Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Photograph schreef:Ronnie flex en demi de boer zijn zwanger.
Is dat een correcte zin?
Photograph schreef:Ronnie flex en demi de boer zijn zwanger.
Is dat een correcte zin?
DuoPenotti schreef:Mars, dat kan allemaal zo zijn, maar waar ik het bij hoor is bij hetro stellen (of hoe dat tegenwoordig heet) zonder enige operatie.
Maar dan ook wij zijn zwanger. Echt bah bah... hij is echt ook niet ziek hoor, hangt ook echt niet boven de pot bij misselijkheid en heeft ook echt geen weeën. Ook geen last van hormonen tijdens en na. geen ontplofte k..of opgerekte buik. Dus wat, wij zijn zwanger?!
Vind dat voortaan zo aanstellerig dat zo te noemen.
DuoPenotti schreef:Mars, dat kan allemaal zo zijn, maar waar ik het bij hoor is bij hetro stellen (of hoe dat tegenwoordig heet) zonder enige operatie.
Maar dan ook wij zijn zwanger. Echt bah bah... hij is echt ook niet ziek hoor, hangt ook echt niet boven de pot bij misselijkheid en heeft ook echt geen weeën. Ook geen last van hormonen tijdens en na. geen ontplofte k..of opgerekte buik. Dus wat, wij zijn zwanger?!
goldyc schreef:De zin is grammaticaal helemaal correct. Je zegt dan enkel wel dat Ronnie een meisje is (wat an sich zou kunnen) en zelf zwanger is, en Demi ook. Ik dacht dat het 2 vrouwen waren die allebei zwanger waren. Zo staat het er immers letterlijk.
Als je wilt vertellen dat een koppel een baby verwacht, kan je beter iets schrijven als 'Ronnie en Demi verwachten een kindje'. Dan vermijd je eventuele ambiguïteit.
Citaat:Tegenwoordig is het WIJ zijn zwanger![]()
Rot op, de vrouw is zwanger met alle kwaaltjes van dien, jij hebt 2 minuten plezier gehad![]()
Dus ik vind het geen correct Nederlands maar dat vind ik persoonlijk.
Citaat:Ja maar tegenwoordig moet je accepteren dat een man ook zwanger kan zijn en ongesteld kan worden etc. En een vrouw kan een penis hebben... Ik ben er ook te ouderwets voor maar blijkbaar ben je dan transfobisch. (waar ik geen enkele fobie heb voor mensen van welk geslacht dan ook, maar vooruit)