Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3670
Geregistreerd: 04-11-20

Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 16:34

Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben: sinds ik afgelopen september een pony heb gekocht ben ik super gedemotiveerd om aan het werk te gaan. -O-

Ik werk 4 dagen in de week van 10 tot 18 (of van 9 tot 17, maar eigenlijk lukt het dan nooit om op tijd te stoppen vanwege collega's die me in dat laatste uur nog nodig hebben). Voor de aanschaf van mijn paard was dit eigenlijk al veel naast mijn 3000 hobbies. Ik hield een Bullet Journal bij inclusief super populair Instagram account. Ik heb een hondje waar ik graag mee train en wandel en welke ik ook regelmatig trim. Ik fotografeer graag en daarnaast moet ik buiten werk om mezelf ook nog continu bijleren om actueel te blijven op mijn baan. Dit was al amper te doen, maar na de aanschaf van mijn paard is de rest eigenlijk op z'n gat komen te liggen. :=

Ik vind m'n baan op zich hartstikke leuk hoor, maar als ik de hele dag achter mijn pc zit en naar het zonnetje kijk buiten kan ik alleen maar denken aan hoe lekker het wel niet zou zijn om gewoon nu naar stal te kunnen gaan. Dit maakt werken op dat moment veel minder interessant. Minder werken klinkt in mijn oren zo raar, want ik werk 'maar' 4 dagen. Zou 3 te weinig zijn? Het voelt totaal niet alsof ik dan voldoe aan de standaarden. Zo lastig.

Iemand tips voor de motivatie? Of misschien hersenspinsels over het aantal werkuren/dagen? Het is dus niet perse dat ik op zoek ben naar de combinatie werk en paarden hebben (want aan het einde van de dag red ik het allemaal net), maar vooral dat ik gewoon veel liever buiten ben nu dan achter mijn pc. _/-\o_

Foaly

Berichten: 4869
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:37

Kun je het financieel bolwerken om 3 dagen te werken ipv 4? Zo ja, dan niets aantrekken van 'standaarden' maar gewoon doen wat jou het beste lijkt. Beter 3 dagen werken en dan gemotiveerd en productief zijn, dan 4 dagen voor je uit zitten te staren :+

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:38

Ik weet niet wat je werk precies inhoud, maar met jou uren zou ik ook unhappy worden. afhankelijk van hoe je het in kan delen dan. Zelf zou ik liever eerder beginnen en dan ook een flink stuk eerder klaar. Eventueel zou je misschien 1 dag langer door kunnen werken, waardoor je een andere dag korter kan werken(of zelfs 2 lange, en 2 korte dagen)
Je begint laat, en dan ben je ook laat klaar. Wat doe je normaal voordat je naar je werk gaat?

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:38

Ik denk dat er weinig mensen zijn die na meer dan een jaar thuiswerken super gemotiveerd zijn om te werken als buiten de zon schijnt ;)
Ik neem een langere lunch pauze zodat ik even naar buiten kan tussen de middag, misschien dat dat helpt? En als je financieel rond kunt komen van 3 dagen werken, why not? Boeiend dat dat niet de standaard is, als jij daar toch gelukkig van wordt :)

troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:39

Als je kan rondkomen van 3 dagen werken en daarmee qua carriere ook je pad kan volgen zou ik vooral niet meer gaan werken. Je moet werken om te leven en niet omgekeerd toch?

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:41

Wees blij dat je zo'n leuk paard hebt dat je steeds verlangt naar hem toe te gaan.Het is nu ook vrij mooi weer, logisch dat je graag naar buiten wil. Hopenlijk leeft je paard nog vele jaren zodat je nog vaak met hem kunt gaan genieten. Als het financieel geen probleem is kun je natuurlijk ook proberen om minder dagen of uren te hoeven werken.Aan de andere kant is een goede baan wel handig voor de paardenbezitter want het is een dure hobby.

Celebi
Berichten: 3670
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 16:47

Ik zou het eens moeten uitrekenen of dat haalbaar is. Ik zit vrij gunstig qua vaste lasten, dus wellicht dat dat prima gaat.

