Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:39

Als ik het goed begrijp werk je nu 32 uur? Ik weet niet of het met je werkgever bespreekbaar is dat je 30u gaat werken verdeeld over 5 dagen? Dan werk je 5x van 12 tot 18u werkt.

Dan heb je eigenlijk 2 dagdelen per dag die je kan indelen om daadwerkelijk iets te doen met je hobby's.

Je kan bijv. elke ochtend naar je paard gaan. Als je gewoon om 7u opstaat en om 8u bij je paard bent heb je voldoende tijd. Het is meestal lekker rustig op stal en het is altijd licht.

Je hebt dan in de avond nog voldoende tijd voor je bullet journal/instagram etc. Je werkt dan wel 5 dagen maar je tijd is efficiënter ingedeeld waardoor je meer aan je dag hebt.

Andersom kan natuurlijk ook. In de ochtend besteden aan fotografie en 's avonds naar je paard. Anyhow, het biedt wat meer perspectieven dan om 10u beginnen.

Celebi
Berichten: 3709
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 09:59

Had echt een leuk idee geweest, was het niet dat de harde regels zijn dat je tussen 10 en 17 aanwezig bent. Qua uren kan ik maximaal een uur eerder beginnen en een uur eerder stoppen. Iets wat ik ook regelmatig probeer. Ga nu bijvoorbeeld ook al aan de slag. Feit is wel dat ik dan vaak toch langer door moet gaan dan gewenst.

Sabbientje

Berichten: 4710
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:05

Mja, Je kan het ook anders zien.
Zonder werk geen geld voor paard en al je hobby's.
(En eventueel de huur van huis, kopen van eten en dergelijke)

Ik werk 40 uur, heb 2 paarden, hobby's en de mantelzorg van mijn moeder.
Het is puzzelen en ja, het is rot dat het mooi weer is en je aan het werk bent.
Dat is schouders eronder en op mijn vrije dagen extra genieten. En hopen dat het snel zomer word, zodat we in de avond buiten kunnen rijden.

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:07

Dat is jammer! Dus je kunt ook geen halve dagen werken daar?

Je zou ook evt. nog kunnen overwegen om 3x 9u te gaan werken bijvoorbeeld, als het financieel uit kan. In elk geval, je ochtend klinkt als zoveel verloren tijd dus daarin zou ik kijken of je wat winst kan behalen.

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:11

ik werk 38 uur + 3 paarden + grote hond (die niet alleen kan zijn en dus naar mijn moeder gaat als ik werk).
Ik heb het geluk dat ik minstens 2 dagen per week (en vaker nog 2 namiddagen) van thuis werk én mijn uren flexibel mag indelen.
In de winter ga ik dus lekker over de middag een aantal uur naar de paarden en werk dan savonds nog een paar uur door, in de zomer blijf ik op het warmst van de dag binnen bij de airco en ga savonds of smorgens vroeg als het koeler is.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:19

Hoe zie je je carrière voor je? Want in veel branches moet je daarvoor toch wel minimaal 4 dagen werken.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:25

Ik snap je heel goed! Ik werk om die reden van 6.30-15u, en kan dan nog lekker naar mijn paard of met daglicht met de hond op pad, zelfs in de winter. Andersom is ook een idee natuurlijk: om 11u ofzo beginnen en dan wat langer doorwerken. Jij hebt precies uren waarbij je eigenlijk altijd rot uit gaat komen met daglicht... Zou ik ook echt niet tof vinden. Als het haalbaar is, zou ik zeker proberen om 3 dagen te doen, evt 3 iets langere dagen (3x9 of 3x10), zodat je dan iig 4 dagen echt vrij hebt voor je paard en je hobby's.

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:52

Ieder zijn keuze en met jouw kennis en als ik zo hoor over wat je allemaal zou kunnen en willen doen ; lekker 3 dagen gaan werken, als je werkgever dat ook oké vind. Natuurlijk wel uitzoeken of je daar financieel redt. En wat betreft je paard zou je een stalgenoot kunnen vragen of een bijrijder, dan hoef je niet elke dag heen en geeft dat ook rust.
Ik werk zelf in de zorg, maar meestal ook maar 16-25 uur en vind het heerlijk. Natuurlijk komt er minder geld binnen, maar ik heb een huis, paard, auto en kom nog makkelijk rond (nu moet ik wel zeggen dat ik niet van de luxe ben hoor ;)).

