Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joltsje

Berichten: 9042
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:13

Hoe bedoel je dat mindim? Ik vind het bijzonder dat alcohol algeheel geaccepteerd is en drugs bijvoorbeeld niet. Wat nou als die man een lekker jointje zat te roken?

Verder sluit ik me bij jullie aan dat het mosterd na de maaltijd is en ts onvoldoende bewijs heeft om een statement te maken.

Gini
Berichten: 17936
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 19:39

Earth schreef:
Wowow, volgens mij pikken jullie het anders op dan dat ik bedoel. Ik wil er dan geen melding van maken, ik wil het enkel bespreken met mijn stagebegeleider. Om te vragen wat zei ervan vind. Ik ga er verder niks meer mee doen, maar ik vind het fijn om te bespreken of mijn onrust erover terecht was. Dat klinkt allemaal veel zwaarder dan het is, maar dat valt dus echt wel mee.
Kalm iedereen, kalm.


Ik denk dat je het ook wel een beetje onderschat. Voor jou is het misschien heel luchtig: oh, ik haal het gewoon even aan bij mijn begeleider, niet iets erg hoor, maak het niet zwaarder dan het is en je gaat door. Maar wat verwacht je van de stagebegeleider? Een mening over een voorval van maanden terug waar ze zelf niet bij was en dat jij zo miniem dan wel opgeklopt kan vertellen zoals jij verkiest?

Hoe wil jij behandeld worden wanneer iemand denkt dat je iets fout gedaan hebt? Wil jij dat die persoon jou meteen aanspreekt zodat jij kan beargumenteren waarom het geen fout is, de fout nog kan rechtzetten of je ervoor kan verontschuldigen of wil je maanden later via via te horen krijgen dat die persoon vond dat jij fout zat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 20:10

Joltsje schreef:
Hoe bedoel je dat mindim? Ik vind het bijzonder dat alcohol algeheel geaccepteerd is en drugs bijvoorbeeld niet. Wat nou als die man een lekker jointje zat te roken?

Verder sluit ik me bij jullie aan dat het mosterd na de maaltijd is en ts onvoldoende bewijs heeft om een statement te maken.


Waarom wordt omdat iemand een biertje drinkt, er gelijk alcoholisme bij gehaald. Tussen die 2 zit een enorm gat. Dat werd al eerder gedaan in dit topic en ik snap niet dat mensen dat gelijk als alcoholisme zien, dat is ongefundeerd mensen in een kwaad daglicht zetten.

Drugs is niet algemeen geaccepteerd om dat het nooit helemaal legaal is.

CharleyT
Berichten: 4002
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 06:53

Joltsje schreef:
Wij weten niet of het 1 biertje is. Of de 10e al van deze dag.


We weten niet eens of het een (alcohol houdend) biertje was. We horen alleen het verhaal van TS, dus ik heb zo mijn twijfels.

CharleyT
Berichten: 4002
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 06:55

Earth schreef:
DuoPenotti schreef:
We weten niet eens of het een biertje was.
Dat dacht ts, maar wist het niet zeker en een alcohol lucht heeft ze het ook nergens over.
En als je iets goed ruikt is het bier wel.

Dus toen direct moeten handelen, niet nu meer.


Ik zeg het nog 1 keer, ik weet zeker dat het een biertje was. Het was duidelijk te zien.

Misschien idd wel een goede om het te laten, maar ik schrik wel onwijs van jullie reacties zeg.


Prima dat je schrikt, dan denk je er nog eens goed over na.

marleen_usar

Berichten: 24668
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 07:47

Mijn vader had ooit een bloedtest laten doen omdat hij ziek was, de huisarts belde en kwam aan huis om de uitslag door te geven. Mijn vader dronk 1 alcoholvrij bierje per dag. De huisarts kwam en wist te vertellen uw lever waardes zijn niet goed. Maar dat snap ik wel, wijzend op het biertje. U bent alcoholist,dus u moet vanmiddag naar een ziekenhuis.
Een oom van mij ging mee en hij moest in een rolstoel want hij had uitvalverschijnselen. Hij had overal uitzaaien en 3 dagen later overleed hij. Dus kijk uit voor dat je iets over iemand door verteld, de waarheid kan wel eens heel anders zijn.

Amado7

Berichten: 10737
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 09:46

Straks is het een 0.0. Dan sla je een flater als je stagebegeleider naar die beste man toegaat of nog erger, naar het bestuur.

Beetje flauw om het wel tegen je stagebegeleider te zeggen. Je weet niet wat zij er mee gaat doen, ik vind het wat schijnheilig naar die man toe.

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 09:49

Als het zo hoog had gezeten had je er meteen werk van moeten maken, niet nu zoveel later.
En dan bij de man zelf, niet naar een ander.
Je bent volwassen los het dan volwassen op en dat is met elkaar niet een derde erbij betrekken.
Dat zou kunnen als het uit de hand loopt nadat je het hebt aangekaart.

Nu dus niets meer doen.
Mocht die kerel echt zo erg alcohollist zijn gaat hij echt wel door de mand vallen bij zijn collega's.

Zoolgangster

Berichten: 9679
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:36

marleen_usar schreef:
Je wil er geen melding van maken maar je wil het wel melden bij je stage begeleider. Dan meld je het toch ook.


Inderdaad, en die 'moet er wat mee' en dan is de docent vervolgens zwaar de klos, terwijl hij gewoon veilig in zijn eigen huis zat en niemand kwaad deed en niet zat te lallen,en eigenlijk al lekker met pensioen had kunnen zijn, maar zich toch voor leerlingen blijft inzetten. En dan een flinke trap na krijgen, wat veel erger is dan de 'schade' die TS ondervonden heeft, en die er niet eens is. Ja, grote mensen drinken wel eens een biertje, daar vergaat de wereld echt niet van. Maar je verpest wel iemands leven met klikken, terwijl er niets gebeurd is.

Jessix

Berichten: 16465
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 07:52

Had gewoon direct gevraagd of hij aan het bier zat. Helemaal aangezien je het gesprek zelf prima vond gaan. Als je het nu nog aan je stagebegeleider meldt is die wellicht verplicht verdere actie te ondernemen. Is dat wat je wil?

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:51

Weet je wat het lastige is voor de stagebegeleider als jij het bij diegene meldt? Hij/zij kan het verhaal niet ‘ont’horen, dus naar alle waarschijnlijkheid ‘moet’ hij/zij hier wel iets mee.

De vraag is of je dat, terwijl je het een prima verlopen gesprek vond én je er al maanden niks mee hebt gedaan, moet willen. Zeker omdat die man op dat moment in zijn thuissituatie zat te werken (het was voor iedereen heel veel mensen ècht een vervelende, zware, veeleisende tijd.
Het voelt voor mij als een (onnodige) trap na in elk geval.