Overstap kantoor naar technische baan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Overstap kantoor naar technische baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 22:36

Na 8 jaar op kantoor kan ik niet meer. Ik wil doen wat ik wilde doen, maar nooit heb gedurfd uit pure onzekerheid.

Ik heb mijn kantoorbaan opgezegd en ga op zoek naar een nieuwe uitdaging als technieker. Ik werkte in mijn kantoorbaan in het technische veld, daarnaast ben ik ook een aantal keer mee gegaan op reparaties aan machines etc. en heb ik daarbij ook mee geholpen + dat ik af en toe zware machines/ las apparatuur gebruik voor mijn knutselbuien, dus gelukkig ben ik niet compleet blind.

Maar ik vind het wel heel eng. Mijn carrière volledig omgooien. Zijn er meer mensen hier die het hebben gedaan?

Autumnn

Re: Overstap kantoor naar technische baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:43

Ikzelf niet maar heb altijd kandidaten begeleid die ook die switch hebben gemaakt (ik werkte bij een lasschool). Stuur maar een PB :)

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 23:27

Ja, ik heb 7 jaar als stalhulp gewerkt en toen besloten dat ik meubelmaakster wilde worden. Ik heb een 3 jarige opleiding gevolgd en werk nu al 2,5 jaar bij een scheepsbouwer waarbij alles custom made wordt gemaakt. Ben vaak best wel onzeker als enige vrouw binnen het bedrijf en voel me soms nog erg onervaren. Maar volgens mij is mijn baas erg tevreden en ik beleef er veel plezier aan. Veel meer dan bij m'n vorige baan.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 23:37

Doen!

Ik heb mijn switch omgegooid. Ook al werkte ik nog niet zo lang als jou. Maar ben van de kraamzorg naar de jeugdzorg gegaan, echt totaal geen spijt. Ben helemaal gelukkig in mijn nieuwe werk.

Ik zou het echt doen, als het kan qua financieel oid. Je kan altijd terug.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:30

Ik vind het ontzettend tof dat je dit gaat doen!

Niet dat ik talent heb....Maar door de sociale/maatschappelijke tendens ben ik nooit op het idee gekomen om een studie in de techniek te gaan doen. En dat terwijl het vak techniek op school echt wel leuk was!

Een kennis heef een dochter die de lasopleiding heeft gedaan en nu werkt ze in de koeltechniek. Met veel plezier!

Dus ga ervoor, ik denk dat je geen spijt krijgt als je je passie achterna gaat!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:34

Inmiddels 2 x mijn "carrière" omgegooid en totaal wat anders gaan doen en dat bevalt prima.

Je komt wel op je pootjes terecht met een positieve instelling en een portie wil om te leren,dan kom je al een heel eind.

Succes!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:54

Hier ook het roer volledig omgegooid. Ik ging van een kantoorbaan naar boerin. Compleet anders en vind het geweldig ook al werk ik harder en meer dan ooit.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:10

Wat goed!! De maatschappij staat te springen om technische mensen!