Rosje8
Berichten: 292
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:38

Skippy01 schreef:
Ik snap je heel goed! Ik werk om die reden van 6.30-15u, en kan dan nog lekker naar mijn paard of met daglicht met de hond op pad, zelfs in de winter. Andersom is ook een idee natuurlijk: om 11u ofzo beginnen en dan wat langer doorwerken. Jij hebt precies uren waarbij je eigenlijk altijd rot uit gaat komen met daglicht... Zou ik ook echt niet tof vinden. Als het haalbaar is, zou ik zeker proberen om 3 dagen te doen, evt 3 iets langere dagen (3x9 of 3x10), zodat je dan iig 4 dagen echt vrij hebt voor je paard en je hobby's.


Ik werk wel nieuwsgierig wat voor werk jij doet dat je die uren zo kunt indelen :o

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:42

Kun je inderdaad niet zoiets regelen wat Skippy zegt?
Ik ken iemand die werkt ipv 5 dagen 4,5 dagen van uur langer zodat ze op vrijdag eerder klaar is.

Of dat je kijkt of je inderdaad eerder kunt beginnen, of juist later zodat je daarvoor je paard doet?
Vooral omdat je zegt dat je eigenlijk nooit om 17u kunt stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:44

Rosje8 schreef:
Skippy01 schreef:
Ik snap je heel goed! Ik werk om die reden van 6.30-15u, en kan dan nog lekker naar mijn paard of met daglicht met de hond op pad, zelfs in de winter. Andersom is ook een idee natuurlijk: om 11u ofzo beginnen en dan wat langer doorwerken. Jij hebt precies uren waarbij je eigenlijk altijd rot uit gaat komen met daglicht... Zou ik ook echt niet tof vinden. Als het haalbaar is, zou ik zeker proberen om 3 dagen te doen, evt 3 iets langere dagen (3x9 of 3x10), zodat je dan iig 4 dagen echt vrij hebt voor je paard en je hobby's.


Ik werk wel nieuwsgierig wat voor werk jij doet dat je die uren zo kunt indelen :o
Ik ben wel niet Skippy, maar ik werk in digitale marketing voor een retailer. Wij mogen in principe ook onze eigen dagen indelen, en zelfs een dag minder werken als we liever de 40 uur in 4 dagen werken.

Celebi
Berichten: 3709
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 14:45

Helaas kan ik echt niet schuiven met de uren.

Maar ik heb denk ik toch het onderliggende probleem gevonden (welke een beetje onderdrukt werd door mijn werkgever en die afgelopen week echt aan het licht is gekomen). Maandenlang grensoverschrijdend gedrag helpt namelijk niet echt bij de motivatie.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:51

Rosje8 schreef:
Skippy01 schreef:
Ik snap je heel goed! Ik werk om die reden van 6.30-15u, en kan dan nog lekker naar mijn paard of met daglicht met de hond op pad, zelfs in de winter. Andersom is ook een idee natuurlijk: om 11u ofzo beginnen en dan wat langer doorwerken. Jij hebt precies uren waarbij je eigenlijk altijd rot uit gaat komen met daglicht... Zou ik ook echt niet tof vinden. Als het haalbaar is, zou ik zeker proberen om 3 dagen te doen, evt 3 iets langere dagen (3x9 of 3x10), zodat je dan iig 4 dagen echt vrij hebt voor je paard en je hobby's.


Ik werk wel nieuwsgierig wat voor werk jij doet dat je die uren zo kunt indelen :o


In de recruitment / backoffice van de werving en selectie. Sommige kandidaten willen graag eind vd dag afspreken, sommigen vinden een ontbijtsessie ook heel erg prima :) En het administratieve deel kan sowieso op tijden dat er geen meetings zijn. Een enkele keer komt het dus wel voor dat ik eind vd dag nog achter mijn laptop zit, maar dat is echt maar sporadisch, misschien een of twee keer per maand. Meerdere collegae beginnen ook vroeg (tussen 7 en half 8) en sommige juist later (rond half 10) en zo spreiden we de (momenteel vooral telefonische) bezetting goed over de dag.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:56

Tiggs schreef:
Hoe zie je je carrière voor je? Want in veel branches moet je daarvoor toch wel minimaal 4 dagen werken.


Hier dacht ik ook in inderdaad. Soms heb je minder doorgroeikansen als je minder dan 32 uur werkt.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:06

Wie wil er nu niet naar buiten als de zon schijnt? En dan is er inderdaad niets leukers dan met je paard aan de gang te gaan.

