Hallo,Ik ben op zoek naar laboratorium medewerkers met verstand van kalibreren.Wij hebben nieuwe dispensers Dispensette.Dit zijn onze eerste dispensers.Ben benieuwd hoe jullie deze kalibreren en hoe jullie de resultaten opslaan.Wat voor getallen zijn belangrijk.Waar moet ik opletten.Gemiddelde en de nauwkeurigheid of ook de standaard deviatie.Hoop dat er iemand tips heeft.Gr
Waarom bokt?Dat soort data wordt normaal gesproken gewoon meegeleverd door de fabrikant.https://www.brandtech.com/wp-content/up ... 0513-7.pdf
Er zat wel een boekje bij maar daar stonden maar een paar zinnen in over de kalibratie.Daar ben ik niet wijzer van geworden.Was benieuwd hoe anderen dit doen.Voor ons is dit nieuw.En met audits wat kijken ze na?Bedankt voor je link!
Wat ze met audits nakijken kun je terug vinden in de normen. Deze kun je vinden op NEN Connect, daar staat ook hoe resultaten opgeslagen moeten worden.Je verschillende vragen zijn allemaal terug te vinden in deze verschillende normen.
Daar hebben we een abonnement op.Ik zal daar eens in gaan zoeken.Kijken of ik normen tegenkom Dankjewel