Werken bij Picnic - Ervaringen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Werken bij Picnic - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 20:33

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij Picnic Apeldoorn. Nu heb ik hele gemengde verhalen gehoord over het werken daar. Nu schijnt het wel dat er sinds twee jaar geleden (waar veelal slechte verhalen van zijn) veel veranderd is. Wie werkt er ook, en kan/wil mij vertellen over ervaringen? Graag voornamelijk van dit jaar.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Werken bij Picnic - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:49

Waarom niet eerst eens kijken wat je er zelf van vind? :)

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 20:57

Dat wil ik ook zeker. Maar er hangt voor mij nogal veel vanaf omdat ik een andere baan moet opzeggen. Of er ook wel echt bepaalde dingen gedaan worden die beloofd worden etc. Ervaringen van anderen kunnen mij helpen een goede keuze te maken.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Werken bij Picnic - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:59

Een personeelslid die bij ons wegging is daar gaan werken, omdat ze daar korte diensten van 2 uur kon werken en er vrij laat opgeroepen kan worden ging zij daar werken. En ze is niet teruggekomen bij ons dus denk dat het bevalt :o

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Werken bij Picnic - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:08

Ik was daar bezig met solliciteren en ik vond juist de diensten heel lang. Ook vond ik dat het aantal minimale verplichte uren per week te hoog voor naast mijn studie.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Werken bij Picnic - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 14:40

Bedankt iedereen. Ik heb volgende week een meeloopdag, dus ik ben benieuwd :)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Werken bij Picnic - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:57

Ik heb er bijna 3 jaar gewerkt. Ik zal vanavond even een uitgebreide reactie plaatsen :)

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Werken bij Picnic - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:34

Ik was in eerste instantie aangenomen paar weken terug als Shopper, maar ik ben zelf teruggekrabbeld omdat ik voornamelijk in het Engels moest gaan communiceren en ook vond ik de tijden niet fijn. Ik ben iemand die redelijk vroeg op de avond (rond 21.00) al erg moe ben en ook in de ochtend vind ik vroeg opstaan vreselijk. De eerste dagen (ik was twee weken voor ik zou beginnen, al gaan oefenen met vroeg opstaan, en ipv dat het makkelijker werd, werd het voor mij juist elke dag een stuk lastiger. De sfeer voelde er verder wel goed (ik ben alleen in Zaandam geweest ipv in Apeldoorn)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:04

Ik heb bijna 3 jaar gewerkt als shopper in Nijkerk. Dat was het allereerste distributiecentrum van Picnic. Het werk is niet moeilijk en ik heb er de afgelopen jaren vooral gewerkt dankzij de gezelligheid van mijn collega's. Hier een paar maanden werken is niet erg, maar verwacht niet dat je makkelijk doorgroeit. Ze hebben mij van alles beloofd en uiteindelijk ben ik zelf weggegaan omdat de sfeer omsloeg. Ik weet natuurlijk niet hoe het in Apeldoorn is. Een deel van mijn collega's is daar heen gegaan en die zijn natuurlijk heel gezellig. Het is ook wel een beetje hoe je zelf bent. Er is een grote doorloop wat betreft shoppers. Elke dag beginnen wel nieuwe mensen en voor veel mensen is deze baan tijdelijk. Ik weet niet wat het loon nu is, maar ik verdiende na 2 jaar € 11. Geen idee wat de arbeidsvoorwaarden er nu zijn.

Dus even kort. Voor tijdelijk werk is het prima te doen. Wil je doorgroeien? Pap dan vooral aan met de mensen die in een hogere functie werken. Veel vriendjespolitiek := In mijn tijd had je vroege diensten, dagdiensten en middag/avond diensten. Ik heb vooral de middag avond diensten gewerkt. Ik werkte dan van 15.30 tot 23.30 dacht ik. Is al even geleden :)

Als je niet goed tegen lage temperaturen kan, raad ik je niet aan om er te gaan werken. De afdeling 'chilled' waar alle verse producten staan, moeten natuurlijk ook verzameld worden. Je werkt dan de hele dag in 4 graden. Ik vond het niet te doen en vooral als je moe was, is het erg fris. Je krijgt wel jassen en handschoenen. Daar is wel goed aan gedacht.

Je werkt natuurlijk niet elke dag in chilled. Of je moet het leuk vinden. En ja, die mensen zijn er _O-
Op de gewone afdeling is het prima te doen. Let wel op dat je je aan je snelheid moet houden, anders vlieg je er gauw uit.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:09

Ipsilonka schreef:
Een personeelslid die bij ons wegging is daar gaan werken, omdat ze daar korte diensten van 2 uur kon werken en er vrij laat opgeroepen kan worden ging zij daar werken. En ze is niet teruggekomen bij ons dus denk dat het bevalt :o

Dat ligt er wel aan of zij shopper is geweest of bezorger? Bij shopper werk je gewoon in ploegendiensten. Als bezorger is het inderdaad wel flexibeler. Dus geen idee TS welke kant je kiest?

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Werken bij Picnic - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 11:34

Ik vind de bezorgers in ieder geval altijd erg aardig en netjes! Beter dan bij veel andere boodschappenbezorgdiensten.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Werken bij Picnic - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 16:34

Nog bedankt voor alle berichten! Ik had het gelezen, maar vergeten te reageren. Ik wil inderdaad als shopper aan de slag. Morgen is mijn uitprobeer dag en dan ga ik even goed erover nadenken.

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Werken bij Picnic - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:44

Ik heb daar ruim een jaar gewerkt als bezorger en in 2018 volgens mij gestopt. Eerlijk? Ik heb een leuke tijd gehad, maar dat kwam voornamelijk door de collega's. Uiteindelijk weg gegaan doordat er teveel dingen gebeurde vanuit hogere hand die echt niet door de beugel konden. Achteraf had ik ook veel eerder weg moeten gaan.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:18

Dropneus95 schreef:
Ik heb daar ruim een jaar gewerkt als bezorger en in 2018 volgens mij gestopt. Eerlijk? Ik heb een leuke tijd gehad, maar dat kwam voornamelijk door de collega's. Uiteindelijk weg gegaan doordat er teveel dingen gebeurde vanuit hogere hand die echt niet door de beugel konden. Achteraf had ik ook veel eerder weg moeten gaan.



Precies het verhaal van mijn zoon.. collega's top. Directie en organisatie knudde.
Schrijf je uren aub op en let op bij contractverlenging. Mijn zoon heeft
1 maand zonder loon gezeten doordat hij uitgeschreven was bij het Payroll systeem.

Ouwe

Berichten: 2531
Geregistreerd: 31-08-06

Re: Werken bij Picnic - Ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 17:59

En TS, hoe is de meeloopdag bevallen? Ik heb volgende week een meeloopdag namelijk, dus ben benieuwd!