Pff, nieuwe baan aannemen of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Pff, nieuwe baan aannemen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:11

Solliciteren vanuit een baan die je leeg zuigt is veel moeilijker dan solliciteren vanuit een baan die te weinig uitdaging biedt. Daarom zou ik bij een slecht gevoel liever vanuit de huidige situatie verder kijken.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:14

Kun je rondkomen van je werk nu? Als ik hoor bij de nieuwe baan 3 dagen de ene week en 4 de andere week en een salaris wat verdubbelt lijkt me het haast wel noodzakelijk om over te stappen. Werk je nu zo weinig dan?

laura1987

Berichten: 7139
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Pff, nieuwe baan aannemen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:18

Ik vind het een lastige keuze.
Je werkt nu 3 dagen en lijkt eigenlijk niet meer te willen werken?
Je nieuwe baan verwacht dat je de ene week 3 en de andere week 4 dagen werkt en daarnaast thuis ook nog werkt. Naast die 13 uur komen die avonduren er ook nog bij.

Ben je niet bang dat je nieuwe baan teveel van je gaat verwachten?
Ik zou bij je huidige baan blijven en verder solliciteren als je niet veel meer wilt/ kan werken dan je nu doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:19

Billy schreef:
Kun je rondkomen van je werk nu? Als ik hoor bij de nieuwe baan 3 dagen de ene week en 4 de andere week en een salaris wat verdubbelt lijkt me het haast wel noodzakelijk om over te stappen. Werk je nu zo weinig dan?


Precies, 3 om 4 is niet veel, dan heb je nog steeds tijd genoeg over. Daarbij, dubbel verdienen vind ik het ook logisch dat daar iets meer werkdruk bij komt kijken, daar verdien je immers ook naar.

TS, ik heb het idee dat je het allemaal zo spannend vindt, iets nieuws, dat je daarvoor excuses gaat zoeken om het niet te doen. Maar als je nou je eigen berichten eens terugleest en een voor/tegen lijstje maakt, volgens mij weet je dan het antwoord al en moet je ervoor gaan. Jezelf een spreekwoordelijke schop onder je derriere geven :D

Achterom
Berichten: 23053
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:22

Relaxed schreef:
Billy schreef:
Kun je rondkomen van je werk nu? Als ik hoor bij de nieuwe baan 3 dagen de ene week en 4 de andere week en een salaris wat verdubbelt lijkt me het haast wel noodzakelijk om over te stappen. Werk je nu zo weinig dan?


Precies, 3 om 4 is niet veel, dan heb je nog steeds tijd genoeg over. Daarbij, dubbel verdienen vind ik het ook logisch dat daar iets meer werkdruk bij komt kijken, daar verdien je immers ook naar.

TS, ik heb het idee dat je het allemaal zo spannend vindt, iets nieuws, dat je daarvoor excuses gaat zoeken om het niet te doen. Maar als je nou je eigen berichten eens terugleest en een voor/tegen lijstje maakt, volgens mij weet je dan het antwoord al en moet je ervoor gaan. Jezelf een spreekwoordelijke schop onder je derriere geven :D

Waarom vul je dit zo in voor haar?
Mag ze tenminste nog zelf bepalen hoeveel ze wil werken of doe jij dat?

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 10:22

Bedankt bokkers <3

Ik werk nu 15 uur voor het minimumloon, dus dat is niet veel. Nieuwe baan zou een verdubbeling zijn wat erg fijn is.

Maar ik heb toch afgebeld. Eigenlijk een onmogelijke kans om af te slaan maar ik heb het toch gedaan.
Nieuwe baan reageerde erg goed en ik mag nog bellen als ik er toch aan toe ben later, natuurlijk geen garantie dat ze dan nog mensen zoeken maar toch.

Denk dat ik het nu even laat sudderen en weer even ga relaxen. En geduld ga hebben met mezelf (zo moeilijk, want ik moet van alles van mezelf). Ik ga kijken naar tussenstappen zoals nog een baantje erbij oid. Kan later altijd nog de stap maken naar een substantiƫle baan of studie. Beide voelen nu niet goed en daar moet ik eerst aan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:24

Achterom schreef:
Relaxed schreef:

Precies, 3 om 4 is niet veel, dan heb je nog steeds tijd genoeg over. Daarbij, dubbel verdienen vind ik het ook logisch dat daar iets meer werkdruk bij komt kijken, daar verdien je immers ook naar.

TS, ik heb het idee dat je het allemaal zo spannend vindt, iets nieuws, dat je daarvoor excuses gaat zoeken om het niet te doen. Maar als je nou je eigen berichten eens terugleest en een voor/tegen lijstje maakt, volgens mij weet je dan het antwoord al en moet je ervoor gaan. Jezelf een spreekwoordelijke schop onder je derriere geven :D

Waarom vul je dit zo in voor haar?
Mag ze tenminste nog zelf bepalen hoeveel ze wil werken of doe jij dat?


Waar bepaal ik iets? :?

