Touw halster met logo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

marleen_a_a

Touw halster met logo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-22 18:52

Hoi hoi!

Ik ben al een tijdje aan het brainstormen....
Maar ik heb nog niet de oplossing geworden waar ik echt enthousiast van word.
Ik zoek een manier om mijn logo aan een touw halster te krijgen.
Plan B is iets "typisch" maar er is al zo veel waardoor dat lastig is denk ik haha.

Ik dacht aan bijvoorbeeld een leer stukje ergens. Op de neusriem vind ik heel simpel, misschien nog aan de lus waar je hem knoopt of op het stuk langs de wang ofzo , maar ja ....
Hebben jullie andere ideeën ?
En dan heb je nog het punt dat leer stempels al vrij groot moeten met het logo ( anders is het te klein en niet leesbaar) , stempelen gaat er denk ik op den duur uit en een brander is vrij duur :(

Heel benieuwd naar jullie oplossingen / ideeën !

Something tells me i am going to love him forever

marleen_a_a

Re: Touw halster met logo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-22 11:16

Niemand die een oplossing kan verzinnen ?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:09

Je kan de zijkant van het halster een extra stuk vlechten (ik weet niet hoe de knoop heet maar denk aan hoe die armbandjes gevlochten worden) en daar dan een stukje stof met je logo geborduurd op naaien, een beetje zoals 'normale' halsters dat ook doen. Alleen weet ik niet of dat ook weg haalt van de esthetiek van het touw halster. Veel merken plaatsen ook het logo op de neus, dat kan je met dezelfde techniek doen.
Afbeelding

De hele neusriem door leer vervangen vind ik er ook wel classy uit zien.

Afbeelding
Of een stukje leer aan het einde vast maken met een icoon van je logo er op kan ook, ik zag ook nog iemand die een rond stukje stof door het halster had gehaald met het logo er op.
https://www.besteverpads.com/wp-content ... 6373-1.jpg
http://cdn.shopify.com/s/files/1/1066/5 ... 1600699450

siskeh

Re: Touw halster met logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:15

https://www.horsecharms.com/Specials zijn doen wel met een leren label waar je de naam op kan zetten, dus logo zou ook moeten.
Anders dan op de neus zou ik met een touwhalster niet doen, de zijkant is namelijk wel erg smal. Daar zou ik niets op willen.
Er zijn ook andere opties dan met stempel werken, je kan ook graveren/branden, dan kan je vaak wat fijner werken.

Als je iets anders wilt kan je een hanger aan de zijkant doen, daar ook veel te zien, maar ook dat is niet super orgineel.

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:23

Bij fra zit er een merkje aan het "bakstuk" en daar heb je bij gebruik echt nul last van.

Krijg geen link gedeeld vanaf mijn telefoon, maar als je zoekt op touwhalster fra dan vind je wel plaatjes.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:08

Stempelen gaat er niet uit. Als het leer wat je gebruikt dik genoeg is en je het nat genoeg maakt dan blijft dat er prima in staan. Zo niet zo mooi zijn; wij maken westernzadels en alles wat we er in stempelen en carven zou dan na verloop van tijd verdwijnen ;-). Bij zadels van 'tig" jaren oud vervagen ze soms wel een beetje maar dan moet er wel heel intensief mee gereden worden.
Wij hebben ons stempel bij "koekstempel" vandaan; je moet dan wel om de messing variant vragen en wij drukken die er in met een kleine bankschroef maar dan dus wel in nat leer; https://www.koekstempel.nl/product-cate ... kstempels/

De stempel die we hebben geeft een afdruk van ca. 2 x 3 en is prima leesbaar.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-22 12:24

Marije_jiplover schreef:
Bij fra zit er een merkje aan het "bakstuk" en daar heb je bij gebruik echt nul last van.

Krijg geen link gedeeld vanaf mijn telefoon, maar als je zoekt op touwhalster fra dan vind je wel plaatjes.

Ja daar dacht ik ook aan, maar bedrijven voor een stempel/brander zeggen dus dat het dan niet meer leesbaar is.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-22 12:28

maava schreef:
Je kan de zijkant van het halster een extra stuk vlechten (ik weet niet hoe de knoop heet maar denk aan hoe die armbandjes gevlochten worden) en daar dan een stukje stof met je logo geborduurd op naaien, een beetje zoals 'normale' halsters dat ook doen. Alleen weet ik niet of dat ook weg haalt van de esthetiek van het touw halster. Veel merken plaatsen ook het logo op de neus, dat kan je met dezelfde techniek doen.
[ [url=m/li5cU1.jpg]Afbeelding[/url] ]

De hele neusriem door leer vervangen vind ik er ook wel classy uit zien.

[ [url=m/7NUvAx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Of een stukje leer aan het einde vast maken met een icoon van je logo er op kan ook, ik zag ook nog iemand die een rond stukje stof door het halster had gehaald met het logo er op.
https://www.besteverpads.com/wp-content ... 6373-1.jpg
http://cdn.shopify.com/s/files/1/1066/5 ... 1600699450

Een leerstukje om de neusriem dacht ik ook aan inderdaad. Maar had mn twijfels of dat niet te ''obvious'' was.

een stukje aan het einde gaat ''slaan'' ben ik bang >;) (of valt dat mee?)

een leertje er rondomheen is inderdaad ook een optie, gewoon simpel en niet te gek plus sowieso niet irritant haha

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-22 12:29

siskeh schreef:
https://www.horsecharms.com/Specials zijn doen wel met een leren label waar je de naam op kan zetten, dus logo zou ook moeten.
Anders dan op de neus zou ik met een touwhalster niet doen, de zijkant is namelijk wel erg smal. Daar zou ik niets op willen.
Er zijn ook andere opties dan met stempel werken, je kan ook graveren/branden, dan kan je vaak wat fijner werken.

Als je iets anders wilt kan je een hanger aan de zijkant doen, daar ook veel te zien, maar ook dat is niet super orgineel.

Hanger dacht ik ook, maar gaat dat niet ''klapperen''/''slaan''?

Ik wist niet dat branden fijner kon dan stempels, dat is we een pluspunt haha

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-22 12:32

ElCid schreef:
Stempelen gaat er niet uit. Als het leer wat je gebruikt dik genoeg is en je het nat genoeg maakt dan blijft dat er prima in staan. Zo niet zo mooi zijn; wij maken westernzadels en alles wat we er in stempelen en carven zou dan na verloop van tijd verdwijnen ;-). Bij zadels van 'tig" jaren oud vervagen ze soms wel een beetje maar dan moet er wel heel intensief mee gereden worden.
Wij hebben ons stempel bij "koekstempel" vandaan; je moet dan wel om de messing variant vragen en wij drukken die er in met een kleine bankschroef maar dan dus wel in nat leer; https://www.koekstempel.nl/product-cate ... kstempels/

De stempel die we hebben geeft een afdruk van ca. 2 x 3 en is prima leesbaar.

Ik heb even gemaild of ik wat meer info kon krijgen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie