Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Oscar schreef:Is het dan niet zo dat je in je huidige baan je opbouw van vakantieuren kunt gebruiken en daarvan even kunt overbruggen? Anders zou het ook dubbelop zijn en zou iedereen in juli een maand 'gratis' op vakantie kunnen, terwijl je je opgebouwde uren op kunt sparen.
Soepblik schreef:Oscar schreef:Is het dan niet zo dat je in je huidige baan je opbouw van vakantieuren kunt gebruiken en daarvan even kunt overbruggen? Anders zou het ook dubbelop zijn en zou iedereen in juli een maand 'gratis' op vakantie kunnen, terwijl je je opgebouwde uren op kunt sparen.
Ja nee dat snap ik ook zeker. Vandaar dat ik de vraag stel, haha. Ik wist niet dat vakantiedagen die je niet hebt gebruikt worden uitbetaald, daar ga ik even achteraan!
silvericathy schreef:Gewoon ww aanvragen, en vier sollicitaties sturen. Als je niet jezelf te interessant maakt voor een werkgever, of solliciteer op iets dat net niet aansluit. Grote kans dat je wordt afgewezen voor de functie.... Maar dan kun je wel gewoon met vakantie en daar ook niet teveel over zeggen.
Niet te moeilijk doen/denken.
purny schreef:Voldoe je sowieso aan de norm om WW aan te vragen? Houd er wel rekening mee dat als je WW kan aanvragen dit best lang kan duren zeker nu in de corona tijd(het is geen smoes maar het is gewoon een groot zooitje bij het uwv nu)
MarliesV schreef:purny schreef:Voldoe je sowieso aan de norm om WW aan te vragen? Houd er wel rekening mee dat als je WW kan aanvragen dit best lang kan duren zeker nu in de corona tijd(het is geen smoes maar het is gewoon een groot zooitje bij het uwv nu)
Die ervaring heb ik niet, zelf binnen 3 dagen bericht en een goede vriendin binnen 5 dagen.
Online aanvragen en dan was het hier zo geregeld.
Om het nu te laten omdat het misschien wat langer kan duren, dat zou ik niet doen. Als je er recht op hebt, aanvragen!
Zou ondertussen wel kijken of je in mei vakantiegeld uitbetaald hebt gehad en of je nog uitbetaling krijgt van niet opgenomen vakantiedagen. Als je op die manier je vakantie kan overbruggen dan is dat alleen maar mooi meegenomen.
Soepblik schreef:Yes, doe ik dat! En zou ik dan enkel voor augustus WW moeten aanvragen? Zegmaar aanvragen en ook meteen weer stopzetten?
Citaat:Vraag een WW-uitkering wel tot uiterlijk 1 week na uw laatste werkdag aan. Voor het aanvragen van een WW-uitkering heeft u een DigiD-inlogcode nodig. Heeft u nog geen DigiD? Houd er dan rekening mee dat de aanvraag van een DigiD 5 dagen kan duren.
Citaat:Wat gebeurt er als ik te laat een WW-uitkering aanvraag?
Vraagt u een WW-uitkering later dan 1 week na uw laatste werkdag aan? Dan krijgt u tijdelijk een lagere uitkering.
Citaat:Heeft u geen afspraken gemaakt over het aantal sollicitaties? Zorg dan dat u minimaal 4 keer per 4 weken solliciteert. U bent ook verplicht te solliciteren op de vacatures die uw adviseur werk u toestuurt.