Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 18:48

Vanmiddag had ik weer een gesprek met mijn afstudeerbegeleider. Een aardige man waar ik goede gesprekken mee heb. Hij is al pensionado maar vindt zijn werk nog veel te leuk. En toen we net het gesprek begonnen, schrok ik toen hij probeerde om buiten beeld uit zijn blikje bier te drinken. Maar dat was dus in beeld en ik zag dat hij bier dronk uit een Amstel blikje. Even dacht ik dat het alcoholvrij kon zijn, maar dat is bij Amstel wit, en dit was een rood blikje. Het was 14 uur en hij had net 3 gesprekken erop zitten. 10 minuten in ons gesprek hoor ik hem gewoon een nieuw blikje openen, en ja, ook dat was bier.

En nu, ik weet niet wat ik er mee moet. Ik voel me er niet goed bij. Ik weet ook nog niet of ik het gewoon bij mezelf laat, of dat ik er wat naar hem of naar school mee moet. Ik vind het gewoon vreemd. Het gesprek was verder prima hoor, dus daar lag het verder niet aan. Maar toch, het voelt gewoon raar. Misschien vind ik het al fijn om er gewoon even over te sparren ofzo.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:51

Goh. Een blikje bier. Om twee uur 's middags. Is dat echt zo erg?

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:51

Als je verder gewoon een prima gesprek hebt gehad zou ik het hierbij laten en het er vooral met vrienden over hebben ipv actie te ondernemen richting school.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:52

En dan nog, dan is de man alcoholist en zit al sinds 's morgens 10 uur aan het bier. Niet jouw probleem. Gesprek ging kennelijk goed, wat zou je ermee moeten verder?

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 18:54

Ibbel schreef:
En dan nog, dan is de man alcoholist en zit al sinds 's morgens 10 uur aan het bier. Niet jouw probleem. Gesprek ging kennelijk goed, wat zou je ermee moeten verder?


Ja dat is dus mijn vraag. Moet ik er wat mee? Ik vind het op zijn minst raar ja dat een docent onder werktijd alcohol drinkt. Maar misschien is dat persoonlijk?

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:55

Ik vind het zeker niet professioneel om met een blikje bier een gesprek met een student te voeren, dat is net zoiets als een sigaret opsteken tijdens een gesprek. Ik zou de school daarvan op de hoogte stellen.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:57

Earth schreef:
Ibbel schreef:
En dan nog, dan is de man alcoholist en zit al sinds 's morgens 10 uur aan het bier. Niet jouw probleem. Gesprek ging kennelijk goed, wat zou je ermee moeten verder?


Ja dat is dus mijn vraag. Moet ik er wat mee? Ik vind het op zijn minst raar ja dat een docent onder werktijd alcohol drinkt. Maar misschien is dat persoonlijk?



Wat wil je bereiken…. Dat ie niet meer mag werken.
Gun die beste man die met pensioen is gewoon zijn pleziertjes

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:57

Ik zou zeggen zolang zijn werk er niet onder lijdt het niet heel professioneel is, maar om er nu een melding van te maken..

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:00

Je hebt er goede gesprekken mee dus ik snap werkelijk het probleem niet.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:08

Ik snap dat je het daar vindt maar ik zou niet bij de school een melding maken. Je weet niet wat daar de gevolgen van zijn

xChanelx
Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:09

Ik snap wel dat je er verbaasd over bent. Als je als student of werknemer tijdens je les of werk een blikje opentrekt, krijg je ook op z'n minst een verbaasde blik toch? Waarom zou dat andersom dan anders zijn?

Wat je ermee 'moet', weet ik niet

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:12

Ik zou het melden. Lijkt me toch niet de bedoeling dat die beste man alcohol drinkt onder werktijd.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:14

Niet heel professioneel maar verder zie ik echt het probleem niet hoor, hier :) Zo'n pensionado via Zoom... Ach.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:15

Ik snap sommige reacties echt niet hoor. Ik zou het zelf namelijk gewoon melden bij de directie. Of hij nu pensionado is een pleziertje gegund moet worden maakt niet uit. Als hij aan het werk is (ook al is dat vanuit huis) dan drink je niet. Buiten werktijd moet ie het vooral zelf weten. Het gesprek ging dan prima maar hij is aan het WERK en tijdens werk drink je niet, punt.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:15

Ik zou dat eens moeten proberen, drinken onder werktijd :') Of mijn patiëntenzorg daar nu wel of niet onder lijdt... :=

Ik weet ook niet of ik er per se melding van zou maken. Als het verder geen gevolgen voor jou heeft waarschijnlijk niet. Maar professioneel vind ik het allerminst :=

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:17

Ik snap TS wel, als het gesprek op school zou zijn zou het ook gek zijn als een docent dan ineens een blik bier open trekt.

