Je mooiste herinnering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Je mooiste herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 11:48

Hallo! Voor school ben ik bezig met een project over het geheugen en wil ik allemaal herinneringen aan lijnen aan het plafond hangen. Nou ben ik dus opzoek naar een hoop herinneringen, dus ik vroeg me af of mensen mij hiermee willen helpen! Het is anoniem, ik kopieer de tekst, print het uit en hang het op.

Daarom de vraag: Wat is je meest dierbare herinnering die je absoluut nooit wilt vergeten?

Ayasha
Blogger

Re: Je mooiste herinnering

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:58

klinkt heel oppervlakkig misschien maar voor mij is het een hele dierbare. Ik kom al 15 jaar bij een piercingshop, de eigenaren zijn vrienden geworden inmiddels. Een tiental jaar geleden organiseerden ze een barbecue waarop ik uit genodigd was. Ik was "de nieuwe" in de groep en kende dus niemand en dat soort dingen vind ik altijd erg spannend. Maar ik heb me geen moment "de nieuwe" gevoeld. Ik werd meteen geaccepteerd en sterker nog; voor het eerst in mijn leven voelde ik me echt compleet geaccepteerd. De avond werd afgesloten terwijl we allemaal rond zo'n vuurkorf zaten (soort veilig kampvuur zeg maar). Vrijwel iedereen in die groep was op een of andere wijze creatief bezig. Zodoende werd er al snel een gitaar boven gehaald en hebben we dus tot de zon weer op kwam samen gezeten, afwisselend rustig pratend of luisterend naar de jongen die gitaar speelde en ook erg goed kon zingen. Het is nog steeds één van de mooiste momenten van "samen zijn" die ik heb gehad in mijn leven. Als ik me gespannen voel of bang ben "in het moment" dan haal ik altijd die avond terug... En om weer te geven hoe mooi "het lot" kan zijn: We hebben nu jaren later, minder contact, levens veranderen, eentje woont inmiddels in Madrid. Maar de laatste kerstmis voor lockdown besloten mijn man en ik nog eens naar de shop te gaan. De 23e december want de 24e zouden ze dicht zijn. Het was een "we hebben toch niks te doen" beslissing. Dus we stonden er te praten, we waren tegen sluitingstijd gegaan omdat ze dan wat tijd hebben en alsof het zo moest zijn leek de hele bende van toen hetzelfde gedacht te hebben. <3 Dus mijn man werd voorgesteld aan de rest van de bende (de heren van de shop kent hij al.) en net als ik tien jaar eerder meteen geaccepteerd en zo kregen we soort van een spontane reunie cadeau... :+: En het voelde meteen "just like old times" ondanks dat er zoveel veranderd is in die jaren.

Eva_de_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:03

Hmm, welke herinnering mij het meest dierbaar is zou ik niet zo snel weten. Wel een aantal waar ik direct aan moet denken;
[1]
In Zuid-Afrika een lange tocht maken van Pretoria naar het Krüger-reservaat. De route loopt langs immense bossen, eindeloos uitgestrekt groen waar je je als Nederlander niets bij voor kan stellen. Ik heb nog nooit weer in mijn leven zulke heerlijke, frisse en schone lucht mogen inademen. Daar zijn was een verademing.
[2]
Heerlijk kroelen op de bank met mijn partner toen we net aan het daten waren, waarbij ik uiteindelijk tegen hem aan in slaap viel :o

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:22

Op vakantie in Oekraïne gingen we met de nachttrein van Kiev naar de Krim. 's Ochtends werd ik heel vroeg wakker, ging op zoek naar een wc en ontdekte toen een openstaande treindeur. Toen heb ik een hele tijd in de deuropening gestaan, kijkend naar de zonsopgang en het natuurgebied waar we doorheen reden. Dat was echt magisch. Tot ik door een hele boze schoonmaakster naar achter werd getrokken en in het Oekraïens werd uitgescholden. :+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:25

Met mijn eerste liefde naar de film 'City of Angels' in een hele knusse bios in Breda
Waarna hij song van de goo goo dolls voor mij ging zingen.
Dat vergeet ik mijn leven niet meer

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-21 14:46

Leuk om te lezen! vind het ook mooi om te lezen dat iedereen iets heel anders heeft. Ben benieuwd of er overeenkomsten gaan komen als ik een flinke verzameling aan herinneringen heb. Dan zou je het bijna kunnen categoriseren!

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 15:00

Zijn er meer mensen die willen helpen? heb een hele ruimte om te vullen met herinneringen :+

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:35

Hm, moeilijk om één herinnering te pakken. Het zijn vaak hele episodes waarin ik goed in mijn vel zat, een heel cluster aan herinneringen dus. Zo denk ik met veel plezier terug aan de eerste keer dat ik in de introductiecommissie van mijn studentenvereniging zat. Een heel intensieve en mooie tijd, met een hechte groep. Op het einde, toen de laatste rituelen werden uitgevoerd waarmee de nieuwe eerstejaars geïnstalleerd werden, kon je me wel opvegen...

Ik heb nog wel een andere mooie herinnering, die wél uit één "scène" bestaat. Bij diezelfde vereniging gingen we een commissiefoto maken. Deze:
Afbeelding
Je ziet zelf wel waarom ik hier het moment van mijn leven had. :D

Het is ook geen toeval dat beide herinneringen in hetzelfde milieu zitten. Later ben ik uit die vereniging geroyeerd, waardoor alles wat ik eraan overhoud me extreem dierbaar geworden is. Aan vakanties met mijn broertje heb ik ook heel toffe herinneringen, maar we leven allebei nog en staan op uitstekende voet. Van dat soort herinneringen kan ik gewoon nog nieuwe maken, dat maakt ze minder bijzonder.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:04

De geboorte van m'n veulen <3