Welke baan past bij mij?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketly

Berichten: 5954
Geregistreerd: 27-02-10

Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 15:45

Ik denk dat iedereen op een bepaald moment wel eens twijfelt aan de positie waar je op dat moment staat. Na een aantal heftige gebeurtenissen in mijn leven sta ik nu ook op dit punt. Ik werk op dit moment op een makelaarskantoor en nadat hier een bepaalde situatie zich heeft voorgedaan, in combinatie met nog een aantal andere zaken, ben ik er zeker van dat ik ergens anders meer op mijn plek zal zijn.

Maar waar begin ik? Ik vind het lastig om te bepalen waarin ik mij helemaal thuis voel en ben soms de ene dag heel enthousiast over een bepaalde vacature, maar zie dan de volgende dag weer allemaal haken en ogen. Aan de ene kant weet ik wel goed wat ik wil, maar aan de andere kant twijfel ik dan soms ook weer of het niet te hoog gegrepen is.

Wat ik ongeveer zoek en te bieden heb:
- Ik ben sociaal, representatief en vind het geen probleem om met klanten te werken en heb hier nu inmiddels ook meer dan 8 jaar ervaring in. Ook een functie zonder of met weinig klantencontact vind ik geen probleem.
- Ik zou een functie waarbij ik deels of helemaal thuis kan werken geen probleem vinden. Ook zou ik heel graag mijn eigen tijd indelen omdat ik momenteel met erg strakke tijden werk waardoor ik mij redelijk beperkt voel. Dit betekent ook dat ik het geen probleem vind om eens meer uren te maken of op een avond te werken.
- Ik vind het leuk om creatief bezig te zijn, met nieuwe ideeën te komen en ben erg handig met Photoshop en bijvoorbeeld Wordpress. Hier hoef ik niet persé iets mee te doen.
- Ik heb een MBO opleiding afgerond als Interieur Adviseur, maar hier in het noorden betekent dat in een woonwinkel werken en dat heb ik al heel wat jaren gedaan hiervoor.

Verder sta ik voor heel veel functies open, maar het moet me wel net aanspreken. Ik ben heel benieuwd of Bokt suggesties heeft, of dat er meer Bokkers zijn die heel erg zoekende zijn naar een functie die bij je past!

Matheno

Berichten: 8154
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 15:48

Misschien doorleren voor front-end ontwikkelaar?

Amado7

Berichten: 10812
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 15:56

Toch iets in de media vormgeving? Ontwerp, sites oid. Daar zijn al je eigenschappen goed voor en werk je ook met klanten.

Heb je weleens nagedacht over iets nieuws opzetten naast je huidige baan zodat dit kan groeien en je eigen tijden kan indelen? Zeker als je creatief, sociaal, goed met klanten en photoshop bent.

Ketly

Berichten: 5954
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 16:16

Matheno schreef:
Misschien doorleren voor front-end ontwikkelaar?


Zoiets vind ik wel erg leuk! Ik zou alleen niet willen en kunnen stoppen met werken om weer een opleiding te gaan volgen. Ik zou er wel voor open staan om dit binnen een functie op te pakken om mijzelf te ontwikkelen. Ik kan alleen erg weinig vacatures vinden in deze richting waar dat mogelijk is.

Amado7 schreef:
Toch iets in de media vormgeving? Ontwerp, sites oid. Daar zijn al je eigenschappen goed voor en werk je ook met klanten.

Heb je weleens nagedacht over iets nieuws opzetten naast je huidige baan zodat dit kan groeien en je eigen tijden kan indelen? Zeker als je creatief, sociaal, goed met klanten en photoshop bent.


Daar heb ik heel vaak over nagedacht! Alleen wil ik wel graag op korte termijn hier weg en geeft het wel veel onzekerheden. Wij zijn sinds een jaar getrouwd en hebben een flinke verbouwing achter de rug, waardoor ik wel graag wat zekerheid zou willen.