Dat thuiswerken bevalt me trouwens wel. Scheelt me 's ochtends 45 minuten aan reistijd en 's avonds weer. Als ik dat moet combineren met m'n paard na 18.00 ga ik wel een beetje huilen van binnen. Stiekem hoop ik dat ik dat voorlopig nog kan uitstellen. :+ Vandaar dat ik eigenlijk regelmatig om 9 uur start. Scheelt weer een uurtje. Eerder beginnen dan 9 uur mag gewoonweg niet omdat we dan kostbare tijd voor collega's kwijt zijn. Komt er nu dan ook op neer dat ik voor werk niet veel doe. Tegenwoordig iets langer slapen omdat ik zo laat thuis kwam van stal en dan nog tussen 21.00 en 22.00 een keer kon avondeten. Ik ga ook wel eens voor werk naar stal maar dan heb ik eigenlijk net te weinig tijd om echt goed wat te kunnen doen.

Al met al zou ik het liefste gewoon van m'n hobby m'n werk maken en wat met dieren gaan doen. Nu maak ik websites. Dat is dan weer leuk voor mijn creatieve deel.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:50

Ohh dit herken ik helemaal. Toen ik mijn merrie net had op 11-jarige leeftijd kon ik op school wel janken omdat ik daar voor m’n gevoel ‘niks’ aan het doen was terwijl ik ook lekker op stal kon zijn. Nu, 17 jaar later heb ik dat nog steeds weleens op werk. Ik vind mijn werk super leuk maar kijk soms ook naar buiten en denk tja... zit je dan :roll: Aan de andere kant waardeer ik het wel dat ik zoiets moois heb om naar te verlangen. Is het mogelijk dat je een (halve?) dag thuiswerkt? Dan kun je misschien je uren anders indelen waardoor je tussendoor naar stal kunt, of op het balkon/in de tuin werken. Ben je toch even buiten. :)

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:51

michenou schreef:
Ik zou het eens moeten uitrekenen of dat haalbaar is. Ik zit vrij gunstig qua vaste lasten, dus wellicht dat dat prima gaat.

Dat thuiswerken bevalt me trouwens wel. Scheelt me 's ochtends 45 minuten aan reistijd en 's avonds weer. Als ik dat moet combineren met m'n paard na 18.00 ga ik wel een beetje huilen van binnen. Stiekem hoop ik dat ik dat voorlopig nog kan uitstellen. :+ Vandaar dat ik eigenlijk regelmatig om 9 uur start. Scheelt weer een uurtje. Eerder beginnen dan 9 uur mag gewoonweg niet omdat we dan kostbare tijd voor collega's kwijt zijn. Komt er nu dan ook op neer dat ik voor werk niet veel doe. Tegenwoordig iets langer slapen omdat ik zo laat thuis kwam van stal en dan nog tussen 21.00 en 22.00 een keer kon avondeten. Ik ga ook wel eens voor werk naar stal maar dan heb ik eigenlijk net te weinig tijd om echt goed wat te kunnen doen.

Al met al zou ik het liefste gewoon van m'n hobby m'n werk maken en wat met dieren gaan doen. Nu maak ik websites. Dat is dan weer leuk voor mijn creatieve deel.


Sorry dubbelpost, maar jeetje meid... pas je op dat het niet teveel wordt? Je hebt drukke dagen hoor.

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:52

Verdien je geld met je Instagram account? Dat vind je leuk, misschien kan je daar een deel aan je inkomsten uit halen? Verder zou ik inderdaad ook eens gaan rekenen of je minder kan werken. Misschien kun je van 11 tot 18 werken, of een keer in de twee weken 3 dagen. Mocht financieel niet uitkomen met een hele dag minder.

En overleggen plannen terwijl je lekker aan het wandelen bent! Ik probeer dat ook te doen, zijn dan minder inhoudelijk hoor, en zelf een hele presentatie moeten geven gaat niet. Maar team overleggen of een op een zeker wel gaat bij mij zeker wel

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:01

Het is ook niet niks om al een jaar lang thuis te moeten werken. Als dan het zonnetje inderdaad schijnt is de verleiding ook groot om van alles te willen beetpakken in en rondom huis. Je wordt er zo vrolijk van en het werk draait inderdaad altijd door :)

Wellicht een optie om je tijd anders in de te delen of als de mogelijkheid zich biedt om een dag minder te werken. Je hebt het aardig druk als ik het zo lees.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:06

Toen ik werkte heb ik ook een paard gekocht. Eerst een paar jaar wennen aan het werkende leven en aarden op een nieuwe plek ivm verhuizing. Het enige wat het paard mij gebracht heeft, is dat ik echt nu mijn contracturen werk ipv veel overwerk. Voorheen had ik niet zo heel veel redenen om op tijd naar huis te gaan, nu heb ik dat veel meer. Alleen zoveel tijd bij mijn paard (4 vd 7 dagen?) zou mij mentaal wel opbreken, voor uitdaging heb ik echt mijn werk wel voor nodig. Voor de ontspanning en alles laten loslaten is het heerlijk om in de avond een paar uur op stal te zijn, maar hele dagen zou ik echt minder energie van krijgen en hangerig van worden.