Maar heel eerlijk? 15 uur voor minimumloon, daar kun je helemaal niks mee. Je kunt geen toekomst opbouwen met die uren en dat loon. Dat is een keuze, prima, maar ik snap hem niet ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-21 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom
Berichten: 23053
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:25

Biks2 schreef:
Bedankt bokkers <3

Ik werk nu 15 uur voor het minimumloon, dus dat is niet veel. Nieuwe baan zou een verdubbeling zijn wat erg fijn is.

Maar ik heb toch afgebeld. Eigenlijk een onmogelijke kans om af te slaan maar ik heb het toch gedaan.
Nieuwe baan reageerde erg goed en ik mag nog bellen als ik er toch aan toe ben later, natuurlijk geen garantie dat ze dan nog mensen zoeken maar toch.

Denk dat ik het nu even laat sudderen en weer even ga relaxen. En geduld ga hebben met mezelf (zo moeilijk, want ik moet van alles van mezelf). Ik ga kijken naar tussenstappen zoals nog een baantje erbij oid. Kan later altijd nog de stap maken naar een substantiƫle baan of studie. Beide voelen nu niet goed en daar moet ik eerst aan werken.

Goed zo! Moedig van je!

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:25

Goed dat je de knoop voor jezelf doorgehakt hebt.
Hopelijk kun je vanacht dan weer lekker slapen.
Soms moet je gewoon eerst even aan jezelf werken, dat is prima.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Pff, nieuwe baan aannemen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:34

Als je een 2e baantje neemt doet dat wel wat met het belastingtarief geloof ik. Maar als je 15 uur in de week werkt en je prioriteit lekker relaxen is, denk ik dat je de juiste keuze hebt gemaakt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37300
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:39

Ik denk een verstandige keuze :j eerst jezelf op de rit krijgen en minder "moeten" dan komt de rest vanzelf wel. En wie weet dat je over een tijdje dit wel wilt gaan doen.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 10:40

Billy schreef:
Als je een 2e baantje neemt doet dat wel wat met het belastingtarief geloof ik. Maar als je 15 uur in de week werkt en je prioriteit lekker relaxen is, denk ik dat je de juiste keuze hebt gemaakt

Ja klopt, niet twee keer loonheffingskorting.

Dat is mijn prioriteit trouwens niet..

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Re: Pff, nieuwe baan aannemen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:48

Wat doe je verder eigenlijk dan werken? Want 15 uur per week kan je niet van rondkomen lijkt me.
Dan zou ik verder zoeken naar iets wat beter bij je past.

meggiemeg

Berichten: 12242
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Pff, nieuwe baan aannemen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:28

Iets om rekening mee te houden bij een eventuele extra baan voor meer inkomsten:

Verschillende banen tegelijkertijd
Heb je tegelijkertijd verschillende banen? Dan kan het zijn dat je werkgevers te weinig belasting over je loon betalen. Je moet dan misschien achteraf belasting betalen.

Als je werkt, heb je recht op korting op de belasting. Dit heet loonheffingskorting. Je werkgever kan die korting toepassen, zodat jij meer loon krijgt. Maar als meerdere werkgevers die korting voor jou toepassen, betalen zij te weinig belasting over je loon en moet je misschien achteraf belasting betalen. Zorg er daarom voor dat maar 1 werkgever voor jou de loonheffingskorting toepast.

Dieuwke_
Berichten: 4553
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:38

Mijn eerste ingeving was "doen! Niks leukers dan een nieuw avontuur *\o/* ". Maar als ik lees dat je 's avonds misschien ook nog in je vrije tijd aan de slag moet, zou ik ook afhaken.

Misschien kan je nog wel met dit aanbod bij je huidige werkgever aankloppen en kijken of daar mogelijkheden zijn om wat meer te verdienen?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:39

Maak een pro en con lijstje; maar laat je niet regeren door angst. Je geeft aan dat je een dagje hebt meegelopen, dan heb je een goed beeld van wat er precies van je gevraagd zal gaan worden neem ik aan? Je kan het aantal uren altijd even ter sprake brengen, wellicht is daar nog wat in te onderhandelen/schuiven.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Pff, nieuwe baan aannemen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:56

Wat knap dat je een keus hebt gemaakt, jij moet je gevoel volgen. Niemand kan voor jou de keus maken of bevestigen dat het goed of fout is, want dat is voor iedereen anders. Of het aantal uren werken nu veel of weinig trouwens ook, want ook dat is voor iedereen persoonlijk.

Los van deze twee banen, maak nu op dit moment eens een overzicht met wat jij belangrijk vindt aan een toekomstige baan. Waar krijg je energie van, word je blij van, geeft je rust. Welk aantal uren, thuis of op locatie werken, welk salaris heb je nodig. Dan kan je volgende vacatures naast je lijst leggen, kijken of het aansluit en anders weet je dat je overwegingen moet gaan maken. Dat kan zijn onderhandelen over de voorwaarden, ermee akkoord gaan en afwegen of dat het je waard is (je weet dan precies wat je 'in moet leveren'), of verder zoeken.

Je komt er wel! En fijn dat je in je huidige baan de rust en tijd vind om aan jezelf te werken.