Ik had zojuist een gesprek met een vriendin over mijn werk en dat er zich momenteel iets afspeelt wat ik niet los kan laten. Ik ben normaal iemand die dit tegenwoordig goed kan, om 17 uur gaat de werklaptop en telefoon weg en dan is er morgen weer een dag. Normaal ga ik ook paardrijden/ naar het paard of doe ik iets anders ter afleiding als ik zoiets heb, maar ook dat gaat in dit geval even niet helpen.
Ik wil de casus niet in detail schetsen omdat ik dat niet netjes vind, maar het komt er op neer dat ik een keuze moet maken (nadat ik geprobeerd heb te bemiddelen) en welke keuze er ook gemaakt wordt, er is altijd wel iemand boos daarna. Ik heb zojuist al bedacht dat ik hiermee naar mijn leidinggevende stap en met haar overleg welke keuze ik ga maken zodat zij hier ook achter staat. Dit geeft me al enigzins rust en toch blijf ik er mee bezig. Inmiddels ben ik al 2,5 uur klaar met werken en ik weet zeker dat dit de hele avond nog in mijn achterhoofd blijft zitten. Vroeger had ik hier namelijk dagelijks last van. Ik werk nu sinds 3 maanden bij dit bedrijf en hiervoor weinig te maken gehad met situaties waarbij ik dit soort keuzes moest maken. Ik denk dat dit er ook bij hoort, dat ik tegen situaties aan loop waarbij ik voor mij nu nog moeilijke keuzes moet maken. Ik ben iemand die graag iedereen tevreden wil stellen, maar weet ook goed dat dit niet altijd kan.
Ik hoef hier verder ook niet in te gaan op de situatie al mogen jullie mij daar uiteraard op gerust stellen
, maar ben wel benieuwd hoe jullie hier mee omgaan? Of hoe jullie hiermee om zouden gaan in mijn geval? En dan bedoel ik vooral met hoe ga ik dit nu voor mezelf vanavond nog los laten. In ieder geval zorgen dat ik hier niet wakker van ga liggen/ onrustig door slaap.