Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Biks2 schreef:Volgens mij is HR bij uitstek een vak waar je wel kunt inrollen zonder precies een hrm diploma. Vriendin van me heeft bijvoorbeeld HBO toerisme gedaan en is nu recruiter.
Biks2 schreef:Volgens mij is HR bij uitstek een vak waar je wel kunt inrollen zonder precies een hrm diploma. Vriendin van me heeft bijvoorbeeld HBO toerisme gedaan en is nu recruiter.
ElSea schreef:Biks2 schreef:Volgens mij is HR bij uitstek een vak waar je wel kunt inrollen zonder precies een hrm diploma. Vriendin van me heeft bijvoorbeeld HBO toerisme gedaan en is nu recruiter.
Maar met alle respect, recruiter is over het algemeen ook niet écht een HR functie. De meeste recruiter functies bestaan meer uit een stukje sales/marketing/administratie. Stukken uit de studie zoals wet en regelgeving komt daar totaal niet aan de orde, of bijvoorbeeld de adviesfunctie over het selectieproces of andere zaken zal je ook niet snel in die rollen treffen. (Ik ben overigens zelf recruiter dus heb er niks op tegen, maar merk wel echt dat het merendeel van de studie niet aan bod komt)
Ts: wat voor functies in het HR werkveld spreken je aan? Ik denk dat de studies die je noemt een prima basis kunnen zijn voor bepaalde functies maar niet afdoende zullen zijn voor anderen.
Martje80 schreef:Tja, wat spreekt me aan. Vooral het stukje mediation, poppetjes op de juiste plek zetten, maar ook vragen kunnen beantwoorden over hoe een loonstrook in elkaar zit.
Denk eigenlijk dat het hele plaatje me wel aan spreekt, met deze als pijlers
Denk eigenlijk dat ik "veilig" wil beginnen met een mbo basis, juist omdat het langer geleden is dat ik echt gestudeerd heb. Mbo moet dan met het havo diploma(en tussendoor zeker wel corsussen enz gevolgd) in mijn ogen te doen zijn.
En, wellicht klinkt dit fout, door de stap korting is dit wel een mooie opstap om te zien of ik het echt leuk vind, en dan daarna door te gaan en verder te groeien.
Ik ben alleenstaand, werk 36 uur en heb na een scheiding momenteel ech niet de financiën om een deeltijd studie te gaan doen, maar ben wel bereid het roer om te gooien en deze kans aan te pakken
Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Cerosa, Corelli, ElviSiaBijou, Jessica_1998, Lalladidoo, lies_sparkle, maitestar23, ontherun, sterregoud, Thami en 21 bezoekers