Matheno

Berichten: 8154
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:20

Ketly schreef:
Zoiets vind ik wel erg leuk! Ik zou alleen niet willen en kunnen stoppen met werken om weer een opleiding te gaan volgen. Ik zou er wel voor open staan om dit binnen een functie op te pakken om mijzelf te ontwikkelen. Ik kan alleen erg weinig vacatures vinden in deze richting waar dat mogelijk is.


Je zou eventueel kunnen kijken naar een traineeship.
Dat wordt binnen de IT enorm veel aangeboden. Soort werkend leren, en je krijgt gewoon salaris.

Sasqiua

Berichten: 1339
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:21

Enige tijd geleden heb ik voor hetzelfde gestaan. Met veel plezier werk ik nu in de retail.

Binnen het bedrijf waar ik werk komen regelmatig functies voorbij op het gebied van 'visual merchandise' ofwel, het design, de inrichting en aankleding van onze winkels. Dat lijkt mij heel erg leuk, maar je moet het dan ook leuk vinden om veel onderweg te zijn. De VM'ers bij ons in dienst delen wel veelal hun eigen tijd in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:27

Content manager?

Dat doe ik nu en is creatief. Je hebt soms wel contact met andere partijen voor samenwerkingen, maar verder niet echt veel contact met klanten of wat dan ook. Maar je kunt het wel thuis doen.

Heb er geen opleiding voor gevolgd toen ik er mee begon (nu wel). Had wel een blog als oefenprojectje om Wordpress en SEO een beetje in de vingers te krijgen. Ooit iets geschreven over een bedrijf dat ik een leuk bedrijf vond. Toen ze daar een functie open hadden kon ik dat meteen laten zien en zodoende daar terecht gekomen als tekstschrijver / content manager zonder prof. ervaring of diploma.

Als je dat een beetje in de vingers hebt, en een beetje ervaring hebt opgedaan in overige marketingactiviteiten zou je het ook heel goed kunnen gebruiken om zelf iets op te zetten. Bv. als interieur adviseur.

De vraag naar content-managers is best groot (zou niet op vacaturesites kijken, maar bij vacatures van bedrijven die je leuk vindt) en als je van te voren een beetje een portfolio opbouwt dmv. een blog of eigen website heb ik het idee dat ze daar eigenlijk meer waarde aan hechten dan een diploma. En het kost niet zoveel tijd als een opleiding of wat dan ook.

Ketly

Berichten: 5954
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 12:55

Ik ben laatst op gesprek geweest bij een functie als Content Creator :D Maar omdat het een geheel nieuwe functie was binnen het bedrijf hebben ze daar gekozen voor een meer ervaren persoon.

Ik sta ook echt wel open voor een andere functie, maar zie dat er toch veel via uitzendbureaus gaat en daar zit ik dan weer niet op te wachten. De functies die mij dan weer leuk lijken mis ik meestal de ervaring of opleiding voor.

Biks2
Berichten: 1353
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:01

Wat zijn nog meer je hobby's en interesses?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:32

Ketly schreef:
Ik ben laatst op gesprek geweest bij een functie als Content Creator :D Maar omdat het een geheel nieuwe functie was binnen het bedrijf hebben ze daar gekozen voor een meer ervaren persoon.

Ik sta ook echt wel open voor een andere functie, maar zie dat er toch veel via uitzendbureaus gaat en daar zit ik dan weer niet op te wachten. De functies die mij dan weer leuk lijken mis ik meestal de ervaring of opleiding voor.


Dan zou ik gewoon zelf iets opstarten wat niet teveel tijd kost. Een blog, een instagram account waar je mooie interieurs verzamelt ofzo etc.

Ik heb daar meer van geleerd dan werkervaring en/of mijn opleiding :') Leuker ook.
Ben zodoende ook makkelijk aan een baan gekomen. En er is op internet meer dan genoeg informatie te vinden over strategische aanpak van het starten van een blog / zakelijke social media. En ook de technische kant, als je bv. nog een beetje moeite hebt met wordpress.

