Geboorteproces dieren

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Botervlootje

Geboorteproces dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 14:25

Hallo hallo,

Ik ben in opleiding tot paraveterinair (dierenartsassistent). Nou heb ik voor deze opleiding een opdracht waarvoor ik twee bevallingen moet meemaken, 1 van een landbouwhuisdier en 1 van een klein huisdier. Door de corona is het best een gedoe om een plek te vinden waar ik terecht kan, asiels willen geen vrijwilligers, boeren hebben liever geen vreemde over de vloer.
Ik mag daarom ook een (live) stream volgen.

Nou dus mijn vraag, is er iemand die een site, live stream of iets anders weet wat ik zou kunnen volgen in de hoop om een bevalling te zien zodat ik de opdracht kan voltooien. *\o/*
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom, graag in omgeving Noord-Holland, Amsterdam.

trustHim

Re: Geboorteproces dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:29

schapenhouders zijn niet altijd moeilijk daarin, zoeken vaak extra handen zelfs in de lammertijd.

Het is dat ik pas eind mei, begin juni lammen verwacht anders had je daar in principe best bij mogen zijn, al moet de timing dan natuurlijk ook goed zijn , want ze zeggen niet heel lang van te voren dat ze op die en die dag om die tijd gaan bevallen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:41

Marestare is gestopt helaas.
YT heeft wel geboorte filmpjes. Wel engels en ik weet niet of dat genoeg is, want er is zeker wel wat in geknipt/geedit. Maar kijk eens of dit kanaal voldoet voor je leraar :
https://www.youtube.com/c/BlueCactusDairyGoats/videos
Zij zitten midden in kidding season nu met totaal 20 geiten die lammeren. Geeft ook veel extra info over waar op te letten, etc.

Botervlootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 15:00

trustHim schreef:
schapenhouders zijn niet altijd moeilijk daarin, zoeken vaak extra handen zelfs in de lammertijd.

Het is dat ik pas eind mei, begin juni lammen verwacht anders had je daar in principe best bij mogen zijn, al moet de timing dan natuurlijk ook goed zijn , want ze zeggen niet heel lang van te voren dat ze op die en die dag om die tijd gaan bevallen

Had ik wel indd al aan gedacht. Er zitten bij mij in de buurt helaas niet zoveel schapenhouders maar ik ga zeker ffies zoeken nog. :D Ik heb wel een aantal koeienboeren in de buurt maar die vinden het een beetje gedoe omdat het inderdaad lastig timen is wanneer er eentje gaat beginnen.

Botervlootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 15:02

tamary schreef:
Marestare is gestopt helaas.
YT heeft wel geboorte filmpjes. Wel engels en ik weet niet of dat genoeg is, want er is zeker wel wat in geknipt/geedit. Maar kijk eens of dit kanaal voldoet voor je leraar :
https://www.youtube.com/c/BlueCactusDairyGoats/videos
Zij zitten midden in kidding season nu met totaal 20 geiten die lammeren. Geeft ook veel extra info over waar op te letten, etc.

Oe, vind dit wel een goeie! ik ga het even vragen ! Misschien is het wel voldoende als het een recent filmpje is en die hebben ze wel zie ik.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:04

Waar woon je? Mijn ragdoll bevalt omstreeks 23 maart en je mag erbij zijn als je wil. Of ik kan een live verslag geven. Doe maar een PB bij interesse, ik woon in Wierden, overijssel.

Botervlootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 15:57

Loei schreef:
Waar woon je? Mijn ragdoll bevalt omstreeks 23 maart en je mag erbij zijn als je wil. Of ik kan een live verslag geven. Doe maar een PB bij interesse, ik woon in Wierden, overijssel.

Ik heb je een PB gestuurd. :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:21

Op Facebook gaat er een berichtje rond van een geitenboerderij in de Beemster die handjes zoeken. Daar kun je vast mee lopen

Botervlootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 17:08

Caira schreef:
Op Facebook gaat er een berichtje rond van een geitenboerderij in de Beemster die handjes zoeken. Daar kun je vast mee lopen

Dat klinkt goed!, heb je enig idee welke boerderij dat is of waar ik dat bericht kan vinden?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:11

Helaas voor jou zijn wij net klaar met lammeren anders had ik het met liefde voor je gefilmd. Onze geit staat voor eind maart uitgerekend maar geen idee in hoeverre ze het van te voren laat merken aangezien zij pas sinds december hier woont.

Maar uit ervaring kan ik inderdaad zeggen dat er op een schapenboerderij altijd handen te kort zijn en met een beetje kudde is de kans wel vrij groot dat je het van begin tot eind kan zien

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:59

Botervlootje schreef:
Hallo hallo,

Ik ben in opleiding tot paraveterinair (dierenartsassistent). Nou heb ik voor deze opleiding een opdracht waarvoor ik twee bevallingen moet meemaken, 1 van een landbouwhuisdier en 1 van een klein huisdier. Door de corona is het best een gedoe om een plek te vinden waar ik terecht kan, asiels willen geen vrijwilligers, boeren hebben liever geen vreemde over de vloer.
Ik mag daarom ook een (live) stream volgen.

Nou dus mijn vraag, is er iemand die een site, live stream of iets anders weet wat ik zou kunnen volgen in de hoop om een bevalling te zien zodat ik de opdracht kan voltooien. *\o/*
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom, graag in omgeving Noord-Holland, Amsterdam.

Schapen boer idd

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 08:38

Wij verwachten over een paar dagen een heleboel lammeren (in 10 dagen gaan rond de 40 schapen aflammeren), je bent van harte welkom alleen ik woon niet direct in de buurt van Amsterdam...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 08:52

Ik heb helaas geen dier wat moet bevallen, maar wel een tip: probeer een geboorte live mee te maken. Het is echt magisch!

Botervlootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 17:24

LaDonna75 schreef:
Wij verwachten over een paar dagen een heleboel lammeren (in 10 dagen gaan rond de 40 schapen aflammeren), je bent van harte welkom alleen ik woon niet direct in de buurt van Amsterdam...

Jammer dat je niet in de buurt van Amsterdam woont.. dan wordt het toch een beetje tever reizen ben ik bang.. mag ik vragen waar je ongeveer woont?

Botervlootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 08:56

Ik heb de opdracht gehaald! *\o/*
Er kan een slotje geplaatst worden.