Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janneke2 schreef:Geen idee waar dit goed voor is.
Ik heb m ingevuld, maar 'waarom ik nog steeds geloof', ik heb bezwaar tegen dat soort vragen.
Accoord, er zijn mensen die om hen moverende redenen menen dat de wereld 6000 jaar geleden is geschapen.
'Moet kunnen...'
... met de bijbel heeft het maar zijdelings iets van doen. (De bijbel begint met twee (!) scheppingsverhalen, waarbij ééntje gaat 'over scheppen in 6/7 dagen', maar 6000 jaar moet je er echt zelf bij verzinnen.)
Aan iemand die zo'n constructie aanhangt, zou je zo'n vraag nog kunnen stellen.
Verder lijkt een goed boek lezen over het verschijnsel godsdienst mij handiger ivm dit vak.
Voor je een zinnige enquête kunt opstellen, is het handig als je er iets van af weet. Dat is wellicht geen burgerschapskunde, maar wel waar.
En waar ik ook van baal:
ik heb gelezen dat je zelf atheist bent.
Prima.
Maar godsdienst is een onderdeel van de Nederlandse cultuur en enige elementaire kennis hoort tot de algemene ontwikkeling.
Citaat:Wat mij wel mooi lijkt is bundelen hoe anderen het geloof ervaren. Wat zij eruit gehaald hebben en waarom het niet perse goed of fout is om wel of niet te geloven.
Citaat:Verder heb ik zelf op een openbare basisschool/middelbareschool gezeten en eerlijk wij hadden het nooit over het geloof.
Dit is de eerste keer dat het terug komt voor mij. Verder heb ik respect voor iedereen die gelooft ik ben er zelf gewoon niet mee bezig.
Citaat:Wij moeten voor burgerschap een boekje schrijven over het geloof. Deze moet inspelen op basisschool kinderen.
Nou heb ik zelf niks met het geloof en is het niet aan mij om bijv een bijbel te gaan lezen.
)
) gehad (al was dat meer keten met oud klasgenoten dan praten over de bijbel
). En nog steeds lid van de kerk. Ik betaal ook elk jaar een vrijwillige bijdrage, omdat ik het belangrijk vindt dat de kerk in mijn dorp blijft bestaan voor de mensen die er meer behoefte aan hebben dan ik, maar minder middelen hebben dan ik. Als je begrijpt wat ik bedoel.