Als je een website begint moet je alleen even investeren in een hosting etc. en dat kost rond de 70 euro per jaar.
Mits dit iets is wat je echt leuk lijkt. Want uiteindelijk is het ook gewoon productiewerk :P En bestaat 50% van mijn werk uit kopieren - plakken van tags, keywords etc. om de SEO op orde te krijgen :P

Kaka

Berichten: 4850
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:35

Ketly schreef:
De functies die mij dan weer leuk lijken mis ik meestal de ervaring of opleiding voor.


Wat voor functies lijken je leuk?

Ketly

Berichten: 5954
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 13:37

Ik ben sowieso altijd wel veel achter de laptop te vinden en ben hier wel aardig handig mee. Teksten schrijven, nakijken en aanpassen vind ik erg leuk. Ik ben erg meelevend en kan me goed verplaatsen in een ander. Telefonisch mensen te woord staan en helpen met problemen oplossen vind ik ook leuk, maar ik ben te ‘menselijk’ voor de echt commerciele functies :+ Als ik gladde berichtjes op LinkedIn krijg van recruiters krijg ik daar echt de kriebels van. Ik houd ook erg van overzicht en ben bijna autistisch in het opstellen van documenten want alles moet in hetzelfde lettertype en op de goede plek in een document staan :D Ik werk nu bijvoorbeeld taxatierapporten uit en vind het belangrijk dat alle zinnen goed lopen en dat het hele document er gelikt uit ziet. Ik ben ook wel graag op pad en vind het geen probleem om een paar uren in de auto te zitten.

Mijn grootste hobby is toch de paarden. Ik zou ook best in deze branche willen werken, maar denk niet dat ik de juiste instelling hiervoor heb. Verder kijk ik graag series en vind ik het leuk om wat met Photoshop te prutsen. Ik ben ook een tijdje hobbymatig fotograaf geweest, maar door tijdgebrek en het vele aanbod ben ik hier mee gestopt.

Ketly

Berichten: 5954
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-22 12:48

Even een kleine update: ik kwam weer een leuke functie tegen waar ik op gesolliciteerd heb, hoop echt heel erg dat ik hiervoor uitgenodigd wordt! Doordat ik hier erg enthousiast van werd heb ik weer iets meer grip op wat ik graag wil doen en wat niet. Ik voel me op mijn huidige werk helaas steeds minder happy.

Soepblik
Berichten: 1205
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:54

Account manager bij een reclamebureau? :) Hele leuke, creatieve omgeving en ervaring met klantcontact wordt erg op prijs gesteld.

Shiloh

Berichten: 19891
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:04

Ik kan je het boek “Welke kleur heeft jouw parachute” heel erg aanraden. Dat boekt helpt heel erg te ontdekken wat nou écht je competenties zijn, maar ook wat voor type werkzaamheden je goed liggen en vooral ook leuk vind. Het denkt niet vanuit banen of functies, maar vanuit taken en competenties. Kan je echt ontzettend veel inzicht geven in wat je nu écht zoekt in een baan.

Ik heb met dat boek echt ontzettend veel inzicht in mezelf gekregen.

Ketly

Berichten: 5954
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 11:39

Soepblik, ik vind accountmanager denk ik iets te commercieel. Ik vind een commerciële functie leuk, maar als accountmanager moet je voornamelijk ook mensen binnen halen toch? Dat is niet helemaal mijn ding.

Bedankt Shiloh! Ik ga er eens naar kijken.

Ik vind het momenteel erg lastig om passende vacatures te vinden. Ik zie veel via uitzendbureaus of je moet echt bakken ervaring hebben. Het lijkt mij leuk om bij de gemeente te werken en had daar laatst op een hele leuke passende vacature gereageerd, maar toch afgewezen. Het is blijkbaar niet makkelijk om daar binnen te komen als je nog nooit voor een gemeente hebt gewerkt.

Emj_23
Berichten: 1284
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:54

Hey, kijk eens bij woningcorporaties/stichtingen. Een baan als verhuurmedewerker/woonconsulent? Heel erg gevarieerd, wel secuur werken met huurcontracten e.d. Je hebt veel contact met mensen en draagt bij aan een maatschappelijk doel. Prima cao. Ik ben er jaren geleden binnen gerold en ben inmiddels in mijn 4e rol bezig. Veel gelegenheid om nieuwe dingen te leren en erg breed. En bij een relatief kleine organisatie zijn er altijd neventaken zoals bewonersbladen, folders, social media die gedaan moeten worden.

