Baan aannemen ook al is het minder leuk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Biks2

Baan aannemen ook al is het minder leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-22 20:04

Ik heb de laatste tijd al vaker iets gevraagd over werk, maar nu zit ik weer in een dilemma.

Heeft iemand wel eens (tijdelijk) werk aangenomen gewoon voor meer geld?

Ik werk nu op een fijne plek maar meer verdienen zit er niet in. Dat zou ik wel willen.

Heb het idee om weer te studeren maar weet niet wat en wanneer nog (hopelijk september).

Ik kan een baan aannemen op een kantoor, het lijkt me niet zo leuk maar misschien toch verstandig om te doen? Ik hoef me dan geen zorgen meer te maken over geld en het is een ervaring erbij.

har166

Re: Baan aannemen ook al is het minder leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:07

Er is niets vervelender dan met tegenzin naar je werk gaan... is de kantoorbaan niet leuk ivm het bedrijf of de werkzaamheden? En is het een tijdelijke baan? Of wil je dat dan naast een studie doen?

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:08

Ik ben van mening dat je het werk op zijn minst okee moet vinden...anders zet je je misschien niet 100% in. De werkgever verwacht wel goed werk natuurlijk. En je moet wel met een beetje zin naar je werk gaan anders wordt je daar ook niet gelukkig.

Je hebt er wel een puntje ervaring bij ja. Dat is nooit verkeerd.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
"Down, down, down The Road...down The Witches Road" ~`Agatha Harkness ~

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:09

Als je omhoog wilt in salaris is ergens anders gaan werken de beste manier.

Ik zou het dus gewoon doen en als je het echt verschrikkelijk vindt weer ergens anders gaan werken en dus weer wat stijgen in salaris.

[o]

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:27

Soms kun je een dag(deel) meelopen om een indruk te krijgen van de functie. Misschien is dat een optie.

...

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:32

Ik krijg vooral de indruk dat je denkt dat het niet leuk gaat zijn, maar dat je het eigenlijk niet weet?

In dat geval zou ik absoluut aanraden om een dag/week mee te lopen om te kijken of het misschien toch leuker is dan gedacht/wat het precies inhoudt. Ik heb altijd gedacht dat kantoorwerk niets voor mij zou zijn, maar het blijkt dat ik het op deze manier toch wel leuk vind :o

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:37

Ik zeg altijd: je moet kiezen met je hart. Van een baan wat je niet leuk vond, wordt je op den duur alleen maar ongelukkig van. Aan het begin gaat het nog. Maar geloof me, je kan beter wat minder salaris hebben en je werk leuk vinden dan veel salaris zonder plezier.

En als je het geld echt nodig hebt omdat je anders zorgen om geld heb, dan zou ik verder kijken naar een baan wat je wel leuk vind en je meer verdiend.

Niet perfect is ook goed

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:40

Je hebt vast een proeftijd?

Niets is zo troostend voor de ziel als galopperen in de zon - Kristin Hannah
De kookaburra (Dacelo novaeguineae), ook bekend als lachvogel, is een ijsvogelsoort.
Never ever underestimate the importance of having fun <3

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:43

En red je het niet met je huidige loon?

Voor mij persoonlijk is een fijne job belangrijker dan het loon. Ik verdien nu per uur 2,5 euro minder dan mijn vorige job (maar doe meer uren, dus dat compenseert weer), maar zou niet terug willen naar mijn vroegere jobs.

Anderzijds heb ik mijn huidig werk aangenomen toen ik niks anders vond, het was echt iets wat ik niet wou. Maar na enkele maanden wou ik al niks anders meer, dus kan natuurlijk ook dat de kantoorjob je toch best bevalt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:54

Ik ben ooit ergens erbij gaan werken en dat leek me een prima baantje per overbrugging, maar niet geweldig. Ik ben er nu in 3 jaar doorgegroeid naar leidinggevende en heb het enorm naar mijn zin. Ik ga graag naar mijn werk en heb mijn oude baan na iets meer dan een jaar op deze plek opgezegd.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-22 22:08

Meelopen is nu te kort dag, ik moet het laten weten voor het einde van de maand. Dus eigenlijk morgen als ik het nog netjes wil regelen allemaal.. pff

Ik kom wel rond maar er blijft niets over.

