[ENQ] Kopers en verkoper van paarden gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anna_98

[ENQ] Kopers en verkoper van paarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 15:06

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik bezig met afstuderen van mijn studie HBO-Rechten. Daarvoor loop ik stage bij een advocatenkantoor. Daar onderzoek ik hoe zij kopers van paarden nog beter kunnen helpen. Als onderdeel van dit onderzoek ben ik op zoek naar de mening van kopers en verkopers van paarden.

Dus:
- Heb je ooit een paard (of pony) gekocht of verkocht, of wil je dit binnenkort gaan doen?
- Ben je 18 jaar of ouder?
- Woon je in Nederland?
- En heb je een kleine 10 minuten de tijd voor mij?
Dan zou ik het erg waarderen als je onderstaande vragenlijst invult.

Alvast bedankt!

https://hva.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_4M9HV0ymv8SCXWu

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:13

Loop al vast bij 1 van de eerste vragen, of ik de koop wil ontbinden bij een gebrek. Kan daar alleen ja of nee op antwoorden. Maar het hangt helemaal al van de situatie, het gebrek en de ernst ervan. Is het bijvoorbeeld oplosbaar met ander management?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:19

SusanH schreef:
Loop al vast bij 1 van de eerste vragen, of ik de koop wil ontbinden bij een gebrek. Kan daar alleen ja of nee op antwoorden. Maar het hangt helemaal al van de situatie, het gebrek en de ernst ervan. Is het bijvoorbeeld oplosbaar met ander management?

Hier heb ik ook last van. Afhankelijk van de ernst van het gebrek en of er eventueel bijvoorbeeld een prijsverlaging kan worden besproken etc.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 15:23

Bowo schreef:
SusanH schreef:

Hier heb ik ook last van. Afhankelijk van de ernst van het gebrek en of er eventueel bijvoorbeeld een prijsverlaging kan worden besproken etc.

Dank voor de feedback! Ik heb inmiddels extra antwoordmogelijkheden toegevoegd bij deze vraag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:26

Ingevuld

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:29

Ik heb 'm ingevuld, maar ik vind het ook moeilijk te beantwoorden welke vorm van ondersteuning ik zou willen en wat ik bereid ben om daaraan te betalen. Als ik een paard koop voor 1000 euro, ga ik er niet voor nog eens 1000 euro werk van maken. Maar gaat het om een paard van 10.000 euro, is het al een heel ander verhaal.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 15:41

AnneJ1995 schreef:
Ik heb 'm ingevuld, maar ik vind het ook moeilijk te beantwoorden welke vorm van ondersteuning ik zou willen en wat ik bereid ben om daaraan te betalen. Als ik een paard koop voor 1000 euro, ga ik er niet voor nog eens 1000 euro werk van maken. Maar gaat het om een paard van 10.000 euro, is het al een heel ander verhaal.

Ik snap je punt ja, dat soort keuzes hangt altijd af van een heleboel omstandigheden. Het lukt me helaas niet om overal rekening mee te houden bij de vragen, dus probeer vooral om in te vullen wat het best past bij het paard dat je als laatst gekocht/verkocht hebt of het (soort) paard dat je zou willen kopen.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:45

Ook ingevuld!

Voor mij miste er een optie bij het verkopen/kopen van paarden. Er is imo een gat tussen hobbymatig paarden kopen/verkopen en een paard gekocht. Heb nu voor de optie anders gekozen aangezien ik 1 paard heb gekocht en 1 heb verkocht.

Daarnaast miste ik de optie tot kopen met gebrek, maar vooraf al op de hoogte zijn van dit gebrek. Er is nu alleen een optie 'nee, paard heeft geen gebreken' en 'ja,...'. Sommigen kiezen ervoor om een paard met een gebrek te kopen.

Succes met het onderzoek en de studie :)

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 15:53

Tatjanaa schreef:
Ook ingevuld!

Voor mij miste er een optie bij het verkopen/kopen van paarden. Er is imo een gat tussen hobbymatig paarden kopen/verkopen en een paard gekocht. Heb nu voor de optie anders gekozen aangezien ik 1 paard heb gekocht en 1 heb verkocht.

Daarnaast miste ik de optie tot kopen met gebrek, maar vooraf al op de hoogte zijn van dit gebrek. Er is nu alleen een optie 'nee, paard heeft geen gebreken' en 'ja,...'. Sommigen kiezen ervoor om een paard met een gebrek te kopen.

Succes met het onderzoek en de studie :)

Bedankt! :)

Ik zal er nog even naar kijken. Een 'gebrek' dat bekend is is geen gebrek. Als het goed is staat dat ook bij de vraag die daarover gaat, maar ik zal kijken of ik dat nog wat duidelijker kan opschrijven.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 20:36

Nog meer mensen die de enquête voor mij willen invullen? O:)

Mer1980

Re: [ENQ] Kopers en verkoper van paarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:25

Ik heb hem ingevuld.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 20:36

Mer1980 schreef:
Ik heb hem ingevuld.

Bedankt!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:45

Moderatoropmerking:
TS heeft aangegeven dat de enquete gesloten is, hier dus een slotje.