Mijn contract loopt over 3 weken af en ik weet nog helemaal niks over wat er daarna gebeurt. Ik ging er al steeds achteraan bij mijn leidinggevende (al 2 maanden) maar zij meldde me dat ze er per januari zelf uit vliegt en niks meer voor me kan doen (de regiodirecteur moet contracten verlengen of goedkeuren). Dus ik heb hem dinsdag gemaild, woensdag gebeld en hij zei dat van wat hij zag in het systeem, ik erin sta voor het aantal uren wat ik momenteel werk in mijn huidige functie, voor een vast contract.
Ik vond dat al een beetje gek omdat ik niks getekend heb, dus ik heb vanmiddag HR gemaild en die gaven aan dat ik, als er niks gebeurt, per januari terugval in mijn oude functie voor minder salaris en minder uren per week.
Het vervelende is wel, in mijn contract staat dat deze functie tot 31 december loopt en dat ik per 1 januari terug zou gaan in mijn oude functie. Daar heb ik voor getekend maar wel met de kanttekening dat deze functie verlengd zal gaan worden. Het is ook niet een functie die zomaar ineens patsboem kan komen te vervallen over 3 weken. Ik heb allerlei lopende zaken en projecten voor het komende voorjaar.
Mijn vraag is nu eigenlijk, hoeft mijn directeur mij nu officieel niets te vermelden t.a.v. mijn contract, omdat ik in principe terug zou vallen in functie (denkend aan de maand aanzegtermijn die normaal geldt), of kan ik aanspraak maken op bijvoorbeeld een stilzwijgende verlenging omdat er niet minstens een maand van tevoren mij gemeld is wat er gaat gebeuren.
Uiteraard ga ik weer contact opnemen met mijn directeur, maar ik wil graag een beetje weten wat mijn rechten hierin zijn.