Criminologie/recherche , wat is het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fotolijstje

Criminologie/recherche , wat is het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 21:25

Ik doe nu iets juridisch, wat ik leuk vind!
Ik wil hierna sowieso HBO doen, misschien rechten of recherchekundige. Mij leek het ook interessant om criminologie te doen (wat alleen op de uni is)
Ik ken niemand die criminologie doet dus hierbij roep ik bokt op;
Wat voor vakken zijn er?
Wat leer je er?
Is het veel theorie of praktijk?
Zelfde vragen geldt voor recherche

En nog in het algemeen
Wat is een Bachelor etc want ik begrijp dat echt eventjes niet. :')

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:43

Je bachelor is gewoon de basisstudie zeg maar. Duurt over het algemeen 4 jaar. Dan heb je hbo papieren. Je kan dan bv nog specificeren of aanvullende master doen om nog verder door te kunnen stromen. Een master duurt vaak 1 tot 2 jaar.

Wanneer je al je studiepunten haalt het eerste jaar, behaal je je propedeuse. Hiermee bewijs je eigenlijk dat je hbo niveau waardig bent. Hiermee kan je naar de universiteit mocht je dit willen.

Juridisch kan ik je verder niet mee helpen!

Tazzey

Re: Criminologie/recherche , wat is het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:02

Een bachelor is ook het eerste deel van de universitaire studie. Na een hbo bachelor is het vaak gangbaar om te gaan werken, na een universitaire bachelor is het gebruikelijk door te gaan met de master. Er is ook een verschil tussen een hbo bachelor en een van de uni. Vaak is voor het doorstromen van een hbo bachelor naar een universitaire master een pre-master nodig.

Qua juridische studie kan ik je wel een en ander vertellen. Daar kom ik later even op terug dan heb ik wat meer tijd.