Het lijkt me niet zo leuk omdat het repeterend werk is en ik ben bang dat ik geen aansluiting krijg bij collega's (grote organisatie, voelt voor mij best onpersoonlijk aan). Er wordt veel online gewerkt.

Ik zou met dit werk wel 600,- meer bruto gaan verdienen per maand. Dus het gaat niet om wat tientjes helaas :+

Gewoon proberen kan, er is inderdaad een proefmaand. Is het alleen niet vervelend om net ergens nieuw te zijn en dan weer je plek moeten vinden ergens anders? Daar zie ik tegenop. Maar misschien moet ik het gewoon luchtiger bekijken en is ergens ingewerkt worden niet zo'n big deal..

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:20

Als het tijdelijk is dan zou ik het doen.

Handig om even wat meer te verdienen, ervaring opdoen en gelijktijdig ontdek je misschien een kant van jezelf wat je niet verwachte.

Altijd in je comfort zone blijven,groei je niet van en zo te lezen ben je nog jong dus het is niet dat je gelijk je pensioen plannen al klaar moet hebben daar.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:21

Ik zou het proberen, als je makkelijk terug kunt naar een vergelijkbare functie als degene die je nu leuk vindt.

✰ P I N T O ✰

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:27

Ik hoor in je verhaal vooral een stukje onzekerheid. Of je aansluiting vindt bij je collega's kun je niet van te voren zeggen. Ook of je het werk leuk vindt zal je alleen zeker weten als je het probeert. Ik zou het persoonlijk proberen. Is het niet wat je zoekt? dan helpt dat je bij je zoektocht naar een nieuw baan. Zie het als een ervaring :)

Wie weet zijn je nieuwe collega's hartstikke leuk en het werk uitdagender dan je denkt! Als je het niet probeert, zal je het nooit weten

Wat voor contract kun je krijgen?

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-22 22:39

Ik kan een jaarcontract krijgen wat na een jaar vast wordt. Ik ben daar dus ook bang voor. Tot nu toe alleen maar tijdelijk/uitzend werk gedaan.

Wordt er bij een 'echte' baan niet ineens veel meer van je verwacht?

Het is in principe tijdelijk omdat ik de ambitie heb voor een opleiding.

Terug naar een vergelijkbare functie zou moeten kunnen. Maar het is wel een geliefde sector dus niet veel werk in.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:42

Ga je echt in september weer studeren? Dan zeg ik ja voor die paar maanden. Er zijn momenteel ook wel veel banen, ga je toch niet studeren en het bevalt niet dan kun je altijd weer verder solliciteren

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:45

Biks2 schreef:
Ik kan een jaarcontract krijgen wat na een jaar vast wordt. Ik ben daar dus ook bang voor. Tot nu toe alleen maar tijdelijk/uitzend werk gedaan.

Terug naar een vergelijkbare functie zou moeten kunnen. Maar het is wel een geliefde sector dus niet veel werk in.

Natuurlijk niet :) een goede medewerker, is een goede medewerker. Als jij je best doet, inzet toont en je leergierig opstelt komt het heus goed!

Ik zou het juist als een stap vooruit zien! Een “echt” contract na uitzendwerk!

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Wil je een andere uitkomst (bijvoorbeeld meer geld) zul je iets moeten veranderen. En die kans heb je nu :)

Realiseer je dat je vanuit deze baan, met een hoger salaris, ook in een betere onderhandelingspositie zit voor een eventueel andere baan als deze toch niet bevalt. Dan bestaat in de nabije toekomst dus de kans op écht leuk werk voor waarschijnlijk een nog hoger salaris dan je nu kan krijgen

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Plausibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:48

Zeker. Ik heb 7 jaar lang twee jobs gehad naast mijn studie. 1 was minimum loon maar kon daar mooi 12 uurtjes per week draaien in de avonden. En in de ochtenden voor studie en zaterdag had ik mn andere job die bizar goed betaalde. Dat compenseerde leuk en was beide heel leuk werk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:53

Biks2 schreef:

Lees nu eens wat je schrijft….Jaarcontract en daarna vast…En dat vind je fijn want zekerheid. Vervolgens zeg je het is in principe voor tijdelijk want je wilt een opleiding gaan doen.

