya

Berichten: 2513
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:01

nienke555 schreef:
[Daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht eigenlijk. Ik ben zelf bang voor de tandarts dus lijkt me eigenlijk niet direct geschikt :') Maar ik ga er wel even naar kijken.


Hier een tandarts die de nood aan personeel echt gemerkt heeft. Heb nu iemand aangenomen. Diploma als dierenartsassistente. Doodsbang voor de tandarts en nu door een geintje gaat ze nu als tandartsassistente aan het werk. Daarnaast zijn veel tandartsen ook bang om naar de tandarts te gaan, dus door de angst is het alleen maar makkelijker om je te verplaatsen in de angst van een ander.