Ketly

Berichten: 5954
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 12:07

Zoiets zou mij zeker passen inderdaad! De grootste woningcorporatie heeft helaas op de website staan dat een open sollicitatie geen zin heeft, dus het is wachten op een leuke vacature. Ik zou ook wel open staan voor een baan zonder de creatieve kant, mits het een leuk bedrijf is met goede voorwaarden en voorkeur voor een iets groter bedrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:02

Ketly schreef:
Soepblik, ik vind accountmanager denk ik iets te commercieel. Ik vind een commerciële functie leuk, maar als accountmanager moet je voornamelijk ook mensen binnen halen toch? Dat is niet helemaal mijn ding.

Bedankt Shiloh! Ik ga er eens naar kijken.

Ik vind het momenteel erg lastig om passende vacatures te vinden. Ik zie veel via uitzendbureaus of je moet echt bakken ervaring hebben. Het lijkt mij leuk om bij de gemeente te werken en had daar laatst op een hele leuke passende vacature gereageerd, maar toch afgewezen. Het is blijkbaar niet makkelijk om daar binnen te komen als je nog nooit voor een gemeente hebt gewerkt.


accountmanager heb je wel verschillende rollen in. Je hebt zegmaar degenen die de bedrijven binnenhalen en koude acquisitie doen, maar ook degenen die de contacten warm houden.

Mijn ding was het niet, maar in het bedrijf waar ik accountmanager (uitzendbureau) was had je een paar accounts (klanten/bedrijven) en het was je voornaamste taak om de HR-zaken te regelen van de mensen die daar onder vielen en daar uitgezonden waren. Dus iedere maand een gesprekje of ze het nog naar hun zin hadden. Regelmatig met het bedrijf checken of alles naar wens was etc. Als we nieuwe mensen hadden, kijken welk bedrijf die zouden passen etc.
Voor de koude acquisitie hadden we een paar cowboys die dat helemaal het einde vonden :D De rest was vooral bezig met het warmhouden van de bestaande contacten en een coachende functie van de uitzendkrachten (soort field management).

Ik haalde er weinig zingeving uit en was er ook niet goed in :') Je kan er wel iets aan creativiteit in kwijt. (relatiegeschenkjes uitdenken, andere campagnes om jezelf te promoten) en het is heel sociaal. Thuiswerken kan ook op klantbezoeken na. En er is genoeg vraag naar - ik ben er ook ingerold zonder diploma - en het verdient goed.
Maarja, uiteindelijk vond ik het zelf een "leeg" beroep... In mijn geval ronselde en plaatste je voor 80% mensen die zelf een betere baan met betere arbeidsvoorwaarden hadden kunnen vinden :') .
En vervolgens trochelde je geld af van bedrijven die geen personeel konden vinden omdat wij en onze concullega's die allemaal opgeslokt hadden met mega marketingbudgetten en campagnes :+

Ik zou het niet helemaal uitsluiten, maar dan vooral bedrijven in de gaten houden die jou zelf een beetje leuk lijken. Vaak zie je in de vacature snel genoeg of ze op zoek zijn naar een nieuwe :r "salestijger". Of meer een representatief gezicht die bestaande klanten blij houdt, soms zelfs voor maatschappelijke organisaties. Da's natuurlijk een gigantisch verschil.

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:07

Kijk eens op Linked in

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:42

Zoals hier al paar x is gezegd ..

Is iets van creatief design niet wat voor jou? Ik ken de preciese jobtermen niet oid want ik hoor niet in die wereld thuis, maar, iets van Ruimtes/producten inrichten, fotograferen en dan een klare content leveren als in beelden voor website/folder/social media.

Kan je meestal redelijk vrij je projecten en eventueel uren in kiezen.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel }:0

Soepblik
Berichten: 1205
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:07

BillyJ schreef:
Zoals hier al paar x is gezegd ..