Het is natuurlijk helemaal waar jij gelukkig van gaat worden. Als het lukt met minder/ander werk, dan moet je het natuurlijk doen. Zelf vind ik het fijn dat ik een buffer heb en zou ik voor mijn eigen ontwikkeling absoluut niet minder dan 36 uur per week willen werken. Zelf zou ik ook naar de lange termijn kijken, er is best veel onzekerheid voor de toekomst ook ivm corona. Hoe hard gaat dat de business raken waarin je nu werkt? Kun je het een paar maanden volhouden zonder werk? Dat zijn allemaal zaken waar ik aan zou denken, maar ik ben dan zelf ook best risico mijdend.

Hoe lang ben je op stal dan? Wat doe je allemaal? Sta je volpension? Paarden bij huis? Ik sta volpension en ben om de dag met rijden ongeveer 2,5 uur kwijt. Als ik snel ben, kan ik het binnen 2 uur doen. Soms ga ik even langs om een aai, wortel of appel te geven. In het weekend ben ik soms wel langer bezig. In principe krijgt ze de benodigde verzorging, heeft ze haar vriendinnen en ben ik in principe niet nodig. Dat is wel een fijn gevoel. Daarmee kan ik dus ook makkelijk een dag niet op stal zijn.

Ik kan uit je berichten niet helemaal halen waarom je zoveel daarvoor deed, waar je nu geen tijd meer voor hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:07

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die liever op kantoor zitten dan op hun paard. :+
Als minder werken niet haalbaar is, heb je er weleens aan gedacht om als zelfstandige aan de slag te gaan? Er moet nog steeds gewerkt worden, maar je hebt dan in ieder geval wat meer zeggenschap over hoe je je werktijden indeelt.

En verkijk je niet op werken met dieren/paarden. Been there, done that, het is leuk, maar kan ook behoorlijk geestdodend zijn en één ding weet je zeker: je andere hobby's kun je dan al helemaal op een zijspoor zetten.

Apple

Berichten: 76191
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:09

Ja hoor, herkenbaar :D

Zonnetje schijnt, je kijkt naar buiten en je zou eigenlijk veel liever lekker met je leuke paardje dingen ondernemen :-)

Aan het begin van de Coronacrisis en in de zomer (toen we net begonnen met thuiswerken) had ik nog weleens dat ik dan in de ochtend naar stal ging en daar dan lekker buiten met een koffie alvast mijn e-mails ging wegwerken terwijl ik ondertussen keek naar wat het paardje allemaal voor kattekwaad aan het uithalen was :D :D.

Daar ben ik mee gestopt toen het kouder werd en echt winter, maar ik ben vast van plan om dit op mooie dagen weer zo te gaan doen :-) . En dan lekker als de koffie op is naar het (huis)kantoor en dan echt aan de slag.

Celebi
Berichten: 3670
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 20:29

Haha het zal dan wel een beetje door het toenemende mooie weer komen als ik het zo lees. :') Een hoop vragen en zal er een paar proberen te beantwoorden:

Mijn paard stond op volpension maar ik wilde hem uit die stal hebben. Daar werd hij echt niet gelukkig. Nu staat hij in de groepspaddock die ik dagelijks moet uitmesten en ik voer hem één keer per dag zelf. Qua tijd niet heel veel hoor, maar volpension was wel erg chill moet ik zeggen.

Meestal ben ik in het weekend wel een paar uur zoet op stal. Les rijden, longeren of een lange buitenrit of wandeling en zeker nu kan ik hem zo anderhalf uur staan ontharen. :+ Zadeltje vetten of even meekijken bij een andere les om wat te leren. Doordeweeks ben ik wat sneller klaar, maar kan het ook voorkomen dat ik in de wachtrij voor de longeerbak sta waardoor ik zo 30 tot 60 minuten langer bezig ben. Snel toch zo'n 2 a 2,5 uur nodig voor alles als het een beetje druk is. Jullie begrijpen al: ik kan er gewoon enorm van genieten om lekker te tutten, trainen en doen. Ook in wat kouder weer overigens. Alleen bij storm of flinke regen ben ik snel terug haha.

