Laptop rugzak ervaring?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Ineke2

Laptop rugzak ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-22 20:21

Ik wil een rugzak kopen om mijn laptop in te vervoeren in het OV.
Hebben jullie ervaring en waar zou ik op moeten letten? Aanraders of juist afraders?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

zonnebloem18

Re: Laptop rugzak ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:25

Ik zie best veel rugzakken voorbij komen in mijn werk en wat ik veel voorbij zie komen zijn de rugzakken zoals die van Nordace. Ligt ook een beetje aan het formaat van de laptop en wat je verder allemaal mee wil nemen. Als je ook water/drinken en lunch in de tas mee wilt nemen kan je beter een apart waterdicht vak hebben voor je laptop.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:34

Ik sleep m’n laptop overal mee naartoe, in het OV maar ook op de fiets. Ik moet eerlijk zeggen ook in elk soort tas, van north face rugzak tot linnen tasje of nette leren werktas. Ik vind vooral een goede laptophoes erg belangrijk, dan maakt het verder niet zoveel uit waar je hem in stopt.

Qua aanraders, north face (wel groot, maar kan je ook goed nog een boek en lunch mee) en fjall raven kanken heeft ook een editie met los laptopvak, die rits ook los open.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:57

Ik heb een kleine van Case Logic. Ik heb ook een wat kleinere laptop. Een 14 inch Vaio (een nieuwe Vaio, geen SONY meer), maar hij heeft de grootte van een 13 inch. Ik reis(de) erg veel (voor Corona) en die laptop(tas) gaat overal mee naar toe.

Er zit een heel groot aantal ritsen en vakjes en een houder voor een bidon aan de buitenkant van de tas.

Groetjes,
Pjotr en Junkie: Spikkels rule :P

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:58

Ik had op de uni een eastpak rugzak met laptopvak en dan mijn laptop in een sleeve. Heel fijn! Een keer mijn tas laten vallen, net op het hoekje van mijn laptop beland waardoor er een stukje af is. Maar je moet zoiets ook niet laten vallen natuurlijk..

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:01

Ik heb een laptop sleeve en een Eastpak rugtas. Het is natuurlijk niet echt een rugzak met bescherming voor de laptop, maar met zo een sleeve kom je een heel eind.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:07

Ik heb er een gebruikt van case logic. Beviel mij prima! Met apart gevoerd vak voor de laptop.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:17

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:22

Nog een eastpak fan. Járen terug één van mijn schoonvader gekregen, dat ding is onverwoestbaar!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:23

Kuggur schreef:
Nog een eastpack fan. Járen terug één van mijn schoonvader gekregen, dat ding is onverwoestbaar!

Klopt! Vriend van mij heeft al meer dan 15 jaar dezelfde tas en hij is nog steeds helemaal heel :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:36

Ik heb een Lowepro. Dat is meer een camera rugzak. Die zit enorm fijn, heel praktisch, maar heel mooi qua uiterlijk is ie dan weer niet.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:45

Hier een eastpak gekregen en gebruik gehad voor werklaptop met vakje voor laptop dus. Prachtige uitkomst, behalve dat ik er schouderklachten door kreeg. Banden duwden met gewicht net verkeerd. Fysio en trolleykoffer en klachten waren erg snel weer over.

Ik heb ook een adidas rugtas met vak en die gaat wel goed.

Laatst ff snel met de eastpak nog boodschappen gehaald en de klachten kwamen per direct weer terug zeuren qua overbelast. Niet fijn.

Eastpack niet aan mij besteed dus.

The unicorn made me do it!

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:57

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 01:24

Ik ben enorm fan van Crumpler. Mijn vorige laptoptas ging nog geen twee jaar mee. Allerlei stiksels en ritsen lieten los, tot het moment dat ik acuut een nieuwe tas nodig had. Ik heb toen een Crumpler van MP geplukt bij iemand in het dorp, zo goed als nieuw voor maar 30 euro. Ik vroeg nog of ze het wel goed had, maar ze wilde er niet de hoofdprijs voor vragen, ze hoopte dat iemand er plezier van zou hebben en dat heb ik nu al zeker vijf jaar. Het ding ziet er nog steeds als nieuw uit en hij draagt erg fijn. Ik heb een bruine, vergelijkbaar met dit model (maar dan voor 15 inch):

https://www.bol.com/nl/nl/p/crumpler-ba ... oductTitle

Toevallig vond ik een tijdje terug een bijpassende cameratas bij de kringloop, ook zo goed als nieuw. Ik heb geen camera, maar ik kon 'm niet laten liggen. Via MP uiteindelijk ook nog een sleeve voor mijn laptop gescoord, ook weer zo goed als nieuw. Zoals ik al zei, ik ben fan en ik wil niets anders meer :D

