Studiefinanciering hbo --> premaster

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Studiefinanciering hbo --> premaster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 10:52

Hoihoi!

Ik studeer dit jaar af van het HBO en wil volgend jaar een premaster volgen. Nu las ik op de site van DUO dat je in de zomerperiode geen recht hebt op studiefinanciering (lening) als je er meer dan een maand tussen uitschrijfdatum en inschrijfdatum zit. Ik kan helaas de precieze uitschrijfdatum van mijn HBO-opleiding niet vinden, maar ik ga er vanuit dat er een maand tussen zit (premaster is vanaf 1 september). Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat als ik in de zomer niet kan lenen, ik waarschijnlijk wel een probleem heb. Nu hoorde ik van iemand dat diegene zijn lening gewoon had laten doorlopen (OV wel stopzetten uiteraard), omdat hier geen boete op zit. Ik ben dus benieuwd of er bokkers zijn die ook in deze situatie hebben gezeten en of zij konden blijven lenen (zonder boete oid)? Uiteraard neem ik nog contact op met duo, maar ik zou het fijn vinden al wat te weten voordat ik bel.

__Sannne

Re: Studiefinanciering hbo --> premaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:55

Het studiejaar voor HBO eindigt in principe gewoon op 31 augustus. Als je dan per 1 september weer een voltijdse inschrijving hebt, zou er niks aan de hand moeten zijn.

Maar neem alsjeblieft niet te veel info hier op Bokt voor waar aan, en bel ze gewoon even. Er gaan hier waarschijnlijk veel dingen geroepen worden waar niks van klopt.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 10:59

__Sannne schreef:
Het studiejaar voor HBO eindigt in principe gewoon op 31 augustus. Als je dan per 1 september weer een voltijdse inschrijving hebt, zou er niks aan de hand moeten zijn.

Maar neem alsjeblieft niet te veel info hier op Bokt voor waar aan, en bel ze gewoon even. Er gaan hier waarschijnlijk veel dingen geroepen worden waar niks van klopt.

Oh dat zou fijn zijn! Dan ga ik dat eerst even uitzoeken, want dan zou het gehele probleem opgelost zijn. Ik ging ervan uit dat het de uitschrijfdatum in juli ergens zou zijn.

Sem_

Re: Studiefinanciering hbo --> premaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:11

Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik ben ook een pre-master gaan doen na mijn studie (is al wel een tijd geleden). Toen kon ik gewoon door lenen, dus ik vermoed dat dat geen probleem gaat zijn.

Even bellen is inderdaad het handigste. :)