Ik werk al jaren en nog steeds heb ik bij de eerste mooie dagen in het voorjaar een 'ik wil buitenspelen gevoel'. En dat doe ik dan ook: ik neem een dagje (of een paar..) vrij, geniet van het mooie weer, doe leuke dingen en ga dan weer braaf aan het werk.

Als iedereen altijd maar zou toegeven aan 'geen zin' 'niet gemotiveerd' 'het is niet leuk' dan zou de wereld binnen no-time op zijn gat liggen. Soms moeten dingen gewoon en onder aan de streep betaalt de baan de rekeningen (en je paard)

En als je inderdaad niet gelukkig bent in je baan, dan moet je het roer omgooien. Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat de demotivatie ook komt doordat je paard nieuw is en je daar alle tijd aan wilt besteden die je hebt, alles nog een plekje moet krijgen en de nieuwe routine er ook in moet komen...

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:15

michenou schreef:
Helaas kan ik echt niet schuiven met de uren.

Maar ik heb denk ik toch het onderliggende probleem gevonden (welke een beetje onderdrukt werd door mijn werkgever en die afgelopen week echt aan het licht is gekomen). Maandenlang grensoverschrijdend gedrag helpt namelijk niet echt bij de motivatie.


Wow jeetje, dat klinkt heftig TS. Dat helpt inderdaad niet mee en ik snap dat dan de motivatie groter is om bij je paard te zijn dan op je werk...

Is dit nog op te lossen of ga je op zoek naar iets anders?

josien_m_
Berichten: 2424
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:23

michenou schreef:
justdiesel schreef:
Als het buiten regent dat het giet zal je het vast ineens niet meer erg vinden om binnen te zitten :D


Correct haha, maar dan nog is het jammer om niet op een droog momentje van de dag even er tussenuit te kunnen piepen, maar dat je moet wachten tot na 18.00 om vervolgens in de regen te staan. Ik ben misschien gewoon niet zo gemaakt voor de regelmaat van het werkende leven en een baan waarbij ik de hele dag achter de pc moet zitten. :')


Volgens mij is (bijna) niemand gemaakt voor zo'n leven!

Ik heb nooit meer dan 70 procent gewerkt en dat bevalt prima. Dan heb je ook nog eigen tijd voor wat je er maar mee wilt doen. Veel gezonder, voor mij in ieder geval!
En of de wereld dan op zijn gat zou liggen? Misschien is dat wel vele malen beter voor de wereld, minder werken, minder productie, minder van alles en niet in de laatste plaats stress.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:31

josien_m_ schreef:
Volgens mij is (bijna) niemand gemaakt voor zo'n leven!

Ik heb nooit meer dan 70 procent gewerkt en dat bevalt prima. Dan heb je ook nog eigen tijd voor wat je er maar mee wilt doen. Veel gezonder, voor mij in ieder geval!
En of de wereld dan op zijn gat zou liggen? Misschien is dat wel vele malen beter voor de wereld, minder werken, minder productie, minder van alles en niet in de laatste plaats stress.


Mijn idee inderdaad!
Er zijn toch experimenten gedaan met mensen 6 uur laten werken per dag ipv 8 uur, gemiddeld. En daarvan ging de productiviteit in het geheel niet omlaag én was er wel een betere privé-werk-balans. Dan zit je op 75% / 30 uur per week.

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:35

Skippy01 schreef:
josien_m_ schreef:
Volgens mij is (bijna) niemand gemaakt voor zo'n leven!

Ik heb nooit meer dan 70 procent gewerkt en dat bevalt prima. Dan heb je ook nog eigen tijd voor wat je er maar mee wilt doen. Veel gezonder, voor mij in ieder geval!
En of de wereld dan op zijn gat zou liggen? Misschien is dat wel vele malen beter voor de wereld, minder werken, minder productie, minder van alles en niet in de laatste plaats stress.


Mijn idee inderdaad!
Er zijn toch experimenten gedaan met mensen 6 uur laten werken per dag ipv 8 uur, gemiddeld. En daarvan ging de productiviteit in het geheel niet omlaag én was er wel een betere privé-werk-balans. Dan zit je op 75% / 30 uur per week.


Met mijn 9 urige werkdag hunker ik wel naar dergelijke uren :+

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:39

@c_alsemgeest snap ik helemaal! Ik werk 36 uur en zou zó graag naar 30 uur gaan. Maar ja, dan heb ik vrije tijd gewonnen en kan ik mijn paard vermoedelijk niet meer betalen... Zit je dan met je vrije tijd ;)

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:36

michenou schreef:
Helaas kan ik echt niet schuiven met de uren.