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:01

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:06

Ik zweer bij mijn bordeauxrode Herschel. Met een fijn laptopvak en geventileerde rug (ik weet niet zo goed hoe ik dit moet uitleggen, maar bij deze is het net zo: https://www.travelbags.nl/herschel-supp ... y-tan.html ). Dus de versie met vier riempjes voorop en niet die met twee.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

RedKiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:10

Ik heb een fijne rugzak van XD Design, apart vak voor laptop, past ook een 16 inch in, zijvak voor waterfles, middenvakje voor notieboekje/boek en dan nog het deel aan de voorkant waar mijn opladers, koptelefoon, lunch etc in passen. Lekker compact maar toch ruim van binnen, en kan met het slotje dicht wat ik heel fijn vind. De achterkant is verstevigd zodat je laptop niet zomaar beschadigd kan raken.
Daarnaast gebruik ik m ook als ik met handbagage vlieg, dan kan hij gratis mee en ik kan er alles in kwijt voor een weekend/weekje weg.
https://www.xd-design.com/nl-nl/urban-cut-proof-anti-theft-backpack

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:34

Ik heb deze in het blauw:
https://www.laptopdiscount.net/tassen-h ... 75614.html

Ding is echt jaren oud inmiddels en wordt elke dag gebruikt op de fiets en deels in het OV. Super goedkoop ding maar hier nog steeds alles heel van binnen en buiten.

Als je echt je laptop beschermd wilt hebben zou ik er een sleeve bij om doen, maar ik heb hem altijd gewoon los in het vak zitten.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:43

Ik heb een laptop rugtas van saccoo, ondertussen al weer zeker 10 (en misschien wel 15) jaar. Goede kwaliteit, erg stevig, tijdloos. Ik ben er erg gelukkig mee.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:24

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:26

Ik vind de meeste rugzakken erg lelijk := Maar ik heb zelf een Kapten & Son (de Flyn) en die is echt heel stijlvol en gaat al 2 jaar dagelijks mee.

Krijg de link van de website om één of andere reden niet geplakt, maar daar kun je ook filteren op inchmaat van het laptopvak :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:23

Silenna schreef:
Ik vind de meeste rugzakken erg lelijk := Maar ik heb zelf een Kapten & Son (de Flyn) en die is echt heel stijlvol en gaat al 2 jaar dagelijks mee.

Krijg de link van de website om één of andere reden niet geplakt, maar daar kun je ook filteren op inchmaat van het laptopvak :D

Over lelijk gesproken, haha!

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-22 14:26

Hele goede suggesties komen hier voorbij, dankjewel!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:17

Ik zou er vooral op letten dat het laptop compartiment een “ophang” functionaliteit heeft. Dat de laptop dus niet direct op de bodem van de tas steunt, maar in een sleeve in het compartiment “hangt”.

Ik heb deze via kickstarter en vind het echt een perfecte rugzak, maar die is helaas nergens meer te krijgen. Helaas is er geen goede foto te vinden van hoe netjes en veilig dat laptop vak is. https://www.thecoolector.com/ridgemont- ... -backpack/

Oh, zie nu dat de kickstarter pagina nog bestaat en daar is er wel een foto van:
Afbeelding

https://www.kickstarter.com/projects/13 ... -ridgemont

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:41

Ik heb deze https://www.thelittlegreenbag.nl/rugzak ... inch/48142
Hele fijne rugzak en zit ook prettig. De enige aanmerking die ik erop heb is de ruimte die overblijft voor andere zaken. Ik kan 2 flesjes water, agenda en een portemonnee kwijt, maar geen broodtrommel oid. Dan moeten de flesjes er echt uit. Maar ik probeer ook hem niet vol te stouwen om druk op de pc te voorkomen natuurlijk. Buiten dat, gouden ding!