Over mijn Instagram: nee helaas nooit geld mee verdiend. Hooguit een berg spullen om te testen, maar niks rendabels. Had er wel heel graag iets mee gedaan. Vond dat echt leuk om te doen en zat echt wel potentie in. Helaas na de koop van mijn paard heb ik daar niks meer mee kunnen doen. Dat deed ik toch in de avonduren normaal en tja, je kunt je uren maar op één ding te gelijk indelen.

Al met al krijg ik een beetje het gevoel dat mijn idee normaal is en dat het eigenlijk heel gebruikelijk is met een beetje tegenzin te werken als je weet dat je eigenlijk ook gewoon iets leuks met je paard had kunnen doen. Had dat gevoel nog nooit met een verzorgpaard gehad of met iets anders dus dit is nieuw voor me. :+

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:33

Nou ja, wie gaat er nu liever werken dan zijn hobbies beoefenen.... Niemand toch, zeker als het dan nog eens goed weer is ook.

justdiesel
Berichten: 4951
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:41

Als het buiten regent dat het giet zal je het vast ineens niet meer erg vinden om binnen te zitten :D

Celebi
Berichten: 3670
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 20:46

justdiesel schreef:
Als het buiten regent dat het giet zal je het vast ineens niet meer erg vinden om binnen te zitten :D


Correct haha, maar dan nog is het jammer om niet op een droog momentje van de dag even er tussenuit te kunnen piepen, maar dat je moet wachten tot na 18.00 om vervolgens in de regen te staan. Ik ben misschien gewoon niet zo gemaakt voor de regelmaat van het werkende leven en een baan waarbij ik de hele dag achter de pc moet zitten. :')

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:58

Ik denk dat het ook scheelt hoe je er naar kijkt. Volgens mij heb je nog 3 dagen waarop je wél ruim voor zessen naar je paard kan :)

justdiesel
Berichten: 4951
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:59

michenou schreef:
justdiesel schreef:
Als het buiten regent dat het giet zal je het vast ineens niet meer erg vinden om binnen te zitten :D


Correct haha, maar dan nog is het jammer om niet op een droog momentje van de dag even er tussenuit te kunnen piepen, maar dat je moet wachten tot na 18.00 om vervolgens in de regen te staan. Ik ben misschien gewoon niet zo gemaakt voor de regelmaat van het werkende leven en een baan waarbij ik de hele dag achter de pc moet zitten. :')


Ik snap het hoor, en vooral zo de eerste mooie zonnige dagen van het jaar zijn erg lastig om binnen te blijven :D

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:01

Is t niet een idee om bijvoorbeeld dinsdag en donderdag een halve dag te werken? En dan maandag woensdag en vrijdag een hele, zit je totaal aan 4 dagen maar kan je dinsdag en donderdag wel je tijd ruim aan je paard besteden en er echt wat mee doen, als je paard in een groeps paddock staat hoeft hij echt niet elke dag te werken, weekend dan beide dagen en doordeweeks nog 2 dagen zit je al aan 4, dan heeft ie de andere dagen zn rustdagen en hoef je alleen het hoognodige te doen

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:05

Ik weet niet hoe strikt je middagpauzes zijn maar soms ga ik tussen de middag en ben dan 2 uur weg. Savonds werk ik dan gewoon wat langer.

Emj_23
Berichten: 1188
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:12

Je hoeft dus eigenlijk pas om 10 u te beginnen? Wat let je om, vooral nu het op tijd licht wordt, lekker op tijd op te staan. Ik zat vroeger vanaf mei in de weekenden om 6 u s ochtends op mijn pony voor een buitenrit. In de avond/middag had ik dan nog tijd om te mesten of een ander paard te rijden.
In de winter zou ik kijken of je inderdaad je uren wat kan uitsmeren over 5 dagen. Zodat je bijv. 2 dagen in de week om 4 u naar t paard kan.

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:22

Je hebt het toch prachtig voor elkaar! Drie hele dagen vrij en iedere dag om 10 uur hoef je pas te beginnen. Lekker op tijd opstaan en genieten met je paard van de zonopkomst :j

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:46

Als je drie dagen kan werken (financieel gezien) waarom dan niet doen? Ik ben van 4 naar 3 gegaan zonder dat ik het bewust wilde, maar vind het nu heerlijk. Geeft wel lekker de ruimte voor m’n hobby’s *\o/*