Proeftijd, maar toch stress en onrust

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Binck8

Proeftijd, maar toch stress en onrust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 13:50

Even een algemene vraag.
Mijn vorige werkgever was echt verschrikkelijk, neerbuigend richting het personeel en we waren nooit goed genoeg. Hierdoor was er altijd gedoe en spanning. Na 4 jaar gekozen het roer om te gooien en elders te gaan werken, echter voel ik toch nog wat onrust en stress. Niet zozeer door het werk/inwerken/leren maar meer omdat ik nu minder uren maak dan eerst (ook op contact) en ik merk dat ik toch graag wat meer uren zou willen/kunnen werken. Ik denk dat dat mijn onrust zou verminderen omdat ik dan financieel iets meer stabiliteit zou hebben, maar kun je dit onderwerp tijdens een evaluatie aansnijden of pas later eens een keer?
Ik wil niet overkomen als een gestreste zeur, ik wil mijn kansen vergroten natuurlijk.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:22

Breng het dan positief "Ik vind het leuk om hier te werken, ik zou graag zelfs meer uren maken als dat mogelijk is!" dan klinkt het al heel anders en is het ook meteen bespreekbaar gemaakt.

Elin_

Re: Proeftijd, maar toch stress en onrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:38

Ik zou hiermee wachten tot na je proefmaand. Als er sprake van een maand is. Dan krijg je het gesprek of het verlengd wordt of niet en dan kun je het positief benaderen. Enthousiast zijn en zoals hierboven gezegd wordt

Lieffiefi

Re: Proeftijd, maar toch stress en onrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:45

Ik lees 2 aparte zaken die je eigenlijk niet moet willen koppelen.

Je ervaring bij je voormalige werkgever,
je huidige werkgever waarbij je meer uren wilt werken omdat je het financieel kan gebruiken.

Voor mij staan die 2 zaken los van elkaar. Huidige werkgever kan namelijk niets met je vorige ervaring.

Ik zou hiermee wachten, je bent zelf akkoord gegaan met minder uren.
Ik zou wachten tot je voldoende werk hebt verzameld en je idd niet meer uitkomt met je huidige uren. :) dan kan je dat ook aandragen.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 14:54

Lieffiefi schreef:
Ik lees 2 aparte zaken die je eigenlijk niet moet willen koppelen.

Je ervaring bij je voormalige werkgever,
je huidige werkgever waarbij je meer uren wilt werken omdat je het financieel kan gebruiken.

Voor mij staan die 2 zaken los van elkaar. Huidige werkgever kan namelijk niets met je vorige ervaring.

Ik zou hiermee wachten, je bent zelf akkoord gegaan met minder uren.
Ik zou wachten tot je voldoende werk hebt verzameld en je idd niet meer uitkomt met je huidige uren. :) dan kan je dat ook aandragen.

Klopt, voor mijn vorige werkgever deden we nooit genoeg. We moesten altijd meer en meer diensten draaien en als we eens niet konden was het alsnog ons probleem om dat maar op te lossen. Hierdoor was de werkdruk heel hoog en voelde je je heel verantwoordelijk, te

Ik wilde zo graag bij de vorige weg dat ik genoegen heb genomen met minder uren in de hoop dat dat in de toekomst dan mogelijk meer zou kunnen worden. Ik heb dat eigenlijk zowel bij de sollicitatie als ook per mail daarna nog aangegeven. Dus ik denk dat het toch al wel bekend is dat ik graag meer zou willen werken.

Nu word ik wat verdeeld door niet erover te willen zeuren en het op zijn beloop te laten maar omdat ik weet dat het mij rust zou geven zou ik het het liefst gewoon hebben vastliggen.
Laatst bijgewerkt door Binck8 op 08-02-22 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:16

Je werkt er nog maar pas, je hebt het aangegeven en ze zijn er niet op ingegaan.

Waarschijnlijk omdat er toen jij solliciteerde nog geen ruimte was iemand voor meer uren aan te nemen. Je wist dat het contract zoveel uren was en je hebt de baan met dat aantal uren geaccepteerd.

Werkgevers gaan jou nu niet de garantie geven dat je op termijn meer uren kan gaan werken. Ze gaan het zeker niet vastleggen voor je, dat doet geen enkele werkgever omdat ze zichzelf dan ook vastleggen.
Het enige wat ze mogelijk doen is je vragen op het moment dat er uren beschikbaar komen.

Wat je kan doen is als er een functioneringsgesprek of iets dergelijks is aangeven dat je graag mee zou willen werken en als die mogelijkheid er is ze aan jou willen denken.

Garanties ga je niet krijgen tenzij je verder solliciteert op een functie met meer uren en daarop wordt aangenomen.