Wat wil je nou eigenlijk?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:03

Mijn moeder heeft het gedaan. Jarenlang gewerkt in een hoge functie bij de bank (ABN > ABN AMRO > SNS) Daar is ze uiteindelijk eruit gewerkt omdat ze te duur werd. Letterlijk tegen haar gezegd. Toen is ze na een jaartje bij de rechtbank uitgekomen als administratief medewerker. Al onder haar kunnen maar dat vond ze nog leuk. Daar is ze uiteindelijk weggegaan. De reden weet ik niet meer helemaal.

Na het overlijden van mijn vader had ze een te groot gat in haar CV met te hoge opleidingen en kwam ze niet meer aan het werk, vooral in combinatie met haar leeftijd. Uiteindelijk is ze call center medewerker geworden. Verkoop. Ze vond het waardeloos, maar het betaalde haar rekeningen en dat vond ze heel belangrijk. Wel werkte ze er minimaal. Echt alleen voor de vaste lasten. Daarnaast werkte ze tot haar dood zwart met verkoop van zelfgemaakte spullen (kaarten, borduurwerk, kleding enz.)

Wel bleef ze solliciteren naar functie die beter bij haar paste. Maar helaas.

Dus als het de rekeningen betaald kan je er gewoon werken, en dan ondertussen blijven solliciteren naar wat je wel wilt zou ik aanraden.

Doel voor 2025> Weer vele gezellige kilometers met de menwagen. Hopelijk weer rond de 500 km.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:43

Volgens mij heb je vooral twijfels of je het wel leuk zal gaan vinden maar staat het werk je niet echt tegen?
In dat geval zou je het ook gewoon kunnen proberen. Het is tijdelijk dus dat maakt het ook makkelijker.
Voor hetzelfde geld blijkt het veel leuker dan je nu denkt :j

Ik heb vroeger ook echt wel baantjes gehad die ik niet heel erg leuk vond maar het ging om het geld.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 23:51

Jazeker wel gedaan, maar nooit fulltime. Maar zodat ik voor hetzelfde geld meer tijd over had voor leuke dingen.
En dan was het nooit werk wat verschrikkelijk was, en altijd met super leuke collega’s. Maar ik vind het wel okay te doen. Het is dan maar 3 daagjes per week iets doen wat niet super leuk, maar gewoon prima is. dat betekend 4 dagen om super leuke dingen te doen.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-22 09:09

@ janderegelaa, ik wil het liefst gewoon bij mijn oude werk blijven en meer uren maken zodat ik meer verdien. En daaruit kijken voor een opleiding. Maar ik kan geen meer uren maken.

@moonsparkle, ik hoop heel erg vanaf september. Ik ben er nog niet helemaal over uit, moet veel praktische zaken ook eerst regelen. Ik wil alleen beginnen met een studie als ik er 100% achter sta.

@eilleen333, deze functie zou ook maar voor 3 dagen zijn, dus moet te doen zijn dan.

Hoe lang duurt het totdat je een beetje relaxt naar je nieuwe werk kunt gaan? Ik zie er erg tegenop om daar te wennen en wil het graag goed doen. Leg druk op mezelf :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:11

In mijn omgeving zie ik dat mensen na 2 - 3 weken het echt leuk beginnen te vinden. TS ik zou zeggen doe dit gewoon! Je komt wat onzeker over wat betreft de keuze. Maar meer geld is top en een vast contract is ook nooit mis mocht je de komende jaren geen goede studie vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:26

Vaak heb je wel een maand nodig om te wennen, en 1 jaar tot je je werkzaamheden echt optimaal doet en begrijpt. Welke studie zit je aan te denken? Ik werk 32 uur op contract, daarnaast volg ik een thuisstudie. Dat is wel een leuke combi omdat het aansluit bij mijn werk.