Maar als dit de enige keer is en hij toch al semi met pensioen is zou er er nog niks mee doen. Als die echt dronken een gesprek gaat voeren vind ik wel dat je er wat van kan zeggen.

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:19

Heb je er niets van gezegd dan?

Ik vind dat je dan op dat moment had moeten reageren en niet achteraf trappen.

Je had best kunnen vragen of het biertje smaakt maar dat je dat niet professioneel vind overkomen.
Dan had hij zelf kunnen reageren en kunnen bedenken dat het niet slim is ipv achteraf op het matje te moeten komen.

Ir111

Berichten: 11958
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:21

Ja precies Mando. :j

Hij functioneert toch verder prima (begrijp ik uit wat je hier opschrijft?). Zo ja, lekker laten gaan. Boeien wat hij doet. Daar zou ik echt niet mee kunnen zitten.

Maar ik had ook docenten die 'stiekem' rookten in de klas (eind jaren 80) dus wellicht ben ik wat meer gedesensibiliseerd... :') :D

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:23

Ik was er echt van uit gegaan dat het "in person" was. Dat je het dus echt voorbij zag komen terwijl je ernaast zat, of tegenover.
Zou het niet kunnen dat je het niet goed hebt gezien via je scherm, en het gewoon een blik cola was?
Verder, er is geen bewijs dat hij bezopen heeft meegedaan, het gesprek ging goed, ik zou het erbij laten.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:29

Mando schreef:
Heb je er niets van gezegd dan?

Ik vind dat je dan op dat moment had moeten reageren en niet achteraf trappen.

Je had best kunnen vragen of het biertje smaakt maar dat je dat niet professioneel vind overkomen.
Dan had hij zelf kunnen reageren en kunnen bedenken dat het niet slim is ipv achteraf op het matje te moeten komen.

Hier ben ik het mee eens.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:36

De reacties in dit topic :')

Ik functioneer ook nog prima met een of twee wijntjes op, maar ze zien me aankomen op kantoor zeg :)) doe ff normaal, dit hoort toch niet.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:38

De man is met pensioen volgens TS. Daarmee dus niet in loondienst maar kennelijk ingehuurd (of misschien wel onbetaald ingeschakeld).
TS kan niet bewijzen dat de man daadwerkelijk een biertje opengetrokken heeft (tenzij ze er een screenshot van heeft gemaakt).

Hoeveel kans denk je dat TS heeft dat de school hier uberhaupt iets mee doet?
Hoeveel nadeel gaat TS krijgen (slechtere beoordeling bv) als ze dit wel aankaart zonder bewijzen te hebben?

Laat gááááán....

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:42

Ik ga ervan uit dat een school dat soort klachten héél serieus neemt. TS betaalt gewoon schoolgeld he, heeft recht op fatsoenlijk onderwijs/begeleiding van leraren waarvan verwacht wordt dat ze nuchter zijn tijdens werktijd. Echt bizar dat mensen dit oke vinden. TS is geen vrijwilliger of dagbesteding he...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:43

Doubtless schreef:
Ik ga ervan uit dat een school dat soort klachten héél serieus neemt. TS betaalt gewoon schoolgeld he, heeft recht op fatsoenlijk onderwijs/begeleiding van leraren waarvan verwacht wordt dat ze nuchter zijn tijdens werktijd. Echt bizar dat mensen dit oke vinden. TS is geen vrijwilliger of dagbesteding he...
Zolang hij gewoon aanspreekbaar was en het gesprek goed verlopen is, zou ik het niet zo erg vinden. Het wordt wat anders als hij duidelijk tekenen van dronkenschap vertoont en het gesprek daardoor niet de kwaliteit heeft die het zou moeten hebben.

Mazida schreef:
Ik vind het zeker niet professioneel om met een blikje bier een gesprek met een student te voeren, dat is net zoiets als een sigaret opsteken tijdens een gesprek. Ik zou de school daarvan op de hoogte stellen.
Hoezo? Hij staat toch niet voor een kleuterklas?

Ik zou er niet van wakker kunnen liggen. Ik zou het wel een beetje apart vinden en ook niet heel professioneel, maar ach, ik heb wel bijzonderder dingen voorbij zien komen in mijn studententijd. :') Zolang die mensen vervolgens in de collegezaal gewoon hun werk doen, dikke prima.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:52

Ja daag, da's toch niet de norm :') aanspreekbaar zijn en geen zichtbare tekenen van dronkenschap vertonen? Kom op mensen, we mogen echt meer van onze leraren en het onderwijs verwachten %)