Maar ik heb denk ik toch het onderliggende probleem gevonden (welke een beetje onderdrukt werd door mijn werkgever en die afgelopen week echt aan het licht is gekomen). Maandenlang grensoverschrijdend gedrag helpt namelijk niet echt bij de motivatie.


Oei dat klinkt niet goed....
Pas je wel goed op jezelf. :knuffel:

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:52

Herkenbaar hoor, ik weet niet hoe lang je je paardje hebt, maar zodra de nieuwigheid er vanaf is, zou dit gevoel ook wel iets afzwakken. Ik heb mijn paard nu 1,5, bijna 2, jaar en eigenlijk is het nu pas een beetje van 'het is oke als ik vandaag ook niet ga omdat ik het zo druk heb..', terwijl ik het mijzelf eerst niet kon veroorloven omdat ik zo graag wou gaan, al was het een half uurtje.
Ondertussen ben ik van stal veranderd waar hij veel meer buiten komt met veel meer ruimte, waardoor ik ook geen verplichting meer voel om elke dag wat met hem te hoeven doen om zijn energie er een beetje uit te laten.
Verder had ik al een heel fijn 'schema' op werk, ik werk 32 uur, 5 dagen in de week. 1 lange dag en 4 dagen tot 1500, waarbij ik op die dagen naar mijn paard ga van 1515,1530 tot ongeveer 1730. Zo ben ik optijd thuis om eten klaar te maken/eten en heb ik de avond geen paard verplichtingen. Als 4 dagen in de week zulke uren zou maken, én een keer zou moeten eten, én naar paard zou moeten, én af en toe ook nog boodschappen moeten doen, schoonmaken, een keer leuk afspreken met vrienden/vriendinnen én een partner hebben... ik moet er niet aan denken.
Dus, misschien een idee: wel 5 dagen werken, maar later op de ochtend beginnen tot 1800, zodat je 4 dagen in de week in de ochtend naar je paardje kan? :)

Edit; ik zie nu pas dat het al een keer eerder is genoemd, jammer dat je de uren niet kan schuiven.. Let je wel een beetje op jezelf? Een burn out zit in een ieniemienie klein hoekje. Ik denk dat je werkgever daar ook niks aan heeft, dus misschien als je aangeeft dat het te veel is, dat hij toch iets wilt versoepelen? Anders denk ik dat er niks op zit dan ook af en toe niet naar je paardje te gaan, en je avond thuis even goed te pakken.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:09

Ik zie in je profiel dat je 24 bent en je werkt 32 uur. Je hoeft pas om 10 uur te beginnen en je bent volgens mij een gezegend mens met alle kwaliteiten en leuke hobby’s die je hebt. Op dit moment is het gros van de mensen gedemotiveerd omdat al een jaar lang de focus op werk ligt. Als je er nu voor kiest om minder te gaan werken vraag ik me af of je daar op een later moment niet last van gaat ondervinden (in de zin van werkethos, financiën en toekomstperspectief). Ik denk dat het ook een kwestie is van relativeren en ‘door de zure appel heen bijten’.

Echter zie ik wel dat je het gevoel hebt dat je ‘overloopt’. Maak daar heldere afspraken over met jouw werkgever want dat betekent dat je jouw grenzen niet duidelijk aangeeft. Als dat het geval is het ook niet vreemd dat je gedemotiveerd bent. Ik zou er eerst voor kiezen om dat aan te pakken en daarna kan je altijd nog kiezen voor minder werkuren.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:41

Citaat:
Antwoord met een citaat
Bericht door josien_m
En of de wereld dan op zijn gat zou liggen? Misschien is dat wel vele malen beter voor de wereld, minder werken, minder productie, minder van alles en niet in de laatste plaats stress.


Ik maakte deze opmerking in een andere context, namelijk dat als iedereen steeds maar zou toegeven aan 'geen zin hebben' of 'ik voel me gedemotiveerd' dat dan de wereld binnen no time op zijn gat zou liggen. Je kunt nu eenmaal niet altijd doen waar je zin in hebt of als het even niet zo leuk is er maar mee ophouden en iets anders gaan doen.

josien_m_
Berichten: 2424
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Gedemotiveerd op werk na aanschaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:03

Ach, dat kan best, dan moet je wel de consequenties accepteren natuurlijk. Je kunt je leven op heel verschillende manieren leven.