Is iets van creatief design niet wat voor jou? Ik ken de preciese jobtermen niet oid want ik hoor niet in die wereld thuis, maar, iets van Ruimtes/producten inrichten, fotograferen en dan een klare content leveren als in beelden voor website/folder/social media.

Kan je meestal redelijk vrij je projecten en eventueel uren in kiezen.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel }:0



Ik zou hier dan toch weer mee oppassen. Wat je heel snel ziet bij mensen die niet een vormgeving opleiding hebben afgerond of niet in dat wereldje hebben gehustled, dat je dan echt hele saaie opdrachten krijgt waar je doodongelukkig van wordt. Vaak kan je er ook niet je eigen creativiteit in kwijt maar doe je simpelweg wat de klant wil.

Het creatieve beroep is echt knokken, strijden en mensen kennen, en nachten doorhalen om dan eindelijk jezelf op de kaart te kunnen zetten en het werk te kunnen doen wat jij echt leuk vindt. Je wordt helaas niet zomaar gevraagd voor wat jij echt leuk vindt om te doen.

Ketly

Berichten: 5954
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 13:43

LinkedIn houd ik al in de gaten!

Ik neig zelf dan ook meer naar de marketingkant dan echt het ontwerpen. Ik heb een tijdje de opleiding Media Vormgeving gevolgd en weet inderdaad dat je eigenlijk niet je eigen creativiteit kwijt kan bij een opdracht en in de marketing is dat wel meer het geval.

Ik ben vooral op zoek naar een bedrijf moet goede arbeidsvoorwaarden, een goed loon en leuke collega's. Natuurlijk moet het werk ook leuk zijn, maar er zijn wel veel dingen die ik leuk vindt. Is dat stom om te zeggen? Er zijn natuurlijk wel dingen die totaal niet bij mij passen, maar in de dingen die mij wel passen ben ik iets minder kritisch om het zo maar te zeggen. Ik ben vooral op zoek naar een goede werksfeer en wat flexibiliteit.

Biks2
Berichten: 1353
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Welke baan past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:48

Is zeker niet stom! Zo staan veel mensen er in.
Het is alleen wel zaak dat je het voor een werkgever iets anders verpakt :+

Many
Berichten: 8295
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:54

Soepblik schreef:
BillyJ schreef:
Zoals hier al paar x is gezegd ..

Is iets van creatief design niet wat voor jou? Ik ken de preciese jobtermen niet oid want ik hoor niet in die wereld thuis, maar, iets van Ruimtes/producten inrichten, fotograferen en dan een klare content leveren als in beelden voor website/folder/social media.

Kan je meestal redelijk vrij je projecten en eventueel uren in kiezen.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel }:0



Ik zou hier dan toch weer mee oppassen. Wat je heel snel ziet bij mensen die niet een vormgeving opleiding hebben afgerond of niet in dat wereldje hebben gehustled, dat je dan echt hele saaie opdrachten krijgt waar je doodongelukkig van wordt. Vaak kan je er ook niet je eigen creativiteit in kwijt maar doe je simpelweg wat de klant wil.

Het creatieve beroep is echt knokken, strijden en mensen kennen, en nachten doorhalen om dan eindelijk jezelf op de kaart te kunnen zetten en het werk te kunnen doen wat jij echt leuk vindt. Je wordt helaas niet zomaar gevraagd voor wat jij echt leuk vindt om te doen.


Knokken en strijden in 'het creatieve beroep'? Dat herken ik echt helemaal niet :+ Ik werkte bijna tien jaar bij een communicatiebureau en ken ook veel andere bureaus. Nergens zie ik een cultuur van knokken en strijden. Dus dat lijkt me een tikkie overdreven.

Ketly, mocht je als vormgever aan de slag willen, is een opleiding wel aan te raden. Of je moet zelf al een heel goed portfolio hebben opgebouwd. Als je niet meer volledig terug naar school wilt, zou je (zoals iemand al aandroeg) ook kunnen kijken naar (front end) development. Daarvoor zijn a) veel vacatures en b) vaak traineeships, zodat je werken en leren combineert.

Succes met je zoektocht!